• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5336 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۷ آبان

بيانيه سازمان نظام پزشكي در خصوص وقايع روز چهارشنبه 4 آبان

سازمان نظام پزشكي در خصوص وقايع روزچهارشنبه مورخ ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ بيانيه‌اي را صادر كرد.  بنابر اعلام اداره كل روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، متن بيانيه سازمان نظام پزشكي به شرح ذيل است:  «ضمن اظهار تأسف از مشكلات به وجود آمده براي برخي همكاران شريف جامعه پزشكي كشور، در خصوص مسائل اخير موارد زير را به استحضار مي‌رسانيم. 
۱- همانطور كه در اطلاعيه‌هاي قبلي گفته شد، سازمان نظام پزشكي كشور و شخص رييس كل سازمان در جريان پرونده مرحومه مهسا اميني، با پيگيري‌هاي متعدد از هيچ‌گونه تلاشي در راستاي وظايف خود دريغ نكردند.
۲- تمامي دغدغه‌هاي بحق مطرح شده در اين مدت از سوي اعضاي جامعه پزشكي، به صورت رسمي و غير رسمي در جلسات و مكاتبات متعدد با نهادهاي مسوول پيگيري شد كه تلاش‌ها براي حصول نتايج نهايي همچنان ادامه دارد.
۳- در خصوص فراخوان تجمع اخير در نظام پزشكي تهران، با توجه به حواشي پيش آمده در تجمع برخي از همكاران در نظام پزشكي مشهد و شيراز و گرفتاري‌هاي مترتب بر آن براي برخي از مسوولان نظام پزشكي آن شهرستان‌ها، جلسات مختلفي با ساير اركان نظام پزشكي برگزار و ملاحظات متعددي در نظر گرفته شد.
۴- در روز يكشنبه اول آبان‌ماه با برخي از فعالان صنفي و نمايندگان فراخوان تجمع در حضور رييس كل سازمان جلسه‌اي برگزار شد و پس از شنيدن نظرات آنها، شرايط حضور همكاران در سازمان براي آنها تشريح شد.
۵- با توجه به اعلام فراخوان از چندين روز قبل، مجاورت محل تجمع با كوي دانشگاه، همزماني آن با چهلمين روز فوت خانم اميني و فراخوان گسترده شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌هاي خارج از كشور براي تجمعات در سطح شهر، تشديد پروژه كشته‌سازي توسط دشمنان كشور كه نمونه آن را در همان روز در حادثه تأسف‌بار تروريستي در حرم مطهر شاهچراغ شاهد بوديم، نگراني از سلامت همكاران و امنيت تجمع دغدغه‌اي جدي و غير قابل انكار براي مسوولان نظام پزشكي كشور بود.
۶- به‌رغم همه اين تهديدات، نگراني پرسنل و نيز توصيه‌هاي متعدد براي تعطيلي روز چهارشنبه، مسوولان، سازمان را تعطيل نكردند و رييس كل به همراه تمامي معاونين از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه در سازمان حاضر شدند تا در كنار همكاران و پذيراي آنان باشند.
۷- شرايط و سالن‌هاي سازمان براي پذيرش همكاران كاملا آماده و تمهيدات لازم براي جلوگيري از ورود افراد غير عضو و پيشگيري از حوادث احتمالي آسيب‌رسان انديشيده شد، به‌طوري كه در ساعات ابتدايي تعدادي از همكاران نيز در سازمان حضور پيدا كردند.
۸- بنا به تدابير انتظامي در سطح استان ‌و به دليل حساسيت محل و زمان تجمع، كنترل خيابان به‌طور كامل در اختيار ناجا قرار داشت و رايزني‌هاي و تلاش‌هاي مستمر براي امكان ورود همكاران به سازمان نتيجه‌بخش نبود.
۹- در جلسه ابتدايي كه با برخي همكاران حاضر در سالن سازمان برگزار شد، رييس كل ضمن استقبال از حضور همكاران، به اعلام فعاليت‌هاي انجام‌شده و رايزني‌هاي متعدد با مقامات قضايي و سياسي و لزوم رعايت شأن جامعه پزشكي كشور اشاره و سپس مشغول ادامه رايزني جهت امكان حضور اعضا در سازمان شدند.
۱۰- با توجه به شرايط پيش آمده، ضمن ابراز تاسف مجدد، براي آزادي آن دسته از همكاران جامعه پزشكي كه به دليل درخواست‌هاي صنفي و حفظ حرمت جايگاه رفيع طبابت در محل حاضر بوده‌اند پيگيري‌هاي جدي از مسوولان ذيربط در حال انجام است كه با قول مساعدت همراه بوده است.
۱۱- در پايان از همه همكاران معزز شاغلين حرف پزشكي و اعضاي محترم سازمان درخواست مي‌نمايد با عنايت به فضاي مستعد جهت هرگونه سوءاستفاده احتمالي دشمنان از رفتار مدني گروه‌هاي صنفي، با سعه صدر و خويشتنداري كمافي‌السابق در كنار مردم به ارايه خدمات استمرار بخشيده تا در اولويت نخست رسيدگي به امور همكاران از مسير صحيح مجدانه پيگيري گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون