• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5315 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۰ مهر

حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان:

ايران قدرتمند است

سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت علامه سيد محمد علي امين عالم فقيد شيعيان لبنان در شهرك «شقرا»، به سخنراني پرداخت. او در بخش‌هايي از سخنان خود با اشاره به تحولات اين روزها در ايران گفت: به دليل مرگ مبهم خانم مهسا اميني، كشورهاي غربي غوغا به راه انداخته‌اند، در حالي كه تهران تاكيد كرده است كه بدون هيچ سوگيري تحقيقات در اين باره را به سرانجام خواهد رساند، اما روز گذشته انفجار يك مركز آموزشي شيعيان هزاره در افغانستان بيش از ۵۰ بي‌گناه شهيد شدند، اما كوچك‌ترين صدايي از كسي در نيامد، ولي در خصوص فوت خانم مهسا اميني، اين حادثه به شكل وسيعي مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.
رهبر مقاومت لبنان افزود: «دولت‌هاي پياپي امريكا به اين درك رسيده‌اند كه ايران كشور مقتدر و باعزتي است و از اين رو هرگز عليه اين كشور جنگ راه نينداخته‌اند و همواره براي پيش‌برد نقشه‌هاي خود به داخل ايران و  فتنه‌انگيزي  و همچنين اعمال  تحريم‌ها براي تحريك داخل روي آورده‌اند.»
او خطاب به دوستداران جمهوري اسلامي ايران گفت: «غمگين نباشيد؛ حاكم حقيقي ايران امام مهدي (عج) است و اين حكومت قوي‌تر و راسخ‌تر از هر زمان گذشته است. در گذشته نيز حوادثي دشوارتر از اين روزها در ايران روي داده است. ايراني كشور نيرومندي است و به حكمت رهبر و مردم مخلصش هرگز امكان غلبه بر آن وجود ندارد.»
سيدحسن نصرالله افزود: «ايران قدرتمند است و مردمش پايبند به دين و پيامبر و اهل بيت خود هستند و همين بس كه احمق‌ها و نادانان فعاليت‌هاي ماه محرم و صفر در ايران را تماشا كنند و همين بس كه شاهد تشييع تاريخي سردار شهيد حاج قاسم سليماني باشند. اين واقعيت ايران است و شما دنبال سراب هستيد.»
به گفته دبيركل حزب‌الله لبنان رسانه‌هاي غربي و برخي رسانه‌هاي عربي حوزه خليج‌فارس تلاش مي‌كنند مردم را عليه حكومت ايران تحريك كرده و نقش خود را براي سردمداران‌شان ايفا كنند. در حالي كه نقش‌آفرين اصلي صحنه مردم  هستند.
سيد حسن نصرالله سپس خطاب به مردم منطقه گفت كه قسم مي‌خورد جمهوري اسلامي ايران هيچ چيزي از آنها نمي‌خواهد و هيچ چشمداشتي به منابع آنها ندارد، در حالي كه ترامپ بارها در مصاحبه‌هايش به لزوم برداشت نفت عراق و سوريه اشاره كرده بود و دولت‌هاي گذشت امريكا نيز به دنبال مطامع خود از منطقه بودند.
او گفت كه حمايت ايران از عراق در مقابل داعش و همچنين گسيل پنج هزار انتحاري از عربستان سعودي به عراق را نمي‌توان فراموش كرد و اگر جمهوري اسلامي ايران نبود، بعد از توافق «كمپ ديويد» و تحولات منطقه، معلوم نبود كه لبنان  و  فلسطين  در چه موقعيتي  به سر مي‌بردند.
سيد حسن نصرالله تاكيد كرد كه پس از حوادث موسوم به «پاييز عربي» (كنايه به بهار عربي) و داعش اگر كشوري به نام ايران نبود، كشورهاي منطقه در  وضعيت نامشخصي  بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون