• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5113 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۱ دي

خبرخوان

هزينه قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال 150 درصد بيشتر شد
خيرالله خادمي مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل كشور گفت: تورم سبب شده تا هزينه برآورد شده براي تكميل قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال، ۱۵۰ درصد بيشتر شود.وي درباره علت كندي روند پيشرفت آزادراه تهران‌- شمال گفت: با توجه به فهرست ‌بهاي سال ۱۳۹۹ در خصوص هزينه‌كرد احداث آزادراه، برآوردها نشان مي‌دهد براساس نرخ‌هاي سال جاري، هزينه احداث آزادراه حداقل ۱۵۰ درصد نسبت به هزينه‌هاي سال ۱۳۹۹، تعديل (افزايش) تعلق گرفته است.وي افزود: اگر برآورد ما در سال گذشته براي احداث يك باند آزادراه تهران- شمال ۲ هزار ميليارد تومان بود، با قيمت‌هاي امسال ۵ هزار ميليارد تومان مي‌شود؛ به عبارت ديگر هرچقدر در سال گذشته هزينه كرده‌ايم، بيش از آن باز هم نياز است تا روند ساخت‌وساز آزادراه را ادامه دهيم.


مشتركان پرمصرف برق  از اول بهمن جريمه مي‌شوند
مصوبه جديد برقي دولت كه با هدف اصلاح مصرف برق در بخش خانگي ابلاغ شده، از ابتداي بهمن‌ماه اجرا مي‌شود و بر اساس آن مشتركان پرمصرف كه حدود ۲۵ درصد از مشتركان برق بخش خانگي هستند، مشمول افزايش هزينه‌هاي مصرف برق خواهند شد.


هنوز يك راس دام صادر نكرديم

افشين صدر دادرس، مديرعامل اتحاديه دام سبك خاطرنشان كرد: بهتر است اجراي اصلاح نظام يارانه‌اي در خصوص واردات نهاده‌ها با آغاز سال همزمان شود چراكه در اين مقطع از زمان بخشي از دام سبك به مراتع مي‌رود و نياز به نهاده‌ها كاهش پيدا مي‌كند.  وي با بيان اينكه هنوز يك راس دام صادر نكرديم، گفت: اولين مجوز شوراي قيمت‌گذاري درباره صادرات دام در تاريخ 14 مهر صادر و در 5 آبان دستورالعمل اجرايي آن اعلام و از 30 آبان مجوزهاي صادرات از سوي شركت پشتيباني امور دام صادر شد اما تا به امروز نتوانستيم يك راس گوسفند را صادر كنيم.


تكذيب انتصاب «دستيار ويژه شوراي مناطق آزاد كشور»
روابط عمومي و امور بين‌الملل دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي اعلام كرد: طي روزهاي گذشته خبري در مورد انتصاب «دستيار ويژه شوراي مناطق آزاد كشور» در برخي از صفحه‌ها و پلتفرم‌هاي فضاي مجازي منتشر شده است كه ضمن تاكيد بر جعلي بودن خبر ياد شده بر لزوم دقت بيشتر در بازنشر مطالب و لزوم توجه جدي‌تر به صحت‌سنجي پيش از فرآيند انتخاب و دروازه‌باني اخبار تاكيد مي‌شود. بديهي است تنها مرجع قابل استناد براي اطلاع‌رساني اخبار دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، پايگاه اطلاع‌رساني فرينا (freena.ir) وابسته به اين دبيرخانه است.


 ريخت‌وپاش‌ها در دولت سيزدهم تكرار نخواهد شد

مسعود ميركاظمي رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با بيان اينكه ريخت‌وپاش‌هاي مرسوم دستگاه‌ها در دولت سيزدهم تكرار نخواهد شد، گفت: دولت اولين قدم را با كاهش ۱۵ درصدي هزينه‌هاي خود (به غير از حقوق) محكم برداشته است.  در حساب كاربري خود در فضاي مجازي نوشت: براي بستن بودجه بدون كسري؛ دولت اولين قدم را با كاهش 15 درصدي هزينه‌هاي خود (به غير از حقوق) محكم برداشته است. ريخت‌وپاش‌هاي مرسوم دستگاه‌ها در دولت سيزدهم تكرار نخواهد شد.


افزايش تمايل براي خريد موبايل ۳ تا ۴ ميليوني

ابراهيم درستي، رييس اتحاديه فروشندگان دستگاه‌هاي صوت و تصوير و تلفن‌همراه خاطرنشان كرد: بازار موبايل روزهاي آرامي را سپري مي‌كند و خريداران بيشتر خواهان موبايل با نرخ 3 تا 4 ميليوني هستند. وي با تشريح آخرين وضعيت بازار موبايل در كشور، گفت: نوسان‌هاي نرخ ارز در قيمت نهايي كالاهاي وارداتي تاثير مستقيم مي‌گذارد. به گفته وي، تلفن همراه در دسته كالاهاي لوكس جاي مي‌گيرد از اين‌رو ارز ترجيحي براي واردات آن تخصيص داده نشد. تلفن همراه با ارز نيمايي وارد كشور مي‌شود و از آنجايي‌كه نرخ ارز نيمايي با نوسان‌هاي نرخ ارز در بازار آزاد تغيير نكرد ما شاهد افزايش قيمت تلفن همراه در بازار داخلي نبوديم.


درج قيمت توليد‌كننده  روي ۱۴ قلم كالا از هفته آينده

مهدي طغياني، رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان با حمايت از طرح حذف قيمت مصرف‌كننده از روي كالاها گفت: درج قيمت توليد‌كننده را از ۱۴ قلم كالا آغاز كرده‌ايم كه از هفته آينده به بازار مي‌آيد و آن را به سرعت گسترش خواهيم داد. وي افزود: فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و واحد‌هاي بزرگ توزيع‌كننده كالا‌ها با قدرتي كه دارند توليدكننده را موظف به درج قيمت مورد نظر خود مي‌كنند و برخي نيز با اجاره خط توليد از توليدكننده مي‌خواهند قيمت تعيين‌شده به وسيله آنها را روي كالا‌ها درج كنند. وي گفت: از مشكلات جدي نظام توزيع در سال‌هاي گذشته نبود شفافيت بوده و 50 درصد قيمت مصرف‌كننده روي كالا‌ها به واسطه‌ها تعلق مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون