• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5092 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۶ آذر

خبرخوان

حجم آب پشت سدهاي تهران 69 درصد كاهش يافت
يوسف رضاپور، مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران از كاهش 52 درصدي بارندگي‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: به‌رغم بارندگي‌هاي اخير، همچنان با كسري 258 ميليون مترمكعبي در حجم آب سدهاي پنج‌گانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه هستيم. وي افزود: از ابتداي سال آبي جاري (ابتداي مهر امسال) تاكنون 47.5 ميلي‌متر بارندگي در حوزه عملكردي استان تهران ثبت شده است. مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران تصريح كرد: حجم آب سدهاي تامين‌كننده آب شرب تهران در حال حاضر 375 ميليون مترمكعب است كه در مقايسه با ذخيره 633 ميليون مترمكعبي روز مشابه سال گذشته حدود 258 ميليون مترمكعب و معادل 68.8 درصد كاهش را نشان مي‌دهد.


افزايش ۸۰ درصدي قيمت ماهي
فخرالدين احمدي، مسوول آبزيان اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي خاطرنشان كرد: كاهش صيد و پرورش ماهي در كشور باعث افزايش ۸۰ درصدي قيمت ماهي در بازار شد. وي با اشاره به كاهش عرضه ماهي در بازار بيان كرد: عرضه و تقاضا تعيين‌كننده قيمت ماهي در بازار هستند. با كاهش عرضه بدون ترديد شاهد افزايش نرخ آن در بازار خواهيم بود. در سال جاري ميزان صيد نسبت به سال گذشته كاهش پيدا كرد از اين‌رو قيمت برخي از انواع ماهي در بازار 70 الي 80 درصد افزايش نرخ را تجربه كرد. به گفته وي، قيمت ماهي قزل‌آلا در بازارعمده‌فروشي بين 67 تا 69 هزار تومان است، اين در حالي است كه قيمت عرضه آن در بازار بين 75 تا 80 هزار تومان است.


توزيع مرغ منجمد پايان يافت
مهدي يوسف‌خاني، رييس اتحاديه پرنده و ماهي خاطرنشان كرد: واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه يك‌روزه باعث شد ميزان توليد مرغ گوشتي روند صعودي به خود بگيرد و هم‌اكنون آرامش در بازار حاكم شده است. وي با اشاره به كاهش قيمت مرغ گرم در بازار گفت: بازار مرغ بيش از هر عامل ديگر تابع عرضه و تقاضاست. در چند هفته گذشته ميزان توليد روند صعودي به خود گرفت و ميزان عرضه در بازار بالا رفت و به‌تبع آن قيمت‌ها نيز كاهش پيدا كردند. وي بابيان اينكه مرغ گرم كمتر از نرخ مصوب عرضه مي‌شود، تصريح كرد: نرخ مصوب كيلويي 31 هزار تومان است، اين در حالي است كه در بازار آزاد مرغ كيلويي 29 تا 28 هزار تومان به دست مصرف‌كنندگان مي‌رسد.


قيمت اوراق تسهيلات مسكن نجومي شد
اوراق گواهي حق تقدم تسهيلات مسكن در معاملات روز دوشنبه ۱۵ آذر فرابورس، در بازه قيمتي ۸۴ تا ۸۸ هزار تومان قرار گرفت و سبب شد تا رشد بيش از ۲۰ درصدي نسبت به هفته‌هاي اخير كه قيمت اوراق تسهيلات مسكن به دامنه ۷۰ هزار توماني رسيده بود، نشان دهد. در حالي كه قيمت اوراق تسهيلات مسكن ماه‌هاي شهريور، مهر و آبان سال گذشته (تسه‌هاي ۹۹۰۷ و ۹۹۰۸، ۹۹۰۶) در معاملات ديروز بازار سرمايه ۸۲ تا ۸۳ هزار تومان بود در معاملات امروز در حدود ۸۶ تا ۸۷ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته شد. اوراق تسهيلات مسكن صادره در زمستان سال گذشته (تسه‌هاي ۹۹۱۰ و ۹۹۱۱) هم در حالي كه ديروز به ترتيب ۸۲ و ۸۳ هزار تومان فروخته شده بودند، امروز ۸۶ هزار تومان به فروش رسيدند.


انصراف شركت ارمني از خريد وانت‌بار ايراني
هرويك ياري‌جانيان، رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و ارمنستان گفت: يك شركت ارمني براي خريد ۱۰۰ نيسان وانت مذاكراتي داشتند، اما به علت افزايش قيمت ناگهاني تقريبا منتفي شد، چراكه قيمت‌هاي چيني‌ها الان به مراتب از محصولات ما كمتر است. او در پاسخ به سوالي در مورد صادرات خودرو بيان كرد: در حال حاضر هم هيچ صادرات خودرويي به ارمنستان نداريم؛ قبلا سمند و پرايد به اين كشور صادر مي‌كرديم، ولي بعد از آنكه نتوانستيم LC باز كنيم، با توجه به اينكه بيشتر اين خريد‌ها دولتي بود، ديگر صادراتي به ارمنستان هم نداريم. وي همچنين خبر داد: ترانزيت دو كشور با سهولت كامل در حال انجام بوده و هيچ مشكلي نيست، جاده‌هاي ارمنستان به دليل اتفاقات اخير نياز به تعمير داشت كه اين كار انجام شده و تردد به راحتي درحال انجام است. جاده جايگزين هم در حال تدارك است كه با سرمايه‌گذاري حدود يك ميليارد دلار كه كريدور جنوب به شمال راه‌اندازي شود تا مسير از ۸ ساعت به ۴ ساعت كاهش بيابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون