• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5242 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۶ تير

الگوگرايي در اخلاق

نشست هفتگي شهر كتاب در روز سه‌شنبه هفتم تير ساعت ۱۶ به نقد و بررسي كتاب «الگوگرايي در اخلاق» نوشته ليندا زگزِبسكي اختصاص دارد كه با حضور مصطفي ملكيان و اميرحسين خداپرست برگزار خواهد شد.
در خبر برگزاري اين نشست آمده است: به ‌تازگي كتاب «الگوگرايي در اخلاق» نوشته‌ ليندا زگزِبسكي با ترجمه‌ اميرحسين خداپرست به همت نشر كرگدن منتشر شده است. ليندا زگزِبسكي، در مقام يكي از نظريه‌پردازان فضيلت، در اين كتاب استدلال مي‌كند كه پيش از تشخيص الگوهاي خوبي و حتي بدي، نمي‌توانيم معياري براي خوبي، يا بدي داشته باشيم.
به نظر او، نظريه‌ اخلاق نظامي از مفاهيم است كه در آن برخي مفاهيم برحسب مفاهيمي ديگر تعريف مي‌شوند. ما، براي پيشگيري از ابتلا به دور مفهومي، برخي مفاهيم را يا تعريف‌ناشده برجاي مي‌گذاريم يا آنها را به امري خارج از قلمرو ارزيابي اخلاقي بازمي‌گردانيم. زگزبسكي پيشنهاد مي‌كند كه اين امر خارجي نه ماهيت انسان، عقلانيت يا اراده الهي، بلكه شخص الگو باشد. الگو كسي است كه اشاره ما را به واژه‌هايي مانند «شخص خوب» و «شخص واجد حكمت عملي»، بدون استفاده از مفاهيم توصيفي يا غيرتوصيفي، تثبيت  و تحكيم مي‌كند.
علاقه‌مندان مي‌توانند اين نشست را از اينستاگرام مركز فرهنگي شهر كتاب به نشاني ketabofarhang، كانال تلگرام bookcitycc و صفحه اين مركز در سايت آپارات پيگيري كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون