• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5229 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ خرداد

در بي‌خبري وزارت ورزش صورت گرفت

برگزاري يك انتخابات تك نفره ديگر در فدراسيون‌هاي ورزشي

گروه ورزش

برگزاري يك انتخابات پرحاشيه و عجيب ديگر لزوم بازنگري در فرآيندهاي انتخاباتي فدراسيون‌هاي ورزشي را بيش از گذشته مطرح كرده است.  روز گذشته مجمع انتخاباتي فدراسيون سواركاري برگزار شد و درنهايت مسعود خليلي با كسب ۴۵ راي از ۴۷ راي ماخوذه به عنوان رييس فدراسيون معرفي شد. آنچه در اين انتخابات خبرساز شد رقابت خليلي با خودش و غيبت نمايندگان وزارت ورزش و جوانان بود. 

روز ۱۸ خرداد مهدي ختار، دبير مجمع انتخاباتي فدراسيون سواركاري اعلام كرد تاريخ ۲۱ خرداد به عنوان زمان برگزاري انتخابات درنظر گرفته شده است و سه نامزد براي رقابت تاييد صلاحيت شده‌اند: محمد كاظميان، محمد اسد مسجدي و مسعود خليلي.
روز ۲۰ خرداد و يك روز قبل از انتخابات وزارت ورزش در خبري رسمي اعلام كرد مجمع انتخاباتي فدراسيون سواركاري به تاريخ ۳۱ خرداد موكول شده است. در اين خبر آمده بود: مجمع انتخاباتي فدراسيون سواركاري كه قرار بود روز شنبه ۲۱ خرداد ماه برگزار شود، به روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد موكول شد. امور مجامع دفتر امور مشترك فدراسيون‌هاي ورزشي دليل اين تعويق ۱۰ روزه را بررسي و رسيدگي به ادعاها و شكايات واصله برخي كانديداهاي احراز پست رياست اين فدراسيون اعلام كرد.» در حالي كه به نظر مي‌رسيد با اعلام رسمي وزارت ورزش انتخابات ده روز به تعويق بيفتد صبح روز گذشته مجمع انتخاباتي فدراسيون سواركاري برگزار و رييس هم انتخاب شد. در اين انتخابات دو نامزد يعني كاظميان و مسجدي شركت نكردند و حضور نيافتن آنها به معناي انصراف تلقي شد. به اين ترتيب خليلي با خودش به رقابت پرداخت و توانست با كسب ۴۵ راي از ۴۷ راي برنده شود. 
علاوه بر اين دو نامزد محمد پولاگر، معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش و جوانان، مجيد شهيدي به عنوان مديركل حراست وزارت ورزش و جوانان، پريچهره، سرپرست دفتر امور مشترك فدراسيون‌هاي ورزشي وزارت ورزش و جوانان به همراه سياوشاني به عنوان معاون امور مجامع فدراسيون‌هاي ورزشي در مجمع انتخاباتي فدراسيون سواركاري حضور پيدا كنند نيز در مجمع حضور پيدا نكردند. طاهره طاهريان به عنوان نايب‌رييس كميته ملي المپيك و نماينده اين كميته در مجمع انتخاباتي فدراسيون سواركاري حضور داشت ولي محمود خسروي‌وفا، رييس كميته ملي پارالمپيك غايب بود. مسعود خليلي برنده انتخابات بحث‌برانگيز در اين رابطه به ايسنا گفت: «به نظر بنده قانوني بود و آنچه در اساسنامه و آيين‌نامه آمده رعايت شد و اگر مورد غيرقانوني وجود داشته دوستان به صورت مكتوب به ما اعلام كنند.» وي درخصوص علت مخالفت وزارت ورزش، تصريح كرد: علت مخالفت وزارتخانه را نمي‌دانم و دوستان بايد اعلام كنند كه به چه دليل مخالف برگزاري انتخابات بوده‌اند.» وي در مورد دير اعلام شدن تعويق انتخابات سواركاري از سوي وزارت ورزش، اعلام كرد: «اين اتفاق از سوي وزارت ورزش صورت گرفته اما فدراسيون سواركاري ۴۵ روز و ۲۰ روز پيش تاريخ انتخابات را ۲۱ خرداد اعلام كرد و دعوتنامه داديم و رسيد دعوتنامه‌ها نيز موجود است.» يكي ديگر از اتفاقات جالب انتخابات اين بود كه در ابتدا طاهريان با راي اعضاي شركت‌كننده به عنوان رييس مجمع انتخاب شد ولي ايشان رياست مجمع را قبول نكرد و ناصر رزاقيان، نماينده نيروهاي مسلح رياست مجمع را برعهده گرفت. علاوه بر اين حسين اوجاقي، رييس سازمان ورزش شهرداري تهران كه به عنوان نماينده شهرداري در اين مجمع حضور پيدا كرده بود، مجمع را پيش از شروع فرآيند انتخابات ترك كرد.تعداد اعضاي مجمع سواركاري در مجموع ۵۶ نفر است اما از اين تعداد ۴۷ نفر راي خود را به صندوق انداختند. از جمله اعضاي غايب مجمع مي‌توان به حسين بابويي رييس فدراسيون دانش‌آموزي و تجلي نماينده فدراسيون ورزش‌هاي دانشگاهي اشاره كرد. حال بايد ديد آيا اين انتخابات از سوي وزارت ورزش مورد قبول واقع مي‌شود يا خير. بحث انتخابات‌هاي ورزشي در سال‌هاي گذشته حواشي زيادي به دلايل متعدد به وجود آورده است. انتخابات تكواندو و وزنه‌برداري به يك شكل و در انتخابات‌هاي فدراسيون‌هاي بوكس و دووميداني به شكل ديگر. بحث تاييد صلاحيت‌ها و اعتراض‌ها در اين زمينه تبديل به مشكل هميشگي انتخابات‌هاي فدراسيون‌هاي ورزشي شده و چندين‌بار پيش آمده كه افراد برنده صرفا با خودشان وارد رقابت شدند. 
به نظر مي‌رسد شايد زمان آن رسيده كه بازنگري اساسي در فرآيندهاي انتخاباتي فدراسيون‌هاي ورزشي صورت بگيرد، قوانين در اين زمينه اصلاح و آپديت شوند و از همه مهم‌تر وزارت ورزش لااقل خودش را در جريان امور قرار دهد!

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون