• ۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5172 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۳ اسفند

ناتوان از برگزاري يك دربي

مشکل‌تان با تماشاچیان فوتبال چیست؟

بهرام سرگوسرايي

 

در يك هفته گذشته ساعت بازي دربي چندين‌بار تغيير كرده است، داوران مختلفي براي اين بازي معرفي شده‌اند و با تماشاچي يا بي‌تماشاچي بودن بازي هنوز محل ابهام است. بعد ادعاي مديريت‌شان گوش فلك را پاره كرده. بابا شما يك دربي نمي‌توانيد برگزار كنيد!
هفته پيش بود كه اعلام شد ساعت بازي دربي از 19:30 به 15:30 تغيير كرده است. تغيير چهار ساعته بازي و جابه‌جايي آن از بهترين زمان ممكن، يعني موقعي كه هوا تاريك است و بازي زير نور پروژكتورها برگزار مي‌شود با بدترين زمان يعني سه و نيم بعدازظهر عجيب بود. اما هواداران گفتند اشكالي ندارد. حتما دستور شوراي تامين بوده چون قرار است بازي با حضور تماشاگران برگزار شود و مقامات امنيتي ترجيح مي‌دهند تجمعات بعد از تاريكي آفتاب به انجام نرسد، آن هم تجمعي در مورد دربي كه آبستن هر حادثه‌اي مي‌تواند باشد. رفرنس برگزاري بازي با تماشاگر هم اظهارنظر صريح شخص اول ورزش ايران بود. حميد سجادي در روز جشن گرفتن آغاز فروش سهام سرخابي‌ها كاملا شفاف گفت بازي دربي با حضور 30درصدي هواداران برگزار خواهد شد؛ 10 هزار استقلالي و 10 هزار پرسپوليسي. حال كه تنها سه روز تا انجام حساس‌ترين بازي فصل باقي مانده براي بار دوم ساعت بازي عوض شده و حضور تماشاگران هم رفته روي هوا! 
سازمان ليگ در آخرين اطلاع‌رساني اعلام كرده بازي ساعت 17:30 برگزار مي‌شود. از آن طرف احسان اصولي سخنگوي هيات رييسه فدراسيون مي‌گويد مصوبه‌اي براي برگزاري بازي با حضور تماشاچيان صادر نشده است. به اين ترتيب بازي تا لحظه نگارش اين متن مثل دو سال گذشته در ورزشگاه خالي از هوادار به انجام مي‌رسد. فدراسيون مي‌گويد در اين زمينه ستاد ملي مقابله با كرونا و وزارت بهداشت و شوراي تامين بايد تصميم بگيرند. دقيقا همان حرف‌هايي كه در اين دو سال بارها و بارها زده شده و تنها خروجي‌اش خالي ماندن استاديوم‌ها در شرايطي كه همه تجمعات در اين كشور آزاد شده بوده.
كاش يك نفر بيايد توضيح بدهد اگر مصوبه‌اي صادر نشده چطور وزير ورزش با صراحت عنوان مي‌كند بازي با حضور تماشاگران برگزار مي‌شود؟ ستاد ملي مقابله با كرونا و وزارت بهداشت چندين‌بار تاكيد كرده‌اند مشكل خاصي از بابت حضور هواداران وجود ندارد و فقط بايد فدراسيون درخواست بدهد. آيا اين درخواست صادر شده است؟ به شوراي تامين چطور؟ يا فدراسيون منتظر مانده اين نهادها خودشان حدس بزنند يا از اخبار بخوانند كه بازي قرار است با تماشاگر برگزار شود؟ واقعا موش و گربه بازي داستان حضور تماشاچيان در استاديوم كي قرار است تمام شود؟
اگر بعد از دو سال خالي ماندن استاديوم عده‌اي به اين نتيجه رسيده‌اند كه چقدر بهتر است مردم در خانه فوتبال نگاه كنند، اعلام كنيد. اگر مشكل اولتيماتوم فيفا براي ورود زنان به استاديوم چه در بازي‌هاي ملي و چه باشگاهي است، بگوييد. اگر بلد نيستيد مديريت كنيد استعفا بدهيد. خلاصه تكليف فوتبال‌دوستان را با خودتان روشن كنيد. نمي‌شود كه دو سال تمام به هر بهانه‌اي استاديوم‌ها را خالي نگه داريد و آن وقت ملت را بين ستاد مقابله با كرونا و وزارت بهداشت و شوراي تامين و وزارت ورزش و سازمان ليگ پاسكاري كنيد. چطور ارگان‌هاي ديگر مي‌توانند با درخواست از مراكز تصميم‌گيري در مورد تجمعات مجوز بگيرند و فقط فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ عاجزند؟ 
اين ماجرا يك‌جا بايد به اتمام برسد و چه جايي بهتر از دربي. درهاي استاديوم‌ها را رو به تماشاچيان باز كنيد. اجازه بدهيد فوتبال جان بگيرد. نه فقط در تهران. در تبريز، در اصفهان، در آبادان، در مشهد، در شيراز، در اراك، در كرمان و باقي شهرها. بگذاريد مردم فوتبال تماشا كنند. اگر اجازه نمي‌دهيد راست و مستقيم بگوييد از چه چيزي مي‌ترسيد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون