ترجيح معلمان به كلاسهاي حضوري
دسترسيهاي آنلاين و ارتباطات آفلاين معلمان و دانشآموزان است كه در بحث بررسي تكاليف و فعاليتهاي درسي و ارايه پژوهشهاي دانشآموزي و برگزاري آزمونها و نظرسنجيها و به اشتراك گذاشتن تجربيات كاربرد گستردهاي دارد و علاوه بر سرعت بخشيدن به فعاليتها بر كيفيت آموزش هم خواهد افزود به ويژه براي برخي از درسها و برخي از مقاطع تحصيلي بشتر مصداق دارد.
اما متاسفانه يك نگراني عميق و گسترده هم وجود دارد كه سيستم مديريتي و اداري آموزش و پرورش با تمايل شديدي كه به بازگشت به گذشته دارد مانع استمرار تجربيات مثبت آموزش غيرحضوري شود و دوباره همان شيوههاي سنتي و كلاسهاي خشك سخنراني محور در مدارس مرسوم شود و در اين دنياي پر از امكانات متنوع و جذاب و شيوههاي مدرن و هيجانانگيز و تاثيرگذار، مدارس و كلاسهاي درس موجب كمانگيزه شدن و فراري دادن دانشآموزان از درس و مدرسه شوند.