• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5329 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۸ مهر

روي خط خبر

بررسي دوربين‌ها در اوين  يك موضوع تخصصي است
انتخاب| نماينده مردم سلماس در مجلس در پاسخ به اينكه آيا در جريان بازديد خود از زندان اوين، فيلم‌هاي ضبط شده دوربين‌هاي زندان را بررسي كرده‌اند يا خير، مي‌گويد كه دوربين‌ها را بررسي نكرديم ولي در مجموع از تمام آن ساختمان، محوطه و مكان‌هايي را كه اقدام به تخريب كرده بودند، بازديد كرديم. بررسي دوربين‌ها يك موضوع تخصصي است. يعقوب رضازاده درخصوص بازديد اعضاي كميسيون از زندان اوين، افزود: «اين قضيه ساعت هشت و نيم شب شروع مي‌شود و در عرض تقريبا دو ساعت فروكش پيدا مي‌كند. بلافاصله تعداد زيادي از عوامل اصلي كه موجب ايجاد درگيري بين زندانيان شده بودند، شناسايي و دستگير شدند. با دستور مقامات قضايي، سايريني كه در آن محل‌هاي تخريب شده حضور داشتند، به جاي ديگري منتقل مي‌شوند تا نسبت به بازسازي و تعميرات اقدام شود.» اين نماينده مجلس درباره فوتي‌هاي اين حادثه بيان كرد: «در اين برخورد در لحظات اوليه 4 نفر به علت خفگي ناشي از آتش سوزي شديد جان خود را از دست مي‌دهند و 4 نفر بعدي هم كه وضعيت‌شان مناسب نبود،
 48 ساعت بعد فوت مي‌كنند.»


انكار نمي‌كنيم كه در زاهدان افرادي تير خوردند
تسنيم|سردار احمد طاهري فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان در تشريح جزييات حوادث جمعه سياه زاهدان گفت: در صحنه حادثه حمله به كلانتري نهايت خويشتنداري از جانب پليس صورت گرفت تا تيراندازي سمت مردم صورت نگيرد، اما افراد مسلحي در جمعيت حضور داشتند كه موجب ايجاد درگيري شدند و ما هم انكار نمي‌كنيم كه در خيابان‌هاي منتهي به محل نماز افرادي تير خوردند. فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان در تشريح جزييات حوادث جمعه سياه زاهدان گفت: از همان لحظه اول افراد مسلح سمت كلانتري هجوم بردند و پنج نفر از همكاران ما را مجروح كردند كه دو نفر از آنها به ضرب گلوله مجروح شدند. سردار احمد طاهري گفت: بعد از نماز جمعه زاهدان شاهد بوديم كه حوادث تلخي رخ داد و برخي مطرح كردند كه اغتشاش بوده، اما در واقع يك درگيري مسلحانه رخ داد و از همان لحظه اول افراد مسلح سمت كلانتري هجوم بردند و پنج نفر از همكاران ما را مجروح كردند كه دو نفر از آنها به ضرب گلوله مجروح شدند. اينكه مطرح مي‌شود افراد معترضي در ميدان به در كلانتري مشت و لگد مي‌زدند دور از واقعيت است كه تصاوير حادثه نيز در رسانه‌ها منتشر شده است. در صحنه حادثه حمله به كلانتري نهايت خويشتنداري از جانب پليس صورت گرفت تا تيراندازي سمت مردم صورت نگيرد، اما انكار نمي‌كنيم كه در خيابان‌هاي منتهي به محل نماز افرادي تير خوردند. شناسايي و دستگيري عوامل مسلح اين حوادث همچنان ادامه دارد و در اين زمينه تاكنون تعدادي نيز دستگير شده‌اند، اما تا مراحل قضايي پرونده آنها طي نشود ما مجاز به پخش اعترافات آنها نيستيم مگر در موارد خاصي كه به تشخيص مراجع ذي‌صلاح انتشار مي‌يابد. فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: به عبارتي مي‌توان گفت ما در روز جمعه با يك درگيري مسلحانه و يك جنگ شهري طرف بوديم، چراكه به سرعت به ديگر نقاط شهر سرايت كرد و به عبارتي شروع از محل كلانتري بود، اما تداوم داشت و ما شاهد بوديم تا شب تعدادي از همكاران از سپاه و بسيج به شهادت رسيدند.


دولت به دنبال جرم‌انگاري استفاده از فيلترشكن است

اعتمادآنلاين|وزير ارتباطات گفت: استفاده از ابزارهاي فيلترشكن براي دستگاه‌ها و گوشي‌ها آسيب‌پذيرهاي جدي به دنبال خواهد داشت. تلاش‌هايي صورت مي‌گيرد تا استفاده از فيلترشكن‌ها علاوه بر غيرمجاز بودن، جرم‌انگاري هم شود. عيسي زارع‌پور، وزير ارتباطات در حاشيه جلسه ديروز هيات دولت در جمع خبرنگاران با بيان اينكه حمايت از كسب و كار فضاي مجازي اولويت دولت است، اظهار كرد: خبر خوب امروز مربوط به توسعه اقتصاد ديجيتال و حمايت از كسب و كارهاي فضاي مجازي است كه يكي از اولويت‌هاي دولت سيزدهم است. كارگروه مربوطه ديروز مصوبه بسيار خوبي را براي كسب و كارهاي مجازي صادر كرد. او ادامه داد: همان‌طور كه بارها كارشناسان اعلام كردند استفاده از وي‌پي‌ان آسيب‌پذيري دستگاه‌هاي كاربران را به دنبال خواهد داشت، زيرا راه رخنه هكرها به گوشي مردم را تسهيل مي‌كند. توصيه كارشناسانه اين است كه مردم تا جايي كه مي‌توانند از وي‌پي‌ان استفاده نكنند. استفاده از ابزارهاي فيلترشكن براي دستگاه‌ها و گوشي‌ها آسيب‌پذيرهاي جدي به دنبال خواهد داشت. تلاش‌هايي صورت مي‌گيرد تا استفاده از فيلترشكن‌ها علاوه بر غيرمجاز بودن، جرم‌انگاري هم شود.

اكنون به‌ طور كامل بر اوضاع مسلط هستيم؛ مشكلي نيست

ايلنا| وزير كشور تاكيد كرد: در زمان حاضر به‌ طور كامل بر اوضاع مسلط هستيم و مشكلي وجود ندارد. البته دشمن از طريق كانال‌هاي خبري خود براي برهم زدن امنيت مي‌كوشد، اما بايد بدانند اين تلاش‌ها آب در هاون كوبيدن است. احمد وحيدي، افزود: دشمنان به اشتباه تصور مي‌كنند مي‌توانند امنيت كشور ايران را به خطر بيندازند. ايران تضمين‌كننده امنيت خليج‌فارس است اگر آنها فكر مي‌كنند مي‌توانند امنيت كشور را به خطر بيندازند مفهوم آن اين است كه امنيت خليج‌فارس به خطر بيفتد، چون امنيت خليج‌فارس وابسته به امنيت جمهوري اسلامي ايران است. اين برداشت‌هاي اشتباه و اختلالات محاسباتي دشمنان است كه مرتب يك مسير را دنبال و سرشان به سنگ مي‌خورد، زيرا در زمان حاضر امنيت كشور در وضعيت خوبي قرار دارد. وزير كشور با بيان اينكه اغتشاش‌ها با همت دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي كنترل شده است، گفت: افرادي كه اغتشاشگر بودند بازداشت و تحويل دستگاه قضايي شده‌اند و دستگاه قضا در حال رسيدگي به مسائل آنان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون