بهمن ۴ محصول جديد رو ميكند
به گزارش خودرونامه، دوشنبه ۱۰آبان ماه سال ۱۴۰۰ مديران شركت بهمن موتور در يك نشست خبري با خبرنگاران به تشريح برنامههاي توسعهاي بهمنموتور پرداختند. در اين نشست خبري كه با حضور محمد ضرابيان مديرعامل بهمن موتور و عضو هياتمديره گروه بهمن، علي پورابراهيمآبادي رييس هياتمديره بهمن موتور، نيما مومني مدير تحقيقات و بازاريابي و فروش، پارسا نوري معاون مهندسي و اسماعيل نوروزي مدير كسب وكار اين شركت برگزار شد، ضمن تشريح برنامههاي توسعهاي بهمن موتور، به سوالات خبرنگاران نيز پاسخ دادند. ضرابيان در خصوص برنامههاي توسعهاي بهمنموتور گفت: ۴محصول جديد شامل يك نوع ون باري (CARGO VAN) در گروه تجاري سبك، يك نوع خودروي سواري و دو نوع خودروي SUV جديد طي شش تا هفت ماه آينده در بهمن موتور عرضه خواهد شد.
به صادرات خودرو به عنوان يك مقوله بلندمدت نگاه ميكنيم
مديرعامل بهمن موتور در پاسخ به سوالي در خصوص ورود اين خودروساز به مقوله صادرات خودرو، اظهاركرد: ما به صادرات خودرو به عنوان يك مقوله بلندمدت كه سبب ايجاد مزيت و تراز تجاري مثبت براي ما خواهد شد نگاه ميكنيم. وي با تاكيد بر اينكه در مجموعه گروه بهمن هماكنون روي صادرات خودروهاي تجاري برنامه داريم، تصريح كرد: حضور طولاني مدت در بازارهاي خارجي به ويژه بازارهاي منطقه را در برنامه دارد. مديرعامل بهمن موتور همچنين در خصوص طرح ساماندهي صنعت خودرو و واردات در مقابل صادرات خودرو اذعان داشت: اگر به اين موضوع با ديد تنظيم بازار و رعايت حقوق مصرفكننده نگاه كنيم، بايد گفت در مقوله رعايت حقوق مصرفكننده بسيار عالي خواهد بود، اما بايد ديد چه مجموعه و طيفي از مردم از آن بهره خواهند برد و مطالبي كه در اين زمينه عنوان ميشود با واقعيتها تطابق ندارد. مديرعامل بهمن موتور همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اشكالات روشهاي فروش و عرضه خودروها از سوي بهمن موتور بيان داشت: سياست بهمن فروش فوري خودروها با زمان تحويل ۳۰ روزه و تحويل قطعي خودرو به تمام خريداران است و روند ثبتنام و فروش نيز مطابق الزامات و محدوديتهاي تعريف شده است، مشكلاتي كه در روند ثبت نام به وجود ميآيد نيز ناشي از تقاضاي بالاي بازار و البته محدوديت تعداد خودروي تجاري شده جهت عرضه ميباشد. وي افزود: دو محصول ديگنيتي و فيدليتي در طي دورههاي فروش اينترنتي گذشته در مراحل ابتدايي توليد انبوه قرار داشتند و مسلما با برنامهريزي صورت پذيرفته در افزايش تيراژ توليد ماهيانه عرضه محصولات با تعداد بيشتري در مراحل فروش آتي خواهد بود. ضرابيان اظهار كرد: تنها امكان گروه بهمن، تلاش براي افزايش تيراژ توليد خودروهاست تا ظرفيت فروش ماهانه خود را افزايش دهد و تلاش اين گروه براي افزايش تيراژ توليد و رسيدن به هدف عرضه ۹۰۰۰ دستگاه فيدليتي تا پايان سال ادامه دارد، اما مشكلاتي مانند كمبود كانتينر و تراشههاي الكترونيكي كه صنعت خودرو را در سطح جهاني تحت تاثير قرار داده، نيز رسيدن به اين هدف را سختتر از گذشته كرده است. ضرابيان در ادامه تاكيد كرد: بستر فروش اينترنتي مورد استفاده توسط شركت بهمن موتور متعلق به شركت مگا و درگاه اينترنتي iranecar.com ميباشد و شركت مگا موظف به تامين امنيت ثبت نام و اطلاعات مشتريان ميباشد.
گام جدي بهمن موتور براي راهاندازي خطوط جديد
در ادامه اين نشست، علي پور ابراهيم آبادي رييس هياتمديره شركت بهمن موتور نيز در تشريح اقدامات اين شركت در راستاي افزايش كيفيت محصولات توليدي بيان كرد: افتتاح سالن ساين آف (Sign Off )، به روزرساني خط رنگ شركت و تهيه تجهيزات مدرن كنترل كيفي خودروها پس از توليد در دستور كار است. وي همچنين افزود: طي ساليان گذشته ۱۲ هكتار به فضاي توليدي و انبارهاي كارخانه بهمن موتور افزوده شده است، همچنين توسعه و ساخت سالنهاي پرس بدنه، سالن مونتاژ مجزا براي محصول فيدليتي و خريد تجهيزات براي ايجاد خط تست دوم نيز انجام شده كه با راهاندازي اين خط تست طي چند ماه آتي، ظرفيت توليد شركت بهمنموتور افزايش خواهد شد. رييس هياتمديره بهمن موتور در پاسخ به اين سوال كه آيا بهمن موتور با كاهش توليد روبرو بوده است، بيان داشت: در دوران تحريمهاي ظالمانه عليه ملت ايران، با مشكلات زيادي همراه بوديم اما با توجه به اينكه يك مجموعه چالاك هستيم با همت همه متوليان و دستاندركاران بهمن موتور توانستيم بر بسياري مشكلات فائق آييم. وي همچنين در خصوص پلتفرم ديگنيتي و فيدليتي گفت: بر روي اين پلتفرم نسلهاي مختلفي از خودروهاي SUV با توانهاي متفاوت و آپشنهاي به روز عرضه خواهد شد.