• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5079 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱ آذر

پيشخوان

تاسف رييسي از آمار پايين صادرات غيرنفتي از مناطق آزاد
رييس دولت سيزدهم با اشاره به ظرفيت‌ها و امكانات گسترده مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، آمار بسيار پايين صادرات غيرنفتي از اين مناطق را تاسف‌برانگيز و نگران‌كننده خواند و گفت: «بايد تحول جدي در مناطق آزاد و ويژه تجاري و اقتصادي ايجاد شود و اين مناطق به اهداف اصلي تشكيل خود بازگردند.» به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي روز يكشنبه در نخستين نشست شوراي عالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي در دولت سيزدهم با تاكيد بر اينكه مناطق آزاد بايد به مركز صادرات، رونق توليد و ارتباطات مالي تبديل شوند، گفت: معمولا در آمار مربوط به صادرات از مناطق آزاد، بخش انرژي را هم محاسبه مي‌كردند، درحالي كه صادرات انرژي، ارتباطي به اين مناطق ندارد؛ لذا گزارش ارايه شده درخصوص آمار پايين صادرات غيرنفتي از اين مناطق، بسيار تاسف‌برانگيز و نگران‌كننده است و ايجاد تحول جدي در اين زمينه ضروري است. او گفت: مناطق آزاد از ظرفيت و امكان مناسبي براي رونق توليد، افزايش صادرات و اشتغالزايي برخوردار هستند و از همسايگي اين مناطق با كشورهاي همسايه مي‌توان براي صادرات استفاده كرد. رييسي با تاكيد بر افزايش سهم مناطق آزاد در صادرات گفت: بايد سهم صادرات از ۲درصد به حداقل ۴درصد افزايش يابد و در اين زمينه مناطق آزاد از نقش مهمي برخوردار هستند.


تفويض اختيارات وزير كشور  به استانداران
وزير كشور تاكيد كرد: اختيارات بيشتري به استانداران سراسر كشور واگذار خواهد شد و مطابق فرآيند پيش‌بيني شده در بودجه ۱۴۰۱ صندوق توسعه ملي در استان‌ها شكل خواهد گرفت. به گزارش ايسنا، احمد وحيدي وزير كشور در نشست شوراي معاونين وزارت كشور گفت: «بايد كشور را استاندارمحور اداره كنيم نه وزارتخانه‌محور و براي اين منظور بخشي از اختيارات وزارتخانه‌ها به استانداران تفويض مي‌شود و وزارتخانه‌ها بيشتر نقش حمايتي و نظارتي خواهند داشت.» او اضافه كرد: «در بودجه ۱۴۰۱، بودجه استاني با محوريت اختيار عمل بيشتر استانداران در نظر گرفته شده و اين پيشنهاد به حضرت رييس‌جمهوري ارايه شده است.» وزير كشور درخصوص اعطاي اختيارات بيشتر به استانداران هم گفت: «براي تحقق اين امر مصوبه‌اي به هيات دولت ارايه خواهيم كرد.»


ادعاي نايب‌رييس كميسيون اصل 90 درمورد رفتار مجرمانه روحاني
نايب‌رييس كميسيون اصل 90 مجلس گفت: مستنداتي در دست داريم كه رييس‌جمهوري وقت رفتار مجرمانه در بورس و ارز ۴۲۰۰ توماني انجام داده است، براي بررسي و پيگيري، مستندات را به رييس قوه قضاييه ارسال كرده‌ايم. به گزارش خبرگزاري برنا، نصرالله پژمانفر در رابطه با «ديدار اعضاي كميسيون اصل 90 با رييس قوه قضاييه» گفت: در اين ديدار پيشنهاد داديم تا جناب اژه‌اي يك شعبه ويژه را بابت رسيدگي به پرونده‌هاي كميسيون اصل 90 افتتاح كند. اگر اين شعبه شكل بگيرد، طبيعتا روند پيگيري پرونده‌ها بهتر خواهد شد. در آن جلسه مسائلي كه خدمت آقاي اژه‌اي مطرح كردم به شكايت‌هاي رسمي از رييس دولت يازدهم و دوازدهم مربوط مي‌شد، البته كه از روحاني شكايت‌هاي متعددي شده ولي دو مورد آن را پيگيري كرديم. اين عضو جبهه پايداري مشهد در مجلس گفت: «درخصوص شكايت از روحاني، نامه‌اي به دادستان كل جناب آقاي منتظري داده شده كه يك مورد آن در ارتباط با موضوع مداخلات ارزي است و يكي هم به مساله بورس برمي‌گردد. مستنداتي در دست داريم كه رييس‌جمهوري وقت رفتار مجرمانه در بورس و ارز ۴۲۰۰ انجام داده است، براي بررسي و پيگيري، مستندات را به رييس قوه قضاييه ارسال كرده‌ايم تا ايشان به اين موضوع رسيدگي كنند. آقاي اژه‌اي در اين جلسه قول پيگيري اين مسائل را دادند.»


جزييات تازه از آتش‌سوزي  دفتر نماينده جنجالي

نماينده اصولگراي رباط‌كريم و بهارستان گفت: «يك فرد با پرتاب كوكتل مولوتف تابلوي دفتر ارتباط مردمي اينجانب را در شهر رباط‌كريم آتش زده و از آن فيلم‌ گرفته است.» درحالي كه به ‌تازگي خبري درخصوص آتش‌سوزي در دفتر حسن نوروزي منتشر و ازسوي اين نماينده نزديك به جبهه پايداري تاييد شد، حالا جزيياتي تازه از اين حادثه نيز به‌ نقل از همين نماينده مجلس روايت شده است. 
به گزارش خبرگزاري فارس، نماينده اصولگراي رباط‌كريم و بهارستان با اشاره به آتش زدن تابلوي دفتر ارتباط مردمي‌اش در شهر رباط‌كريم گفت: «حدود ساعت 5 صبح روز شنبه يك فرد با خودروي پرايد جلوي دفتر ارتباط مردمي اينجانب متوقف شد و پس از پياده شدن از خودرو با پرتاب كوكتل مولوتف تابلوي دفتر اينجانب را آتش زد.» او همچنين گفته است: «اين فرد پس از فيلمبرداري از محل سريع متواري شد.» نايب رييس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس تاكيد كرد: «براساس شنيده‌ها فردي كه فيلم مذكور را امروز در فضاي مجازي منتشر كرده، ۲ روز قبل از كشور خارج شده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون