• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5139 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۲ بهمن

پاسخ به گزارش « اعتماد» با عنوان «روايت ۱۲ سال خاموشي نساجي مازندران»

مديرمسوول محترم روزنامه  اعتماد
موضوع: درج جوابيه در  روزنامه اعتماد
با سلام و احترام؛ پيرو انتشار گزارشي با عنوان «روايت ۱۲ سال خاموشي نساجي مازندران» در آن روزنامه مورخ 10/۱۱/1400 توضيحاتي به شرح زير ارسال مي‌گردد.
خواهشمند است دستور فرماييد مطابق قانون مطبوعات و در راستاي تنوير افكار عمومي مطلب مذكور در آن روزنامه وزين در اسرع وقت درج گردد.
بانك ملي ايران سهمي در «نساجي مازندران» ندارد. به گزارش روابط عمومي بانك ملي ايران حدود 64 درصد شركت نساجي مازندران در زمان واگذاري سهام آن به سرمايه‌گذار خارجي به شركت سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي و شركت مديريت سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران (موسسه همياري كوثر) تعلق داشته است. نظر به مشكلات متعدد مديريتي شركت كه موجب بروز مسائل و مشكلات توليدي و اجتماعي در سطح استان شده بود طي مصوبه سال ۱۳۸۵ هيات وزيران احياي كارخانه مذكور مورد تأكيد و پيگيري قرار گرفته از اين رو پيرو پيگيري‌هاي مجدانه رييس كميسيون وقت صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي و نماينده محترم مردم شريف شهرستان قائم‌شهر رييس وقت مجمع نمايندگان مازندران و دستورات رييس‌جمهور محترم وقت در سفر دور اول به استان مازندران و با اطلاع و همياري معاونت محترم اجرايي رييس‌جمهور وقت، وزير محترم وقت امور اقتصادي و دارايي و مديرعامل محترم وقت بانك ملي ايران و در راستاي اجراي قانون حمايت از سرمايه‌گذاري خارجي (با توجه به موافقت رييس‌جمهور محترم وقت و براساس مجوز سرمايه‌گذاري خارجي ايران، در تاريخ 04/10/1388 ميزان 64/69 درصد سهام شركت نساجي مازندران به سرمايه‌گذار تبعه تركيه واگذار شد. در حال حاضر نيز با توجه به انتقال مالكيت برابر قوانين جاري و تكليف بانك‌ها به واگذاري بنگاه‌هاي اقتصادي و خروج از بنگاه‌داري (ماده ۱۶ قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير)، نه‌تنها اعاده سهام انتقالي ممكن نيست بلكه برابر قوانين بانك‌هاي كشور بابت عدم واگذاري شركت‌هاي زيرمجموعه متحمل جرايم سنگين مي‌شوند. سلامتي و موفقيت روز افزون جناب‌عالي و همكاران را از درگاه خداوند متعال خواستاريم.
بانك ملي ايران، اداره كل روابط عمومي
حسن صابري
محسن رييسي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون