• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5113 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۱ دي

پيشخوان

تاكيد مطهري بر راهكارهاي هاشمي در نماز جمعه 88
نايب‌رييس مجلس دهم با اشاره به راهكارهايي كه آيت‌الله هاشمي در آخرين خطبه سال ۸۸ براي عبور از شرايط نامساعد آن روزها، پيشنهادهاي او را «راه‌هاي درست» توصيف كرده كه منجر به آرامش طرفين شده است. به گزارش خبرآنلاين، علي مطهري كه در يكي از اتاق‌هاي كلاب‌هاوس صحبت مي‌كرد، گفت: «بين حل كردن و جمع كردن يك بحران فرق است. اينكه بگوييم ظرف 3 روز، بحران را جمع كرديم و افتخار هم به آن بكنيم، درست نيست.» او با بيان اينكه «بحران از بين نمي‌رود و موضوع همچنان زير پوست جامعه وجود دارد»، گفت: «در همه اعتراض‌هايي كه سال‌هاي اخير انجام شده، همين‌گونه عمل كرده‌ايم. آبان ۹۸ در سريع جمع كردن بحران، عده‌اي كشته شدند. كار بسيار زشتي است كه كشته بدهيم؛ بحران را بايد با تدبير حل كرد.» مطهري گفت: «همان راه‌هايي را كه آيت‌الله هاشمي در آخرين خطبه سال ۸۸ گفتند، واقعا راه‌هاي درستي بود. خطبه‌هاي آقاي هاشمي، باعث شد كه در واقع، دو طرف آرامش پيدا كردند و اگر مي‌خواست تكرار حرف‌هاي ديگران را بكند كه ديگر ضرورتي به سخنان ايشان نبود.»


وعده راه‌اندازي ستاد احياي واحدهاي توليدي
معاون اول رييس‌جمهوري، عزم دولت براي رفع موانع پيش روي توليد در كشور را بسيار قوي و جدي توصيف كرد و از راه‌اندازي ستادي براي احيا ي واحدهاي توليدي تعطيل يا نيمه تعطيل خبر داد. به گزارش ايرنا، محمد مخبر در بازديد از واحدهاي توليدي شهرك صنعتي زواره‌اي و حضور در چند كارخانه توليدي و صنعتي با مديران، عوامل و كارگران اين واحدهاي توليدي گفت‌وگو كرد و از نزديك مراحل ساخت توليدات و مشكلات پيش روي توليد در اين كارخانجات را مورد بررسي قرار داد. در اين بازديد كه حدود دو ساعت به طول انجاميد و استاندار تهران نيز معاون اول رييس‌جمهور را همراهي مي‌كرد، مديران واحدهاي توليدي به تفصيل مشكلات خود را اعم از كمبود سرمايه در گردش، بازپرداخت وام‌هاي بانكي، بدهي مالياتي، صدور مجوزها، تامين مواد اوليه، وجود برخي مقررات زايد و... با معاون اول رييس‌جمهور در ميان گذاشتند. در ادامه مقرر شد گزارشي كامل از مشكلات موجود از سوي استانداري تهران تهيه و پس از ارايه براي رفع آنها با حضور مسوولان مربوطه اقدام شود. مخبر در پايان اين بازديد عزم دولت را براي رفع موانع پيش ‌روي توليد در كشور بسيار قوي و جدي توصيف كرد و از راه‌اندازي ستادي براي احياي واحدهاي توليدي تعطيل و نيمه‌‌تعطيل خبر داد.


پرتاب 3 محموله تحقيقاتي توسط ماهواره‌بر سيمرغ
ماهواره‌بر سيمرغ سه محموله تحقيقاتي را به فضا پرتاب كرد. به گزارش خبرگزاري فارس، سخنگوي فضايي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اظهار داشت: پس از دستيابي كشور به توانمندي بومي فضايي و ايجاد قابليت پرتاب ماهواره‌هاي كوچك با ماهواره‌برهاي سفير و قاصد، توسعه پرتابگرهاي با قابليت بالاتر مدنظر قرار گرفت و در همين راستا طراحي و توسعه پايگاه فضايي حضرت امام خميني (رحمه‌الله عليه) و ماهواره‌بر سيمرغ در برنامه صنعت فضايي كشور قرار گرفت. سيد احمد حسيني در خصوص عملكرد ماهواره‌بر سيمرغ گفت: «در اين پرتاب عملكرد اجزاي پايگاه فضايي و عملكرد مراحل ماهواره‌بر به درستي انجام و در نهايت اهداف تحقيقاتي مدنظر از اين پرتاب محقق شد.» او خاطرنشان كرد: «در اين ماموريت تحقيقاتي فضايي، براي نخستين‌بار ۳ محموله تحقيقاتي به صورت همزمان به ارتفاع ۴۷۰ كيلومتري و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانيه پرتاب و محقق شد.» او با بيان اينكه در اين پرتاب داده‌هاي تله‌متري از فرآيند پرتاب به‌طور كامل احصا شد، گفت: «با تطبيق داده‌ها و تطبيق عملكرد‌ها، برنامه‌ريزي لازم جهت پرتاب عملياتي انجام خواهد شد.»


پيگيري پرونده پتروشيمي گلستان با دستور اژه‌اي
رييس كل دادگستري گلستان از ابلاغ دستورات جامع رييس قوه قضاييه براي پيگيري پرونده پتروشيمي خبر داد. به گزارش خبرگزاري ميزان، حيدر آسيابي گفت: «در اين ابلاغيه به رييس كل دادگستري استان و دادستان مركز استان ماموريت ويژه براي نظارت و پيگيري حل مشكل پتروشيمي استان داده شده است.» او با بيان اينكه «به دستور اكيد ايشان بايد تمام هدف و اقدامات ما متمركز بر رفع موانع حقوقي و همچنين راه‌اندازي پتروشيمي باشد»، ادامه داد: «به همين منظور، امروز در بازديد ميداني از محل ساخت پتروشيمي، ميزان پيشرفت فيزيكي آن را بررسي كرديم.» او همچنين با بيان اينكه «بر اساس برآورد كارشناسان اين طرح ۲۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و براي راه‌اندازي فاز نخست آن به دست‌كم ۴۰۰ ميليارد تومان نياز است»، گفت: «در جلسه‌هاي كارشناسي در قالب ستاد اقتصاد مقاومتي و با دعوت از مسوولان شركت پتروشيمي ايران و ساير متوليان امر، وضعيت پروژه، اعتبارات و سرمايه‌گذاري مورد نياز براي راه‌اندازي اين طرح بررسي خواهد شد.» رييس كل دادگستري گلستان گفت: «همزمان با رفع موانع حقوقي تلاش ما بر خروج پروژه از ركود طي دو ماه آينده و از سر گرفتن كارهاي عمراني است تا در آينده نزديك شاهد راه‌اندازي فاز نخست اين پروژه باشيم و پس از آن با سرمايه‌گذاري لازم اين پروژه به چرخه كامل توليد برسد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون