• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5161 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۹ اسفند

خبرخوان

اظهارنظر رييس پليس راهور درباره ويدئويي از جنگ اوكراين!
رييس پليس راهنمايي و رانندگي كشور به عبور يك فروند تانك روسي از روي خودرويي در اوكراين واكنش نشان داد. سردار سيدكمال هاديان‌فر در حاشيه طرح هماهنگي سفرهاي نوروزي كه پيش از ظهرديروز در شهرك آزمايش برگزار شد، با اشاره به ويدئوي منتشرشده از عبور يك تانك روسي از روي خودرويي در اوكراين اظهار كرد: شما ببينيد در همين ويدئو يك تانك از روي خودرو عبور كرد و خودرو مچاله شد اما راننده آن زنده ماند. او افزود: اين نشان مي‌دهد كه مقاومت بدنه خودرو چقدر در حفظ جان رانندگان موثر است و ما اميدواريم در حوزه صنعت خودرو شاهد افزايش استانداردها باشيم و با همكاري تمام دستگاه‌هاي مسوول بتوانيم آمار ۱۷ هزار كشته سالانه را كاهش دهيم.


نهضت ملي در مناطق  فاقد متقاضي اجرا نمي‌شود
وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه طرح نهضت ملي مسكن در مناطقي كه فاقد متقاضي است احداث نخواهد شد، گفت: چنانچه استاني در خصوص تامين زمين با مشكل مواجه است آن سهميه، فريز نخواهد شد. بلكه تسهيلات و منابع صندوق را به سمتي سوق مي‌دهيم تا در استان‌هايي كه هم متقاضي و هم زمين دارند طرح نهضت ملي مسكن اجرا شود.رستم قاسمي با تاكيد بر اينكه تعهد وزارتخانه اجراي ۴ ميليون واحد مسكوني طي چهار سال دولت سيزدهم است، گفت: تعهد وزارتخانه ساخت حدود ۳ ميليون واحد مسكن شهري و ساخت يك ميليون واحد مسكوني ديگر در روستاها و شهرهاي زير ۲۵ هزار نفر جمعيت است كه مقرر است تا طي دولت سيزدهم احداث و تكميل شود.


نظر مركز پژوهش‌هاي مجلس درباره طرح جنجالي مجلس
رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس نظر اين مركز را درباره طرح تنظيم مقررات خدمات فضاي مجازي را بيان كرد. بابك نگاهداري رييس مركز پژوهش‌ها در جمع خبرنگاران درباره «طرح نظام تنظيم مقررات خدمات فضاي مجازي» گفت: قانون‌گذاري در فضاي مجازي بايد با كارشناسي دقيق و رعايت وجوه مختلف مساله انجام گيرد و مغايرت با قانون اساسي نداشته باشد، همچنين نبايد به كسب و كار تعدادي از مردم كه در فضاي مجازي معيشت خود را تامين مي‌كنند آسيب وارد شود. مجلس نبايد به شؤونات رهبري كه به شوراي عالي فضاي مجازي تفويض شده مداخله كند، رهبري تكاليف و وظايفي را صريحا به شوراي عالي فضاي مجازي ابلاغ كرده است كه مجلس حق دخالت و ورود به آن را ندارد. او تصريح كرد: ساماندهي در فضاي مجازي به منظور ايجاد محدوديت نيست، قانون‌گذاري بايد با بحث‌هاي مفصل كارشناسي انجام شود، نبايد با عجله اين كار صورت گيرد، بايد پيش‌نويس به گونه‌اي تنظيم شود كه در عين ساماندهي و قانون‌مند كردن فضاي كسب و كار در فضاي مجازي از ايجاد محدوديت‌هاي غير ضروري پرهيز شود و مصالح كشور و منافع مردم را تامين كند. رهبري وظايفي به شوراي عالي فضاي مجازي ابلاغ كرده‌اند كه مجلس حق ورود به آن را ندارد.


طعنه آذري جهرمي  به صيانت‌پيشه‌ها
محمد جواد آذري جهرمي، وزير پيشين ارتباطات درباره فعال شدن اينترنت ماهواره‌اي استارلينك در اوكراين در شبكه اجتماعي خود نوشت: امروز در فضاي مجازي مولفه «قدرت» با ارايه خدمت بهتر به مردم حاصل مي‌شود. اگر شما خدمت مناسب (البته مناسب از ديدگاه مردم) براي آنها فراهم نكنيد، ديگران خواهند كرد.تمام چوب‌هايي كه لاي چرخ استارت‌آپ‌هاي ايراني به هر بهانه‌اي گذاشته شد و مي‌شود؛ خدمتي خواهد بود به استارت‌آپ‌هاي بين‌المللي.تمام محدوديت‌هاي غيرمعقول بر اينترنت، بازاريابي مستقيم براي نسل آينده اينترنت‌هاي ماهواره‌اي است.تاوان سياست‌گذاري‌هاي اشتباه، سنگين است. حكمراني غلط، ابزارهاي حكمراني و تنظيم‌گري را براي هميشه از بين مي‌برد. اين را همه مي‌دانند! اما مجدد و مكرر نوشتم براي «صيانت‌پيشه»ها...

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون