• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5285 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱ شهريور

روي موج سياست

مصوبات مجمع درباره صداوسيما و شوراي عالي انقلاب فرهنگي
مهر| مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه فوق‌العاده به رياست آيت‌الله آملي لاريجاني، به بحث و بررسي درباره سياست‌هاي كلي برنامه هفتم توسعه پرداخت.اعضاي مجمع، در ادامه بررسي موضوع فرهنگ عمومي در سياست‌هاي كلي برنامه هفتم، ضمن برشمردن نقاط آسيب و فرصت‌هاي فرهنگي كشور «اعتلاي فرهنگ عمومي در جهت تحكيم سبك زندگي اسلامي- ايراني و مقابله با تهاجم فرهنگي، افزايش سرمايه اجتماعي، تقويت اميد، همبستگي و اعتماد به نفس ملي، ارتقاي روحيه مقاومت، ايثارگري، كار و تلاش در جامعه با تبيين و ترويج آموزه‌هاي قرآن و عترت و نهادينه كردن فرهنگ انتظار و تاكيد بر هويت ملي و فرهنگ و تمدن اسلامي- ايراني و احياي ميراث برخاسته از اين فرهنگ و تمدن غني با بسيج تمامي امكانات و ظرفيت‌هاي كشور» را از تصويب گذراندند.
در ادامه نظر به اهميت احكام و راهبردهاي تاكيدشده در سند نقشه مهندسي - فرهنگي كشور و مسووليت‌هاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اعضاي مجمع «روزآمدسازي و اجرايي شدن سند نقشه مهندسي - فرهنگي كشور در برنامه هفتم و الزام به تهيه و اجراي پيوست فرهنگي طرح‌هاي بزرگ» و نيز «ايفاي نقش قرارگاهي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ارزيابي، هدايت و هم‌افزا و نتيجه‌بخش كردن فعاليت‌هاي فرهنگي» را تصويب كردند.
در اين جلسه كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس سازمان صداوسيما، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، رييس و معاون سازمان برنامه و بودجه، رييس كميسيون برنامه و بودجه و مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند، اعضاي مجمع «تقويت كارايي و اثربخشي رسانه ملي در گسترش و تعميق فرهنگ اسلامي- ايراني و مواجهه موثر با جنگ رواني و تهاجم فرهنگي و سياسي دشمنان از طريق: توليد و پخش محتواي غني، جذاب و اميدافزاي فرهنگي، سياسي، خبري و دانش‌افزايي و همچنين ترويج گفتمان پيشرفت و عدالت اقتصادي» را مصوب كردند.
در پايان اين جلسه، دريابان علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي و دكتر علي باقري كني معاون وزير امور خارجه و رييس گروه مذاكره‌كننده ايران، گزارشي از آخرين وضعيت مذاكرات جهت رفع تحريم‌ها براي اعضاي مجمع تشريح كردند.

 كشف پيكر شهيد  در جريان آماده‌سازي موكب‌هاي اربعين
 تسنيم|سردار عبدالرضا مراد حاجتي، از كشف پيكر پاك و مطهر شهيد 8 سال دفاع مقدس در جريان آماده‌سازي موكب‌هاي اربعين حسيني در شلمچه خبر داد و اظهار داشت: پيكر اين شهيد كه با لباس نظامي، دست‌هاي بسته و پيشاني‌بند است پس از كشف به محل امن منتقل شده است.  وي گفت: به زودي گروهي براي انجام عمليات تخصصي تفحص وارد منطقه خواهند شد و اخبار تكميلي در اين باره از طريق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسيد. شلمچه منطقه‌اي مرزي در غرب خرمشهر و مرز ميان ايران و عراق و نزديك‌ترين نقطه مرزي به شهر بصره در كشور عراق است كه يكي از گذرگاه‌هاي رسمي خروج و ورود ميان ايران و عراق به شمار مي‌آيد. اين منطقه يكي از محورهاي اصلي عملياتي در هشت سال دفاع مقدس بود.

پاسخ وزير كشور  درباره لغو كنسرت‌ها

فرارو | وزير كشور درباره برخي دخالت‌ها در روند برگزاري كنسرت گفت: اساس بر اين است كه وقتي دستگاه‌هاي رسمي مجوزي را صادر كردند، رويداد به‌طور طبيعي برگزار شود و مشكلي هم وجود ندارد، اما اگر در حين برگزاري مشكلي وجود داشته باشد كه آثار ديگر اجتماعي يا آثار سوء به همراه داشته باشد، همكاران ما به ناچار دخالت مي‌كنند. 
احمد وحيدي درباره لغو مجوز كنسرت‌ها در برخي استان‌ها گفت: موارد لغو بسيار ناچيز است، آن هم گاهي در شرايط و مسائل امنيتي خاص در استان يا شهرستان پيش آمده است. وزير كشور گفت: اساس بر اين است كه وقتي دستگاه‌هاي رسمي مجوزي را صادر كردند، رويداد به‌طور طبيعي برگزار شود و مشكلي هم وجود ندارد، اما اگر در حين برگزاري مشكلي وجود داشته باشد كه آثار ديگر اجتماعي يا آثار سوء به همراه داشته باشد، همكاران ما به ناچار دخالت مي‌كنند. وزير كشور تاكيد كرد: اساس بر اين است كه همكاران ما دخالت نكنند و برنامه‌هاي از پيش تعيين شده برگزار شود و به هم نخورد، البته در چند ماه گذشته يكي، دو مورد پيش آمد، اما اميدواريم كه با بررسي‌هاي بيشتر در پيشينه‌ها، مجوز‌ها به گونه‌اي باشد كه مشكلي پيدا نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون