• ۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5172 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۳ اسفند

به جاي تهديد پاسخگو باشيد!

استقلال هیات ريیسه فدراسیون فوتبال شوخی است

علي ولي‌اللهي

 

چند روز پيش داريوش مصطفوي رييس سابق فدراسيون فوتبال بعد از تعليق كميته صدور مجوز حرفه‌اي از سوي فيفا، با حضور در يك برنامه تلويزيوني اظهاراتي جنجالي در مورد عزل عزيزي خادم از رياست فدراسيون فوتبال و حذف سرخابي‌ها از آسيا مطرح كرد. مصطفوي از یک نهاد امنیتی و برخي نمايندگان مجلس از جمله احسان قاضي‌زاده هاشمي اسم آورد. او گفت فيلمي در اختيار دارد كه نشان مي‌دهد اين ادعا حقيقت دارد. اين مدير ورزشي كشور هشدار داد با اين اتفاقات فدراسيون فوتبال تعليق خواهد شد. مصطفوي تاكيد كرد آب از سرش گذشته و بايد حقايق برملا  بشود. 
اين اظهارات با واكنش تند اعضاي هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال و بازوهاي رسانه‌اي پروژه بركناري عزيزي‌خادم مواجه شد. احسان اصولي سخنگوي هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال با اعلام ارجاع پرونده مصطفوي به كميته اخلاق گفت: «اين افراد بايد پاسخگوي ظلم بزرگ به فوتبال كشور باشند.» اصولي افزود: «اظهارات روزهاي گذشته يكي از اعضاي كميته صدور مجوز حرفه‌اي پس از محروميت و تعليق فعاليت‌هاي اين كميته كه حاصل عملكرد همين دوستان است مصداق نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي به شمار مي‌رود و با چنين رفتارهاي غير حرفه‌اي و خارج از چارچوب اخلاق بايد به شكل جدي برخورد شود.» 
مهراد سراجي كه در حال حاضر حضورش در هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال غيرقانوني است اظهارات رييس سابق فدراسيون را «پريشان‌گويي‌هاي متوهمانه يك پيرمرد» خواند. سراجي چندي پيش بعد از بلايي كه سر باشگاه سايپا آورد از مديرعاملي اين باشگاه اخراج شد. به اين ترتيب او كه به عنوان نماينده باشگاه‌ها وارد هيات‌رييسه شده بود ديگر نمي‌تواند در سمت فعلي‌اش در فدراسيون باقي بماند. 
واكنش تند و عصباني اعضاي هيات‌رييسه فدراسيون و تيم رسانه‌اي آنها بدون پاسخگويي به شبهات، فوتبال دوستان را بيشتر از قبل متقاعد كرده كه عزل عزيزي‌خادم ارتباطي با مسائل فوتبالي نداشته. اين روزها عملكرد هيات‌رييسه فدراسيون كه تا يك ماه پيش پشت پرده بود، عيان شده و همه وزن فوتبالي اين افراد را متوجه شدند. 
فدراسيون فوتبال اين روزها از پيدا كردن يك اسپانسر براي تيم ملي عاجز مانده و سرپرست موقت آن يعني ميرشاد ماجدي براي اعزام تيم ملي به كره جنوبي دنبال قرض كردن است. مديران فدراسيون و سازمان ليگ از برگزاري يك دربي ناتوان مانده‌اند. با شرايطي كه اين روزها فدراسيون دارد حرف زدن از استقلال بيشتر شبيه به يك شوخي تاسف‌برانگيز است. فدراسيوني كه كميته و دپارتمان داوري‌اش داد همه را درآورده. خداداد افشاريان رييس كميته داوران متهم است كه در چيدمان داوران هواي قوم و خويش و دوستانش را دارد و براي راي گرفتن از هيات‌هاي استاني حاضر است به داوران آن استان قضاوت بازي‌هاي ليگ برتري بدهد. 
فدراسیونی که رد پای  یکی از اعضای هیات رییسه‌اش در پرونده ارز دیجیتال کینگ مانی دیده می‌شود. همسر این عضو هیات رییسه  چند روز پیش در رابطه با همین پرونده بازداشت و روانه زندان شد.  خود این عضو هم یکی از متهمان پرونده به حساب می آید. پرونده‌ای با نزدیک به 3 هزار شاکی! اگر هیات رییسه فدراسیون قصد استقلال عمل داشت و می‌خواست قانونی عمل کند در همین چند روز باید این مساله را بررسی می‌کرد.
در گزارشي كه ۳۰ بهمن در روزنامه اعتماد منتشر كرديم به نقل از يك منبع آگاه نوشتيم كه چهره‌اي امنيتي در پشت پرده عزل عزيزي‌خادم قرار دارد. همين‌طور به نهادهايي اشاره كرديم كه از خارج فوتبال روي هيات‌رييسه براي بركناري رييس فدراسيون فشار وارد كرده‌اند. همان نهادهايي كه ابتدا مشكل تاييد صلاحيت عزيزي خادم را برطرف كردند و سپس هم عزيزي خادم هم اكثريت اعضاي هيات‌رييسه را به فدراسيون  فوتبال  رساندند.
 از كنار هم قرار دادن اين اطلاعات و اظهارات داريوش مصطفوي به اضافه رفتارهاي نمايندگان مجلس از جمله قاضي‌زاده هاشمي و عصبانيت اعضاي هيات‌رييسه تصويري شكل مي‌گيرد كه تنها يك خروجي دارد: اعضاي هيات‌رييسه براي بركناري عزيزي خادم تحت فشار قرار گرفته‌اند و به نوعي تنها نقش ميانجي را ايفا كرده‌اند. يك ميانجي براي اطمينان از اينكه روال كار از لحاظ ظاهري به صورت قانوني به انجام مي‌رسد و ديگر آن فضاحتي كه سر بركناري محمد دادكان در زمان احمدي‌نژاد رخ داد تكرار نمي‌شود.  هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال و شخص احسان اصولي و مهراد سراجي كه مهره گردان اصلي بركناري عزيزي خادم بوده‌اند، مي‌توانند تا هر جا كه دل‌شان مي‌خواهد با تندي جواب منتقدان را بدهند، از تمام رسانه‌هاي هم‌سو با خودشان استفاده كنند و جنجال به راه بيندازند، مصطفوي و ديگران را متوهم بخوانند و منتقدين را با پرونده‌سازي و كميته اخلاق بترسانند. با اين حال تغييري در شرايط پيش نخواهد آمد. بالاخره يك جايي بايد اين افراد به جاي حمله پاسخ شبهات را بدهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون