• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5100 -
  • ۱۴۰۰ جمعه ۲۶ آذر

بچه شيرهاي عزيز چشم انتظار تفنگدار آريايي

در تيراژ جهان تكثير شو سردار!

اميد مافي

 

لوشامپيونا حتما هواي مسي ثاني را دارد كه مي‌خواهد به هر طريقي كه شده پسر خوب تركمن را از يخبندان سنت پترزبورگ خلاص كند.
10‌سال زندگي در حوالي سيبري و برف بازي كافي است.حالا ديگر وقت آن رسيده سردار چمدان‌هايش را ببندد و با چشم‌هاي سرگردان روس‌ها خداحافظي كند.آنجا در بزرگ‌ترين سرزمين اروپاي غربي و در شرق آلپ، متمولان ليون انتظار مردي را مي‌كشند كه هر‌گاه دلش بگيرد آشيانه‌ها را ويران مي‌كند و همچون بولدوزر تمام ديوارها را از سر راه خود بر مي‌دارد.فوروارد بي‌تكراري كه در اين سال‌ها قريب به ۹۰ گل در فوتبال باشگاهي روسيه به ثمر رسانده و در قامت آقاي گل بارها تزارها را شيداي ساق‌هاي خود كرده است.
در سال‌هاي اخير انتقادات بسياري به واسطه منفك نشدن سردار از ليگ روسيه به گوش‌ها رسيد، اما فرزند گنبد‌كاووس ترجيح داد در زنيت بماند و منتظر فرصت مناسبي باشد تا پس از كوچ به قلب اروپا بسان پرنده‌اي بي‌بال و پر غمباد نگيرد. 
حالا ليون كه روزگاري جلوتر از پي اس جي در ليگ يك فرانسه پيشتازي مي‌كرد و پاريسي‌ها را سر جايشان مي‌نشاند براي تبلور دوباره روي به تفنگدار ايراني آورده است.مهاجمي كه ثابت كرده چشم بسته هم مي‌تواند راه دروازه‌ها را پيدا كند و پشت دست بزرگ‌ترين سنگربانان دنيا را داغ بگذارد. براي سومين گلزن برتر تاريخ تيم ملي ايران، ليون جاي سوت‌و‌كوري نيست. او اگر قادر باشد در لوشامپيونا پرده‌هاي ابري را كنار بزند و به تمام‌كننده‌اي قهار بدل شود قطعا در شهر چشم نواز ليون ديگر كسي شعبده‌بازي‌هاي موسي دمبله را به خاطر نخواهد آورد و ورزشگاه پنجاه هزارنفري المپيك يكسره نام مرواريد درخشاني را صدا خواهد كرد كه در ۲۶‌سالگي به اوج پختگي رسيده است.
گل‌هاي او در راه رسيدن تيم ملي به جام جهاني قطر كاري كرد كه دوست و دشمن به هنر گلزني آزمون ايمان بياورند و او را برگ برنده موسيو اسكوچيچ لقب دهند.
حالا هنرنمايي در باشگاهي با ۷۱ سال قدمت و ويتريني لبالب از جام‌هاي زرين مي‌تواند كاري كند كه سردار فوتبال ما سر از روي جلد اكيپ درآورد و در جدول گلزنان ليگ فرانسه به رقيب سرسخت لئو مسي كبير بدل شود.
صد البته حضور شماره ۷ متعصب در اردوگاه ليون به معناي بسته شدن پرونده بازيگري وي نخواهد بود.گلادياتور ۱۸۶ سانتي‌متري اگر آن سوتر از رود سن پرواز كند و در شب‌نشيني شلوغ ستاره‌ها بدرخشد مسير رسيدنش به لاليگا، بوندس ليگا يا حتي ليگ جزيره هموارتر خواهد شد و قادر خواهد بود با دست پر گزينه‌اي پرطمطراق را انتخاب كند. بايد باور كرد بال‌گشايي يك ستاره در مرز ناگهان هرگز يلخي و بي‌هوا نخواهد بود.حتما بايد سردار باشي تا بتواني در تيراژ جهان تكثير شوي و دل‌ها را با خود همراه كني و قصيده خوشبختي را بر لب‌ها بنشاني.
سردار ايراني آنقدر جنم دارد كه روزهايي رمانتيك را در فراسوي اقيانوس اطلس تجربه كند و در جلد مهاجمي آوانگارد شادي را به كافه‌هاي دنج بالاي شهر ليون ببرد.فرزند خلف خليل آزمون كه روزگاري با اسپك‌ها و ساعدهايش تركمن‌ها را سر به هوا مي‌كرد براي آنكه به اتوپياي خود چنگ بيندازد و دور يا نزديك سر از سانتياگو برنابئو درآورد گريز و گزيري ندارد جز آنكه با اشتهاي وصف ناپذير در خط آتش ليون توفان به پا ‌كند و آنقدر به سيم آخر بزند كه اخبار ساعت ۲۰ به وقت ليون به جاي جنگ و خون و فقر از تولد پسري در ميانه چمنزار خبر دهد.دردانه‌اي كه قادر خواهد بود « له گونس » را به عرش الصاق ‌‌كند و به زهردارترين توپچي تيمي بدل شود كه سابقه هشت بار قهرماني در سوپرجام فرانسه را در دوسيه خود دارد.
حالا پتر بوش رهبر ارتش ليون در انتظار نجات‌دهنده‌اي است كه آرامش را به نيمكت هديه خواهد داد و با فرارها و دريبل‌ها و گل‌هايش بر تن رقيبان خراش خواهد انداخت.
روزهاي سرد سنت پترزبورگ ته گرفته‌اند و پسري كه به جمع بچه شيرهاي عزيز ملحق خواهد شد خيلي زود زنگ‌ها را به صدا درخواهد آورد و زمستاني سوزناك را براي رقيبان ليون ترسيم خواهد كرد.
هميشه سرنوشت بچه‌ها را مادرها نمي‌نويسند.گاهي يك جفت ساق زهردار هم مي‌تواند تقدير را حك كند و دور از آشوب بي‌فايده جهان قلب‌ها را بلرزاند.درست همان كاري كه ساق‌هاي سردار آريايي انجام مي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون