• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5325 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۴ مهر

روي خط خبر

نامه جمعي از احزاب اصلاح‌طلب به رييسي براي برگزاري تجمع اعتراضي
جمعي از احزاب اصلاح‌طلب به رييسي براي برگزاري تجمع اعتراضي نامه نوشتند و درخواست خود را مطرح كردند، درخواستي كه پيش از اين نيز مطرح شده بود، اما با وجود گذشت بيش از دو هفته پاسخي از سوي وزارت كشور به آن داده نشده است . در بخشي از نامه احزاب اصلاح‌طلب به رييس‌جمهوري آمده است: با توجه به مسووليت جنابعالي در اجراي قانون اساسي مستدعي است دستور فرماييد هماهنگي لازم براي برگزاري اين تجمع در زمان و مكان مناسب به عمل‌ آيد. متن نامه جمعي از احزاب اصلاح‌طلب به سيد ابراهيم رييسي، رييس‌جمهوري بدين شرح است: «به نام خدا. جناب آقاي سيد ابراهيم رييسي. رييس محترم جمهوري اسلامي ايران. با سلام. نظر به تاكيد جنابعالي در گفت‌وگوي تلويزيوني اخير بر حق برگزاري اجتماعات مسالمت‌آميز، به اطلاع مي‌رساند ما جمعي از احزاب اصلاح‌طلب با ارسال نامه شماره ۱۳۲۳۸۱ مورخ 30/06/1401 به وزير محترم كشور اطلاع داديم كه قصد برگزاري يك تجمع آرام را داريم كه متاسفانه با وجود گذشت بيش از دو هفته پاسخي به آن داده نشده است. ضمن اعلام عزم خود بر استيفاي اين حق بنيادين، خاطرنشان مي‌سازد هدف از برگزاري اين تجمع دفاع از حقوق و كرامت انساني زنان و حقوق شهروندي آحاد مردم، از جمله حق دسترسي آزاد به اطلاعات و نيز دعوت معترضين به حفظ نظم و آرامش و برحذر داشتن نيروهاي امنيتي و انتظامي از توسل به خشونت و نيز اعلام انزجار از اظهارات و اقدامات مداخله‌جويانه دولت‌هاي خارجي است. با توجه به مسووليت جنابعالي در اجراي قانون اساسي مستدعي است دستور فرماييد هماهنگي لازم براي برگزاري اين تجمع در زمان و مكان مناسب به عمل ‌آيد. انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها، مجمع ايثارگران، سازمان معلمان ايران، حزب اتحاد ملت ايران اسلامي، انجمن اسلامي مهندسين ايران، انجمن اسلامي جامعه پزشكي ايران. رونوشت: جناب آقاي احمد وحيدي، وزير محترم كشور.»


واكنش پليس تبريز به «حواشي ويديوي بازداشت يك دختر»
فارس| معاون فرهنگي و اجتماعي فراجاي آذربايجان شرقي در مورد حواشي ويديوي بازداشت يك دختر در تبريز گفت: اين زن اغتشاشگر با ايجاد سر و صداهاي بي‌مورد تلاش داشت مردم را تحريك و به حمايت از خود وادار كند كه مردم توجهي نكردند. هاشم شعفي، معاون فرهنگي و اجتماعي فراجاي آذربايجان شرقي گفت: زمان دقيق اين فيلم مربوط به روز ۳۱ شهريور ماه است و اين زن يكي از ليدرهاي معترضان در مركز شهر تبريز بود كه مقابل مصلاي اين شهر توسط ماموران انتظامي رصد و شناسايي شده بود و همان‌طور كه در فيلم مشخص است توسط ماموران زن انتظامي حاضر در محل به سمت خودروي انتظامي هدايت مي‌شود. به گفته وي اين زن اغتشاشگر با ايجاد سر و صداهاي بي‌مورد تلاش داشت مردم را تحريك و به حمايت از خود وادار كند كه مردم توجهي نكردند.


جزييات طرح مجلس براي ساماندهي تجمعات
ايسنا| رييس كميسيون امور داخلي كشور و شورا‌ها با اشاره به گام كميسيون امور داخلي كشور و شورا‌ها براي فراهم كردن بستر مناسب جهت شنيدن اعتراضات مردمي بيان كرد: اصل ۲۷ قانون اساسي به برگزاري راهپيمايي‌ها و تجمعات باز مي‌گردد. بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسي برگزاري اجتماعات و راهپيمايي‌هايي كه مخل امنيت نبوده و در آن سلاح حمل نمي‌شود، آزاد است. محمدصالح جوكار تاكيد كرد: در طرح مجلس اقشار مختلف مي‌توانند در چارچوب قانون تجمعات خود را برگزار كرده و مطالبات و اعتراضات را نسبت به موضوعات و مسائل مطرح كنند. بدين‌ ترتيب مرز بين اعتراضات قانوني با اغتشاش افراد ضدانقلاب مشخص خواهد شد. محمدصالح جوكار گفت: هدف اصلي از اين طرح اين است كه اعتراضات قانوني مردم از اغتشاشات جدا شود. اگر كسي اعتراضي دارد بايد بتواند در چارچوب قانون اعتراض خود را مطرح كند.


صولت مرتضوي به عنوان وزير پيشنهادي كار به مجلس معرفي شد
فارس| معاون پارلماني رييس‌جمهور گفت: صولت مرتضوي به عنوان وزير پيشنهادي تعاون، كار و رفاه اجتماعي به مجلس معرفي شد. سيد محمد حسيني از معرفي وزير پيشنهادي تعاون، كار و رفاه اجتماعي به مجلس خبر داد و گفت: نامه معرفي وزير پيشنهادي تعاون، كار و رفاه اجتماعي امروز يكشنبه در صحن علني مجلس مجلس اعلام وصول مي‌شود و مرتضوي بلافاصله با حضور در كميسيون‌ها مربوطه به تشريح برنامه‌ها و پاسخ به سوالات نمايندگان محترم مجلس خواهد پرداخت. به پيوست نامه معرفي وزير پيشنهادي تعاون، كار و رفاه اجتماعي، خلاصه‌اي از رزومه كاري و نيز رئوس برنامه‌هاي دكتر مرتضوي نيز به مجلس ارسال شده است.


تهديد كردند كه اگر استعفا ندهي سرت را روي سينه‌ات مي‌گذاريم
حوزه نيوز| حجت‌الاسلام سيد احمد خاتمي گفت: ليدر‌هاي اغتشاش از خارج تغذيه مي‌شوند، پول مي‌گيرند و هدايت مي‌شوند. با بنده به عنوان عضو حقوقي مجمع تشخيص مصلحت نظام تماس گرفتند و تهديد كردند كه اگر استعفا ندهي سر تو را روي سينه‌ات مي‌گذاريم. سيد احمد خاتمي ظهر ديروز در مراسم افتتاحيه مدرسه فقهي اميرالمومنين گفت: جرياني هستند كه همان خط دشمن را پيش رو گرفته‌اند. بر تز جدايي دين از سياست كه تز رضاخاني است، مي‌دمند و مي‌خواهند طلاب آينده را طلابي بي‌تفاوت نسبت به نظام و انقلاب بار بياورند كه اين توطئه است. ما در پي حوزه انقلابي هستيم همان حوزه‌اي كه مقام معظم رهبري و پيش از ايشان امام راحل مي‌خواست؛ لذا مدير بايد انقلابي باشد و مدير غيرانقلابي در شأن يك حوزه نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون