• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5100 -
  • ۱۴۰۰ جمعه ۲۶ آذر

بهانه جديد براي بسته نگه‌داشتن در استاديوم‌ها

وزارت كشور گفته سامانه طراحي كنيد!

طبق اعلام رييس ستاد مقابله با كرونا در ورزش ورود تماشاگران به استاديوم باز هم به تعويق افتاده است و معلوم نيست چه زماني اين اتفاق رخ مي‌دهد. 
مساله ورود تماشاچيان به استاديوم هر روز پيچيده‌تر مي‌شود و آن‌طور كه پيداست اراده‌اي خارج از محدوده ورزش وجود دارد تا استاديوم‌ها همچنان خالي بمانند. روز سه‌شنبه دكتر نوروزي، رييس ستاد مبارزه با كرونا در ورزش گفت: «وزارت كشور به تازگي اعلام كرده است كه وزارت ورزش بايد يك سامانه براي بليت‌فروشي و ورود تماشاگران طراحي و به سامانه اميد وزارت كشور متصل كند. در نتيجه حداقل يك ماه توليد اين سامانه زمان مي‌برد.» خبري كه دكتر نوروزي اعلام كرده عكس چيزي است كه دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر توسط مجري اعلام شد. در اين برنامه از قول وزارت بهداشت گفته شد اين وزارت ديگر براي ورود تماشاچيان به استاديوم مجوز موردي صادر نمي‌كند و مساله ورود تماشاچيان به استاديوم به عهده فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ است. پيش از اين اعلام شده بود وزارت بهداشت مخالف ورود تماشاچيان به استاديوم به دليل بيماري كروناست.  هواداران فوتبال از زمان شيوع بيماري كرونا تنها يك‌بار موفق شدند وارد ورزشگاه شوند كه برمي‌گردد به يك ماه قبل و ديدار هفته پنجم استقلال و نساجي و هفته ششم پرسپوليس و صنعت نفت آبادان كه به صورت محدود اجازه ورود به هواداران داده شد و حواشي متعددي به وجود آورد. از هفته بعد همين مجوز نصفه و نيمه هم لغو شد تا انتظار هواداران طولاني‌تر شود. هفته گذشته رسانه‌ها از نامه‌اي رونمايي كردند كه فيفا براي فدراسيون فوتبال ايران ارسال كرده و در آن خواستار حضور تماشاچيان زن در همه بازي‌هاي فوتبال ايران از جمله بازي‌هاي ملي، ليگ قهرمانان آسيا و ليگ داخلي شده است. در اين نامه فيفا فدراسيون فوتبال ايران را تهديد كرده است كه در صورت برآورده نشدن اين خواسته مجازات‌هايي در انتظار ساختار فوتبال كشور است.  بسياري از كارشناسان و منابع خبري مدعي شدند دليل تعلل مقامات در اجازه ورود تماشاچيان به استاديوم همين نامه فيفاست و مسائلي نظير شيوع بيماري كرونا بهانه است. در حال حاضر در كشور تقريبا تمام فعاليت‌هايي كه با تجمع سر و كار دارد به صورت عادي جريان دارد و حتي سينماها با وجود فضاي بسته حق دارند با تمام ظرفيت كار كنند. در چنين شرايطي عدم اجازه ورود تماشاچيان به استاديوم هيچ معنايي ندارد. 
حال با اعلام خبر ورود وزارت كشور به مساله باز شدن در استاديوم‌ها معلوم شده اين قصه سر درازي دارد و احتمالا همان‌طور كه گزارش‌هاي قبلي متذكر شده بود عزم مشخصي براي ممنوعيت ورود تماشاچيان به استاديوم‌ها وجود دارد. دكتر نوروزي در رابطه با اينكه بالاخره نهاد تصميم‌گير كدام است، گفت: «بايد بدانيم كه ستاد ملي مقابله با كرونا در ورزش در سطح كلان‌تر دخالت ندارد و تصميم‌گير نيست و صرفا مي‌تواند پيگير ماجرا باشد.»
اينكه چرا بعد از اين همه مدت تازه وزارت كشور به اين نتيجه رسيده كه بايد سامانه‌اي طراحي شود تا بليت‌فروشي از آن طريق انجام شود جاي سوال دارد. به نظر مي‌رسد در حال حاضر كه هيچ بهانه منطقي براي ممنوعيت برگزاري بازي با حضور تماشاچيان وجود ندارد طراحي سامانه‌اي كه يك ماه زمان مي‌برد يك بهانه جديد براي به تعويق انداختن باز شدن درهاي استاديوم‌ها به روي هواداران است. به نظر مي‌رسد تا مساله ورود زنان به استاديوم در سطوح بالاي حاكميت برطرف نشود چنين سنگ‌اندازي‌هايي ادامه پيدا خواهد كرد.  با تمام اين تفاسير مقامات بالاخره بايد مستقيما با مساله ورود زنان به استاديوم مواجه شوند و تصميم نهايي را بگيرند. يا بايد مجوز ورود را صادر كنند و به اين ترتيب ساير هواداران را معطل بازي‌هاي سياسي نكنند يا صراحتا اعلام كنند چنين اجازه‌اي هرگز صادر نخواهد شد و تبعات آن را نيز بپذيرند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون