• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5348 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۱ آبان

روي موج خبر

ملت امريكا هم شعار مرگ بر امريكا سر مي‌دهند
نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي گفت: آن زمان كه انقلاب پيروز شد، فقط در ايران اسلامي بود كه «مرگ بر امريكا» مي‌گفتند، اما امروز اين شعار از سرزمين‌هاي منطقه هم فراتر رفته و حتي ملت امريكا هم اين شعار را سر مي‌دهند. سيد احمد علم‌الهدي ديروز در خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد جنگ با دين را محور اصلي تقابل انديشه اسلامي و ايدئولوژي نظام سلطه دانست و گفت: اصلي‌ترين موضوع، مقابله با دين است. از تمام نظام جمهوري اسلامي و از تمام سردمداران نظام، فقط رهبر معظم انقلاب به عنوان نماد جمهوري اسلامي بود. اما بدانيد كه مساله روسري برداشتن يك زن ضددين با جنايت شاهچراغ(س) در اين راستاست و به عبارت ديگر، اينكه مومنين را در حرم به شهادت برسانند و اينكه روسري از سر زن ايراني بردارند و او را در حمله به روحانيت تهييج كنند، يك اساس واحد دارد كه عبارت است از مبارزه با اسلام و دين خدا تا انديشه انقلاب اسلامي را از منطقه  براندازي كنند.


ماجراي دختر دانشجويي كه از سخنگوي دولت، امضا گرفت تا او را «در گوني نبرند»
ايسنا| در شرايطي كه بسياري از خبرنگاران به دليل عدم پاسخگويي به پرسش‌هايشان از حضور در نشست‌هاي سخنگوي دولت و نشست‌هاي حياط دولت محروم مانده‌اند، سخنگوي دولت راهي دانشگاه‌هاي مختلف مي‌شود تا به پرسش‌هاي دانشجويان در خصوص رخدادهاي اخير پاسخ دهد. ديروز اما همزمان با حضور علي بهادري‌جهرمي در دانشگاه فردوسي مشهد، تعداد زيادي از دانشجويان منتقد پشت در سالن سخنراني به دليل عدم اجازه حضور در نشست انتقادات فراواني را متوجه سخنگوي دولت كردند. دانشجوياني كه اين رفتار سخنگوي دولت را نشانه‌اي از نمايشي بودن برنامه‌هاي او ارزيابي كردند و خواستار بركناري او شدند. ديروز اما ايسنا به نقل از بهادري‌جهرمي از ماجراي عجيبي پرده‌برداري كرد و گفت: در دانشگاه قم خانمي آمد به من برگه‌اي داد و گفت تضمين دهيد فردا مرا در گوني نبرند. من هم امضا كردم.


دختر گيلاني از ناحيه سر  دچار آسيب شده است
ايرنا| فرمانده انتظامي در رابطه با تصاويري كه به‌طور گسترده از اوايل ديشب با عنوان كشتن دختر جوان رشتي در فضاي مجازي و رسانه‌ها منتشر شده با تشريح وقايع ميدان شهرداري و خيابان علم‌الهدي رشت گفت: در ازدحام تجمع پياده راه فرهنگي رشت، دختري حدودا ۲۰ ساله از ناحيه سر دچار آسيب مي‌شود كه بلافاصله عوامل اورژانس او را براي مداوا به بيمارستان منتقل مي‌كنند. پس از انجام معاينات پزشكي و تهيه عكس راديولوژي مشخص شد خوشبختانه موضوع صدمه وارده به وي چندان جدي نبوده است. سرهنگ «محمود حافظي» افزود: پس از ورود عوامل بسيج براي برقراري نظم خيابان علم‌الهدي، عده‌اي قصد آشوب و درگيري با ماموران را داشتند كه سرانجام با هدايت عوامل بسيج و همكاري شهروندان جمعيت متفرق شدند. به گزارش خبرگزاري رسمي دولت، اوخاطرنشان كرد: در ازدحام تجمع پياده‌راه فرهنگي رشت، دختري حدودا ۲۰ ساله از ناحيه سر دچار آسيب مي‌شود كه بلافاصله عوامل اورژانس او را براي مداوا به بيمارستان منتقل مي‌كنند. پس از انجام معاينات پزشكي و تهيه عكس راديولوژي مشخص شد خوشبختانه موضوع صدمه وارده به وي چندان جدي نبوده است.
اين مقام‌انتظامي با تاكيد بر لزوم رعايت قوانين و عزم جدي پليس و دستگاه قضايي در مقابله با مخلان نظم و امنيت گفت: نظر پزشك معالج و گفت‌وگوي اين دختر جوان با كادر درمان و دوستان دانشگاهي‌اش در بيمارستان حكايت از خوب بودن وضع عمومي وي دارد. بر اين اساس، هم‌اكنون برابر نظر پزشك معالج، اين دختر جوان براي ادامه روند درمان در بخش اورژانس بستري است.


بسياري از اعتراضات به عدم شايسته‌سالاري بازمي‌گردد
ايلنا| ابوترابي‌فرد گفت: شايسته‌سالاري در نظام ديني داراي اصول تقوا، امانتداري، رعايت بيت‌المال، حقوق عامه و مردم و سپس دانش، تخصص و مديريت است. حضرت يوسف مي‌گفت؛ مردم ثروت كشور را به كسي بسپاريد كه امين باشند و دغدغه مديريت منابع كشور را داشته باشند، همچنين مدير باشند. خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: بسياري از اعتراضات امروز ما به عدم شايسته‌سالاري بازمي‌گردد. شايسته‌سالاري در نظام ديني داراي اصول تقوا، امانتداري، رعايت بيت‌المال، حقوق عامه و مردم و سپس دانش، تخصص و 
مديريت است.
 ابوترابي‌فرد خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري مي‌گويند نظام اسلامي با مردم‌سالاري ‌پيوند خورده است. ملت‌ها اين قدرت‌ها را در مقابل استكبار خلق كرده‌اند. رهبري انقلاب بر مردم‌سالاري تاكيد كردند. كساني با اجراي قانون و با احترام به حقوق مردم مي‌توانند راه براي مردم‌سالاري باز كنند. پشتوانه نظام اسلامي مردم هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون