• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5230 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۳ خرداد

مادورو در مراسم تحويل دومين نفتكش ايراني به ونزوئلا:

مطمئنم روح فرمانده چاوز در اين لحظه لبخند به لب دارد

دومين نفتكش آفراماكس، ساخت شركت صنعتي دريايي ايران (صدرا) كه به سفارش ونزوئلا ساخته شده است، روز شنبه با حضور سيدابراهيم رييسي و نيكلاس مادورو، روساي جمهور ايران و ونزوئلا تحويل شركت نفت اين كشور شد. رييسي در اين مراسم با تبريك ميلاد امام رضا (ع) گفت: تحويل اين نفتكش را در روز ميلاد امام هشتم به فال نيك مي‌گيريم و صميمانه از همه دست‌اندركاران شركت ايراني صدرا تشكر مي‌كنم.
رييس‌جمهور با ابراز خرسندي از تحويل اين نفتكش به كشور دوست و برادر ونزوئلا افزود: در شرايطي كه دشمنان ايران و ونزوئلا تلاش مي‌كنند با اعمال محدوديت‌هاي بسيار و تحريم‌هاي ظالمانه سد راه پيشرفت ملت‌هاي آزاد ايران و ونزوئلا شوند، تحويل نفتكش ۱۱۳ هزار تني ساخته شده توسط مهندسان و صنايع كشتي‌سازي ايران به ونزوئلا، نمونه‌اي از ظرفيت‌ها و توانمندي بالاي ايران در صدور خدمات فني - مهندسي به جهان و اثبات كارآمدي الگوي اقتصاد مقاومتي است.
رييسي اظهار داشت: ساخت و تحويل اين نفتكش كه مورد تاييد گروه فني و مهندسي ونزوئلا نيز قرار گرفته است، علاوه بر اينكه به دولت ونزوئلا در دستيابي به هدف استقلال در حمل و نقل دريايي كمك خواهد كرد، يك بار ديگر نشان مي‌دهد كه اراده و اتحاد ملت‌ها و دولت‌هاي مبارز و انقلابي بسيار قوي‌تر و كارآمدتر از تحريم امريكايي‌ها است. رييس‌جمهور ادامه داد: از سوي ديگر ايران و ونزوئلا به عنوان دو اقتصاد مكمل و پشتيبان يكديگر، از طريق تكميل و مرتبط كردن زنجيره‌هاي تامين در هر دو كشور قادر خواهند بود در جهت رفاه و توسعه ملت‌هاي خود حركت كنند. اين نوع همكاري مشترك، الگويي مناسب براي همه كشور‌هاي در حال توسعه و مستقل است كه ببينند، مي‌توان با همكاري و تعامل كار‌هاي بزرگي انجام داد.
رييسي تاكيد كرد: دو فروند نفتكش ديگر نيز در حال ساخت است كه اميدوارم به زودي آماده تحويل به ونزوئلا شود. نيكلاس مادورو، رييس‌جمهور ونزوئلا نيز در اين آيين ضمن تمجيد از ساخت اين نفتكش اظهار داشت: با ديدن اين كشتي با ظرفيت ۸۰۰ هزار بشكه، اولين چيزي كه از ذهنم گذشت، چهره رهبر محبوب‌مان، فرمانده چاوز بود كه مطمئنم روح وي در اين لحظه در هر كجا كه باشد، از خوشحالي لبخند به لب دارد.
رييس‌جمهور ونزوئلا افزود: ساخت نفتكش براي شركت دولتي نفت ونزوئلا، برنامه فرمانده چاوز براي تقويت صنعت نفت كشورمان بود، تا آن را در برابر كليه تهاجمات خارجي خودكفا كند.
نيكلاس مادورو تاكيد كرد: ساخت اين كشتي مدرن و قوي، نشان از توانمندي و ظرفيت بالا، فوق‌العاده و تحسين‌برانگيز صنعتي جمهوري اسلامي ايران دارد. ايران يكي از قدرت‌هاي نوظهور قرن ۲۱ است و ساخت اين كشتي نيز از نشانه‌هاي عملي و مشخص اين قدرت نوظهور است. وي خطاب به رييس‌جمهور ايران گفت: از طرف ملت ونزوئلا و تمامي زنان و مردان و كاركنان و كارگران شركت ملي نفت ونزوئلا، از شما بابت تحويل اين كشتي تشكر مي‌كنيم؛ اين دستاورد بزرگي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون