• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5229 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ خرداد

خبرخوان

عرضه محدود تن ماهي و رب گوجه‌فرنگي از سوي توليدكنندگان
قاسمعلي حسني، دبير اتحاديه بنكداران مواد غذايي گفت: عرضه تن ماهي و رب گوجه‌فرنگي از سوي توليدكنندگان در بازار محدود شده، اما هنوز افزايش قيمتي براي اين دو كالا رخ نداده است. وي افزود: بنكداران براي تامين روغن خوراكي در بازار مجبور به خريد رب گوجه‌فرنگي و تن ماهي از توليدكنندگان مي‌شدند، اما در يك ماه گذشته اين محصولات از تحميلي بودن خارج شده و عرضه آن به بازار محدود شد.


مذاكره قطر و پاكستان در مورد تقويت همكاري‌ها در زمينه انرژي
پس از امضاي قرارداد بلندمدت شركت انرژي قطر با شركت دولتي نفت پاكستان در فوريه 2021 براي تامين سالانه حدود 3 ميليون تن گاز مايع به پاكستان، قطر بزرگ‌ترين تامين‌كننده گاز پاكستان است. سعد بن شريدا الكعبي، وزير دولت قطر در امور انرژي با خواجه محمد آصف وزير دفاع و فرستاده ويژه نخست‌وزير پاكستان و صادق مسعود مالك وزير دولت پاكستان در امور نفت درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو كرد. خبرگزاري قطر (QNA) گزارش داد كه الكعبي راه‌هاي تقويت همكاري‌ها در زمينه انرژي بين قطر و پاكستان را بررسي كردند. پس از امضاي قرارداد بلندمدت شركت انرژي قطر با شركت دولتي نفت پاكستان در فوريه 2021 براي تامين سالانه حدود 3 ميليون تن گاز مايع به پاكستان، قطر بزرگ‌ترين تامين‌كننده گاز پاكستان است.


توقف يك‌شبه عرضه خودرو در بورس
اگرچه دولت بر «جلوگيري از صدور بخشنامه‌هاي يك‌شبه» تاكيد داشته اما توقف يك‌شبه عرضه خودرو در بورس برخلاف دغدغه رييس‌جمهور است. پيش‌بيني‌پذيري اقتصاد از مسائل ابتدايي اقتصاد و بازار است، با اين حال به دليل ناهماهنگي تيم‌هاي اقتصادي و اخذ تصميمات عجولانه و به دور از فضاي كارشناسي، مصوبات يك‌شبه در اقتصاد ايران جولان مي‌دهند؛ همين مساله عرضه خودرو در بورس كالا كه از طرفي مورد تاييد رييس سازمان بورس و اوراق بهادار است و از اين طرف وزارت صمت با آن مخالفت كرده و در نهايت به صورت يك‌شبه تصميم به تعليق عرضه خودرو در بورس كالا گرفته شده است، نماد عدم پيش‌بيني‌پذير بودن اقتصاد ايران است.


افزايش ۳برابري قيمت شير از دامداري تا صنعت
با وجود اينكه قيمت مصوب جديد لبنيات افزايش چشمگيري داشته و اين نرخ‌ها با موافقت خود صنايع لبني تعيين شده است اما حتي اين نرخ‌ها از سوي برخي صنايع لبني كه سهم بزرگي از بازار دارند، رعايت نمي‌شود. در حالي كه قيمت هر كيلوگرم شير خام پرچرب 3.2 درصد چربي (چربي كامل) 12 هزار تومان توسط صنايع لبني خريداري مي‌شود اما بر اساس مشاهدات ميداني قيمت هر ليتر شير پاستوريزه پرچرب (3 درصد چربي) با بسته‌بندي‌هاي مدت‌دار و بطري باقيمت‌هاي 29 تا 37 هزارتومان به فروش مي‌رسد. به‌طور مثال قيمت يك ليتر شير پرچرب سنتي با بسته‌بندي بطري 37 هزار تومان و شيرپاكتي پرچرب 30 هزار تومان براي فروش قيمت‌گذاري شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون