• ۱۴۰۳ جمعه ۲ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5279 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۵ مرداد

خبرخوان

واكنش سازمان هواپيمايي به كتك‌كاري در پرواز نجف- تهران
روز گذشته فيلمي در فضاي مجازي منتشر شد با اين ادعا كه مهماندار مرد يكي از شركت‌هاي هواپيمايي اقدام به كتك زدن يكي از مسافران پرواز نجف-تهران كرده است.يك مقام مسوول در اين شركت هواپيمايي اظهار كرد: به دليل تاخيري كه از پرواز دوبي به تهران در پي آلودگي هواي دوبي در شب گذشته پيش آمده بود، هواپيمايي كه قرار بود از تهران به نجف رفته و مسافران را از نجف به تهران منتقل كند، با تاخير به نجف رفت.وي افزود: از ۷ ساعت قبل، اين تاخير به مسافران اعلام و پذيرايي از آنها انجام شده بود.اين مقام مسوول در ايرلاين ايراني يادآور شد: اين ادعا كه مهماندار، يكي از مسافران را كتك زده است، صحت ندارد و اين شركت هواپيمايي اصلا در پرواز مذكور مهماندار مرد نداشت.


پاداش ٢٥٠ ميليارد توماني  به مشتركان خانگي
علي اكبر محرابيان، وزير نيرو گفت: در بخش خانگي حدود ٤٠ درصد مصرف‌كنندگان نسبت به سال قبل صرفه‌جويي كردند و حدود ١١ ميليون مشترك تا تيرماه به‌طور متوسط ٢٥٠ ميليارد تومان پاداش دريافت كردند. محرابيان در نشستي خبري با اشاره به اهداي پاداش خوش مصرفي به مشتركان خانگي، اظهار كرد: به مردم قول داده بودم، كساني كه زير الگو مصرف  مي‌كنند، در ازاي صرفه‌جويي مشمول پاداش شوند؛ در اين راستا براي مشتركان به ازاي هر كيلووات ساعت صرفه‌جويي پنج برابر پاداش لحاظ شد.وي افزود: در اين ميان برخي مشتركان مشمول پاداش، برخي مشمول قبوض رايگان و برخي نيز بستانكار شدند.


واگذاري خارج از مزايده زمين به دانش‌بنيان‌ها در شهرك‌هاي صنعتي

سعيد صادقي، مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان تهران با بيان اينكه با توجه به شعار سال، سازمان شهرك‌هاي صنعتي تمهيدات ويژه‌اي براي استقرار دانش بنيان‌ها در شهرك‌هاي صنعتي در نظر گرفته است، اظهار كرد: واگذاري زمين با حداقل بخش نقدي كه معادل ۱۰ درصد است، انجام خواهد شد و شش ماه تنفس براي شروع اقساط اين شركت‌ها در نظر گرفته شده است و بازپرداخت در ۱۶ قسط سه ماهه صورت مي‌گيرد. صادقي با اشاره به سهم ۵۷ درصدي استان تهران از مجموع شركت‌هاي دانش بنيان در كشور گفت: شركت شهرك‌هاي صنعتي استان تهران تا پايان سال ۱۳۹۲، ۳۳ قرارداد با شركت‌هاي دانش‌بنيان منعقد كرده و در سال ۱۴۰۰ نيز قرارداد جديد براي استقرار ۴۳ شركت دانش‌بنيان ديگر به امضا رسيده است كه در مجموع ۷۶ شركت را شامل مي‌شود.


شرايط بيمه صندوق امانات بانك‌ها اعلام شد
طبق اعلام بيمه مركزي، شرايط بيمه صندوق امانات اجاره‌اي بانك‌ها فراهم شده و در صورت توافق بانك و شركت بيمه، مشتري مي‌تواند صندوق خود را تا سقف مورد نظر بيمه كرده و در زمان حادثه به همان ميزان خسارت دريافت كند.بهروز بستگاني، معاون مديركل دفتر برنامه‌ريزي و امور فني بيمه مركزي درباره نحوه پوشش صندوق امانات اعلام كرد و گفت: در جريان بيمه كردن صندوق‌هاي امانات اجاره‌اي حتما اصل محرمانگي رعايت مي‌شود و متقاضيان خريد اين پوشش بيمه‌اي بنا به مقررات بانك‌ها، اجباري به اعلام محتويات اين صندوق‌ها در فرم پيشنهاد بيمه ندارند. شخص حقيقي اجاره‌كننده صندوق امانات اجاره‌اي بانك كه نامش در قرارداد اجاره بانك قيد شده است، مي‌تواند اين بيمه‌نامه را با تعهدات مد نظر خود براي مثال ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰ ميليون تومان يا ارقام بالاتر براي نمونه چند ميليارد تومان از شركت بيمه مربوط خريداري كند.


۷۰ درصد گردشگران وان تركيه ايراني هستند
يك مقام محلي وان، استان مرزي تركيه با ايران، از ورود ۲۲۶ هزار و ۴۳۵ شهروند ايراني به اين استان طي هفت ماهه سال جاري ميلادي خبر داد. ارول اوسلو، مدير اداره فرهنگ و گردشگري استان وان، گفت: در هفت ماه گذشته در مجموع ۳۱۷ هزار و ۲۹۲ گردشگر خارجي وارد استان وان شدند كه بيش از ۷۰ درصد آنها ايراني بوده‌اند.به‌گفته وي، در بيشتر ايام سال بيش از ۹۵ درصد ظرفيت هتل‌هاي وان پر است و گردشگران را مي‌توان در چهار گوشه شهر ديد. اوسلو افزود: پيش‌بيني‌ مي‌كنيم كه استقبال ايراني‌ها از سفر به وان تا پايان سال ادامه داشته باشد. علاوه بر ايراني‌ها گردشگران زيادي  نيز از كره جنوبي، عراق و ارمنستان در سال جاري از وان بازديد كرده‌اند. وزارت فرهنگ و گردشگري تركيه هنوز آمارهاي ماه جولاي را منتشر نكرده، اما آمارهاي شش ماهه اين نهاد رسمي نشان مي‌دهد كه شمار گردشگران ايراني در تركيه در شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ بيش از سه برابر دور مشابه پارسال بوده و از يك ميليون گردشگر فراتر رفته است.


سرقت از خودروهاي وارداتي در گمرك  و  بنادر!
اعلام برخي واردكنندگان و البته تاييد مسوولان مربوطه از به سرقت رفتن قطعات خودروهاي وارداتي كه در گمرك و بنادر قرار دارد، حكايت دارد؛ آن طور كه مديرعامل سازمان اموال تمليكي گفته اكنون تعداد زيادي خودروي وارداتي دپو شده وجود دارد كه بسياري از قطعات آنها به سرقت رفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون