• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5348 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۱ آبان

خبرهاي سينما

حمله اسپيلبرگ به پخش‌كننده‌هاي آنلاين
استيون اسپيلبرگ گفت: پخش‌كننده‌هاي استريم مانند اچ‌بي‌اومكس بهترين فيلمسازان را زير اتوبوس انداختند. استيون اسپيلبرگ، كارگردان نامدار طي مصاحبه‌اي با نيويوك‌تايمز كه به صورت آنلاين منتشر شد، گفت: سرويس‌هاي استريم مانند اچ‌بي‌اومكس با اكران فيلم‌هاي جديد پرمخاطب به صورت آنلاين و نه به صورت غيرتشريفاتي در سينما، فيلمسازان را زير اتوبوس انداختند. اين فيلمساز برنده اسكار با اين گفته به تصميم كمپاني برادران وارنر اشاره دارد كه همه فيلم‌هايش در سال ۲۰۲۱ را هم در شبكه اچ‌بي‌اومكس و همزمان در سينماها به نمايش درآورد. اسپيلبرگ گفت: چنين تصميمي عادات سينما رفتن براي بزرگسالان را تغيير داد. پاندمي كرونا فرصتي را براي سرويس‌هاي نمايش آنلاين فراهم كرد تا بتوانند به ميزان بي‌سابقه‌اي آمار مشترك‌هاي خود را افزايش دهند و با اين كار بهترين دوستان فيلمساز من را با اتوبوس زير گرفتند، چون امكان نمايش فيلم‌هاي‌شان با تشريفات هميشگي از بين رفت. فكر مي‌كنم مخاطبان مسن‌تر از اينكه مجبور نبودند به سالن سينما بروند و پاي‌شان را روي پاپ‌كورن‌هاي چسبناك بگذارند، احساس آرامش كردند؛ اما معتقدم همان مخاطبان وقتي وارد سالن سينما مي‌شدند جادوي قرار گرفتن در يك موقعيت اجتماعي با انبوهي غريبه را تاثيرگذار ديده بودند. وي افزود: تماشاگراني كه امروز به سالن‌هاي سينما مي‌روند، احساس مي‌كنند اگر فيلم باكيفيت بوده باشد، كاري ارزشمند انجام داده‌اند. اين ديگر بستگي به فيلم دارد كه آنقدر خوب باشد كه وقتي چراغ‌ها دوباره روشن مي‌شوند تماشاگران را وادار كند به هم بگويند چه فيلم خوبي بود. اسپيلبرگ همچنين از فيلم «الويس» باز لورمن به عنوان يكي از فيلم‌هايي ياد كرد كه وي را به آينده فيلم‌هاي بزرگسالان در گيشه اميدوار كرد. اين كارگردان گفت: شكي نيست كه فيلم‌هاي دنباله و فيلم‌هاي مارول، دي‌سي و پيكسار و برخي انيميشن‌ها و فيلم‌هاي ترسناك با توجه به آمار فروش‌شان هنوز در جامعه جايگاه خود را حفظ كرده‌اند؛ اما «الويس» با فروش ۱۵۱ ميليون دلاري ثابت كرد فيلم‌هاي خاص بزرگسالان هم هنوز مي‌توانند در اين رقابت مورد توجه باشند. از اينكه «الويس» در گيشه داخلي از مرز ۱۰۰ ميليون دلار فراتر رفت، دلگرم شدم. خيلي از افراد مسن براي تماشاي اين فيلم به سينما رفتند و اين من را اميدوار كرد كه مردم دارند به سينماها برمي‌گردند؛ چون حالا اين يك بيماري همه‌گير شده كه فكر مي‌كنند فيلم‌ها را مي‌توان بعدا هم ديد.جديدترين فيلم اسپيلبرگ با عنوان «فابلمن‌ها» از ۱۱ نوامبر در شماري از سينماهاي منتخب اكران مي‌شود و پخش سراسري خود را از ۲۳ نوامبر در سراسر امريكا شروع مي‌كند.


«كريس راك» در اولين برنامه زنده نتفليكس
«كريس راك» نخستين كمديني خواهد بود كه به صورت زنده در سرويس نمايش آنلاين نتفليكس برنامه اجرا خواهد كرد.به گزارش ايسنا و به نقل از ورايتي، هنوز جزييات كاملي از اين برنامه اعلام نشده اما انتظار مي‌رود كه برنامه ويژه در اوايل سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان پخش شود.«راك» پيش از اين در سال ۲۰۱۸ در فيلم كمدي «تامبورين» با نتفليكس همكاري كرده بود، او همچنين در اوايل سال ۲۰۲۲ در جشنواره كمدي «نتفليكس يك جوك است» در كنار «ديو چاپل» ظاهر شده بود.  «رابي پرا»، معاون بخش استندآپ و كمدي نتفليكس مي‌گويد: «كريس راك يكي از نمادين‌ترين و مهم‌ترين صداهاي كمدي نسل ماست. ما هيجان‌زده هستيم كه كل جهان مي‌تواند يك رويداد كمدي زنده از كريس راك را تجربه كند و بخشي از تاريخ نتفليكس باشد. اين يك لحظه فراموش نشدني خواهد بود و ما بسيار مفتخريم كه كريس اين مشعل را حمل مي‌كند.» اين نخستين آزمايش مهم پخش زنده در نتفليكس خواهد بود كه به‌طور بالقوه راه را براي تعدادي از برنامه‌هاي ديگر آن براي پخش زنده باز مي‌كند. «كريس راك» چند ماه پيش در جريان برگزاري يك اجراي استندآپ در آريزونا مدعي شد كه پيشنهاد آكادمي اسكار را براي حضور به عنوان مجري در مراسم نود و پنجمين دوره اين جوايز سينمايي نپذيرفته است و اجراي مراسم اسكار را به بازگشت به صحنه جرم تشبيه كرد.«ويل اسميت» در جريان برگزاري مراسم اسكار ۲۰۲۲ به دليل شوخي «كريس راك» كمدين امريكايي با ظاهر همسرش به روي صحنه رفت و به او سيلي زد تا يكي از خجالت‌آورترين صحنه‌ها در تاريخ جوايز اسكار رقم بخورد. «اسميت» گرچه به صورت رسمي نسبت به رفتار خود عذرخواهي كرد و از عضويت در آكادمي استعفا داد، اما آكادمي در نهايت او را به مدت ۱۰ سال از حضور در اين رويداد محروم كرد.


نيكلاس كيج با فيلم ترسناك برمي‌گردد
بازيگر برنده اسكار براي بازي در يك فيلم ترسناك قرارداد امضا كرد.به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، نيكلاس كيج بازيگر برنده اسكار در فيلم ترسناك و هيجان‌انگيزي با عنوان «لنگ‌دراز» بازي مي‌كند.اين فيلم براي كمپاني «سي‌۲ موشن پيكچرز» ساخته مي‌شود و جزييات داستاني آن كاملا مخفي نگه داشته شده است.تهيه‌كنندگان از اين فيلم با عنوان يك تريلر روانشناختي كلاسيك ياد كرده‌اند.فيلمنامه فيلم توسط آزگود پركينز نوشته شده و خود وي قرار است كارگرداني فيلم را نيز انجام دهد.فيلمبرداري اين فيلم در سال ۲۰۲۳ انجام مي‌شود.نيكلاس كيج با كمپاني خودش «ساترن فيلمز» از تهيه‌كنندگان اين پروژه خواهد بود.اين بازيگر به زودي با ايفاي نقش دراكولا در كمدي ترسناك «رنفيلد» ديده خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون