• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5122 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ دي

خبر

سرگئي ريابكوف: 

 احتمالا  رويكرد  گام به گام  براي احياي  برجام مورد  استفاده قرار گيرد

سرگئي ريابكوف، معاون وزير امور خارجه روسيه پس از برگزاري مذاكرات روسيه و امريكا درباره مذاكرات احياي برجام در وين گفت: مذاكرات وين سرعت گرفته‌اند. ما بر اين باوريم احتمال رسيدن به يك راهكار در چارچوبي كه در دوره‌هاي قبلي ايجاد شده، از جمله شش دوري كه تا ۲۰ژوئن (۲۰۲۱) برگزار شد، افزايش يافته است. اين امر مثبتي است و تمامي طرفين براي حل كردن مشكلات باقيمانده از خود آمادگي نشان مي‌دهند. ريابكوف همچنين درباره احياي برجام بيان كرد: طرح‌هاي متعددي براي رسيدن به هدف نهايي كه احياي توافق هسته‌اي به شكل اصلي آن است، امكان‌پذيرند.به گفته اين ديپلمات ارشد روسي، « (احتمالا) رويكرد گام به گام مبتني بر عمل متقابل، براي رسيدن به هدف نهايي مورد استفاده قرار گيرد.»معاون وزير امور خارجه روسيه با تاكيد بر اينكه هيچ ضرورتي براي تعيين كردن ضرب‌الاجلي جهت تصميم‌گيري نهايي در زمينه توافق هسته‌اي نمي‌بيند، درباره احياي برجام گفت: مايلم تاكيد كنم اقدامات مقدماتي احتمالي قرار نيست توافق مبنا را كه بايد تماما اجرا شود، با [توافقي ديگر] جايگزين كند. روسيه در حين كمك‌هاي سياسي و ديپلماتيك به ايراني‌ها، امريكايي‌ها و اروپايي‌ها [در جريان مذاكرات] بر اين  اساس پيش  مي‌رود.
سفر  وزير خارجه به قطر 

حسين اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه كه به دوحه سفر كرده با امير قطر، شيخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثاني معاون نخست‌وزير وزير امور خارجه اين كشور ديدار داشت. وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با همتاي قطري با اشاره به اهميت روابط دو كشور بر پايه همكاري‌هاي دوجانبه و منطقه‌اي، بر ضرورت گسترش ابعاد همكاري‌ها به ويژه در حوزه تجاري، اقتصادي و سرمايه‌گذاري با توجه به ظرفيت‌ها و مزيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران و هماهنگي در زمينه تبادل هيات‌هاي عاليرتبه تاكيد كرد. 
اميرعبداللهيان با تاكيد بر اولويت همسايگي از نگاه دولت سيزدهم، به رويكرد ايران براي توسعه مناسبات با كشورهاي منطقه و انجام گفت‌وگوهاي منطقه‌اي در جهت ثبات و استقرار منطقه اشاره و آن را مهم ارزيابي كرد. وزير امور خارجه قطر نيز در اين ديدار با تشريح ديدگاه رهبري اين كشور در زمينه تحكيم و توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران، علاقه‌مندي قطر براي گسترش همكاري‌ها، خصوصا در حوزه فعاليت‌هاي اقتصادي را مورد تاكيد قرار داد. همكاري‌ در حوزه مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي، خصوصا تحولات افغانستان و يمن از جمله ديگر موضوعات مطرح شده در گفت‌وگوهاي وزراي امور خارجه دو كشور بود.


رييس‌جمهوري  قزاقستان:
بسته اصلاحات سياسي  سپتامبر ارائه مي‌شود

قاسم جومارت توكايف، رييس‌جمهوري قزاقستان به قانونگذاران كشورش گفت: در سخنراني آتي‌ام خطاب به ملت در سپتامبر آينده بسته جديد اصلاحات سياسي را ارايه خواهم كرد كه بر اساس مذاكرات سازنده گسترده با ملت و كارشناسان تنظيم خواهد شد. توكايف تاكيد كرد: در كل تغيير روابط بين دولت و جامعه به تاخير افتاده است از اين‌رو، ما نياز به شكل جديدي از دوره اجتماعي داريم. رييس‌جمهوري قزاقستان همچنين امروز به دولت دستور داد صندوق اجتماعي عمومي تاسيس كند و اشاره كرد، شركت‌هاي بزرگ در اين صندوق مشاركت خواهند كرد. توكايف در مقابل اعضاي پارلمان گفت: دستور دادم صندوق اجتماعي عمومي تاسيس شود تا به حل مشكلات واقعي در زمينه نظارت بهداشت، آموزش، حمايت اجتماعي بپردازد به عنوان مثال اين صندوق به كودكان مبتلا به بيماري‌هاي نادر كمك خواهد كرد. ما تاسيسات ورزشي براي كودكان در شهرها و محله‌ها و روستاها خواهيم ساخت، به كودكان بااستعداد كمك خواهيم كرد، همچنين به شهر آلماتي كمك مي‌كنيم تا از بحران وحشتناك عبور كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها