• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5079 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱ آذر

اخبار اقتصادي

واردات، قیمت تخم‌مرغ را کاهش داد
حمیدرضا کاشانی، رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن از کاهش روند قیمت تخم‌مرغ در واحدهای مرغداری و بازار خبر داد و گفت: در یک ماهه اخیر حدود هشت هزار تن تخم‌مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است.   
وی با تاکید بر اینکه کمبودی در تولید تخم‌مرغ داخلی نداریم، افزود: به طور قطع در شبکه توزیع تخم‌مرغ اختلالاتی وجود دارد که موجب عدم تعادل بازار این محصول شده است، واردات مقطعی، کمک مناسبی برای بازار این محصول بوده است.
رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن گفت: اکنون باتوجه به حجم واردات تخم‌مرغ از ترکیه، قیمت این محصول درب واحدهای تولیدی از نرخ مصوب نیز کمتر به فروش می‌رسد، به‌طوری که نرخ مصوب هر شانه ۳۰تایی تخم‌مرغ درب واحدهای مرغداری باید ۳۸ هزار تومان به فروش برسد، در حالی که اکنون کمتر از ۳۶ هزار تومان یا حدود ۳۷ هزار تومان فروخته می‌شود.

معرفی سامانه سوت‌زنی برای تخلفات بانکی
سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در صفحه تويیتر خود نوشت: بانک‌های دولتی از امروز موظفند در صورت تقاضای تسهیلات‌گیرنده یا ضامن یا راهن، تصویر قرارداد بانکی را دراختیار آنها قرار ‌‌دهند تا تولیدکنندگان و مردم از حقوق خود آگاه باشند. در صورت تخلف به بازرسی آن بانک گزارش دهید. سامانه  سوت‌زنی وزارت اقتصاد: http://bazresi.mefa.ir

علامت تجاری دیگر اجباری نیست
محمدرضا طاهری، مدیرکل اداره استاندارد استان تهران از آغاز اندازه‌گیری رضایت مشتری و نرخ رشد کیفیت در سال جاری خبر داد و اعلام کرد که علامت تجاری برای واحدهای تولیدی دیگر اجباری نیست. 
وی اظهار کرد: استانداردسازی تا اجرای استاندارد در حوزه سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود، اما استانداردها زیرساخت کیفیت هستند و ما امیدواریم به روزی برسیم که مشتریان از کالاهای دارای علامت استاندارد راضی باشند.
به گفته این مقام مسوول اندازه‌گیری رضایت مشتری و نرخ رشد کیفیت در سال جاری آغاز شده و در آینده باید به اطلاع عموم برسد. این مولفه نشان‌دهنده میزان کیفیت است و میزان پیشرفت با این شاخص ارزیابی می‌شود. 

برخی مناطق آزاد دست به زمین فروشی زده‌اند
سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: در برخی مناطق آزاد به جای تمرکز بر تولید و صادرات، به فروش زمین و منابع ناپایدار روی آورده‌اند. وی اظهار کرد: مناطق آزاد در سال‌های گذشته به جای آنکه بر تولید، صادرات، اشتغال و سرمایه‌گذاری تمرکز کنند، بعضا به انحرافاتی وارد شدند و آن‌هم زمین فروشی و تاکید بر منابع ناپایدار بوده است. وی افزود: بعضا شهرهایی را به اصرار برخی نمایندگان مجلس وارد منطقه آزاد کرده‌اند که این یک آسیب جدی بوده است. دبیر شورای عالی مناطق آزاد اظهار کرد: مناطق آزاد به جای اینکه دنبال شاخص‌های اقتصادی باشند، دنبال اداره مردم در سکونتگاه‌های‌شان بوده‌اند؛ این موضوع وقت و انرژی زیادی از مناطق آزاد گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون