آغاز دوره پنجم كارآموزي آكادمي همراه اول با هدف استفاده از ظرفيت جوانان نخبه
دوره پنجم كارآموزي آكادمي همراه اول با هدف توانمندسازي اكوسيستم ديجيتال كشور و استفاده از ظرفيت نخبگان و جوانان صاحب ايده آغاز به كار كرد.
به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، آيين افتتاحيه پنجمين دوره كارآموزي سازماني همراه اول، صبح روز يكشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱، با حضور حميد بهروزي قائممقام مديرعامل همراه اول، جعفر بلوكآذري معاون توسعه سازمان و سرمايه انساني، علياكبر حكمتيكيا مدير آكادمي همراه و برگزيدگان نهايي از ميان متقاضيان اين دوره در آمفي تئاتر ساختمان ستاره ونك تهران برگزار شد.
حميد بهروزي، قائممقام مديرعامل همراه اول در اين مراسم ضمن تشريح جايگاه همراه اول در بازار رقابتي اظهار كرد: اپراتور اول تلفن همراه كشور به عنوان بزرگترين اپراتور تلفن همراه غرب آسيا، اكنون سهم غالب بازار ارتباطي كشور و همچنين سهم درآمدي را دراختيار دارد.
وي افزود: اپراتور اول تلفن همراه بيش از 29 هزار سايت ارتباطي مبتني بر نسلهاي نوين فناوري، بيش از 100 ميليون سيمكارت واگذار شده و همچنين بيش از 76 ميليون مشترك فعال دارد. قائممقام همراه اول در ادامه از ماموريتهاي مركز تحقيق و توسعه اين اپراتور گفت و ادامه داد: اين مركز با هدف توانمندسازي اپراتور با تكيه بر ظرفيتهاي دانش بنيان موجود در كشور شكل گرفت و راهاندازي شد كه ماموريتهايي نظير توسعه و تامين نيازهاي سختافزاري و نرمافزاري اپراتور را برعهده دارد. بهروزي وضعيت و جايگاه كنوني اپراتور اول تلفن همراه را مرهون تكيه بر اين ظرفيتها دانست و تصريح كرد: به عنوان مثال همراه اول در زمينه توسعه سرويسهاي ديجيتال پيشتاز است و تمامي پلتفرمهاي توسعه يافته نظير «شاد»، حاصل تلاش نخبگان و متخصصان داخلي و افرادي همچون شماست.
بلوك آذري، معاون توسعه سازمان و سرمايه انساني همراه اول نيز در ادامه اين مراسم ضمن تشريح ساختار سازماني اين اپراتور به برگزيدگان دوره جديد كارآموزي سازماني، ماموريتها و اهداف اپراتور اول ارتباطي كشور، ساختار شركتهاي تابعه اين اپراتور و پروژههاي مهم در دست انجام آن، اظهار كرد: براساس برنامه راهبرد پنج ساله، چشمانداز همراه اول تبديل شدن به يكي از رهبران بازار ICT منطقه با ارايه خدمات و راهكارهاي هوشمند با هدف توانمندسازي اكوسيستم ديجيتال است. معاون توسعه سازمان و سرمايه انساني همراه اول ادامه داد: اپراتورهاي ارتباطي به اين نتيجه رسيدهاند كه بايد از ارايه سرويسهاي پايه يا اصطلاحا خام فروشي فاصله بگيرند؛ بر اين اساس همراه اول طي ساليان اخير با تمركز بر رويكرد ديجيتال، سرويسها و پلتفرمهاي ديجيتال متعددي را توسعه داده كه بسياري از آنها به اصرار طرف مقابل (شركتهاي متقاضي دريافت سرويسهاي نوين و هوشمند از همراه اول) بوده است. حكمتيكيا، مدير آكادمي همراه اول هم در بيان ظرفيتسازي انجام شده توسط كارآموزي براي اپراتور اول ارتباطي اظهار كرد: ما از ابتداي سال 1400 فعاليت مان را به صورت رسمي شروع كرديم و طي برگزاري چهار دوره كارآموزي، توانستيم 310 فارغالتحصيل و نخبه دانشگاهي را (با احتساب 65 نفر دوره پنجم) در قالب كارآموز جذب كنيم. مدير آكادمي همراه اول افزود: براي دوره كنوني (پنجم) كارآموزي آكادمي همراه از ميان بيش از 550 درخواست ارسالي براي ۱۰۵ موقعيت شغلي در شركت اصلي و شركتهاي تابعه، نهايتا پس از 400 مصاحبه، ۶۵ نفر منتخب شدند و به دوره كارآموزي چهار ماهه سازماني راه يافتند. وي اذعان كرد: طي برگزاري دورههاي اول تا چهارم كارآموزي آكادمي همراه، به طور متوسط 50درصد كارآموزان جذب خانواده بزرگ همراه اول شدند و به كمك منتورها و تسهيلگراني كه مسير كارآموزي را با آنان طي كردند، اكنون جزو نيروهاي فعال و ارزشمند شركت هستند.