• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5353 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۶ آبان

اخبار

سرقت ميلياردي از خانه خانم مهندس با كليدي كه سرايدار به سارقان داد
پليس پايتخت در تعقيب 4 سارق مسلح است كه با ورود به خانه خانم مهندس جوان، دست به سرقت ميلياردي زد‌ه‌اند. ساعت 20 و 30 دقيقه روز دوشنبه وقتي زنگ يكي از واحدهاي برجي در شمال پايتخت به صدا درآمد صاحب خانه كه خانم مهندسي جوان است از پشت در صداي سرايدار ساختمان را شنيد كه مي‌گفت براي بردن زباله‌ها آمده است. سرايدار هر شب بين ساعت 8 تا 9 براي بردن زباله‌ها به مقابل در مي‌آمد و خانم مهندس جوان در را باز كرد اما علاوه بر سرايدار 4 مرد نقابدار و مسلح را مقابل در ديد. زن وحشت‌زده شد و مي‌خواست در را ببندد كه يكي از مردان نقابدار پايش را بين در گذاشت و مانع بستن آن شد. مردان نقابدار با هل دادن سرايدار به داخل خانه، وارد آنجا شدند و با اسلحه و چاقو خانم مهندس و دخترانش را تهديد كردند. آنها سپس سرايدار و ساكنان خانه را در يكي از اتاق‌ها زنداني كردند و شروع كردند به جمع‌آوري اموال باارزش. بعد از فرار دزدان، افرادي كه در اتاق زنداني بودند به سختي دست و پاي خود را باز كردند و ماجراي اين سرقت را به پليس گزارش كردند. دقايقي بعد ماموران كلانتري دربند در محل حادثه حاضر شدند و به تحقيق از صاحبخانه پرداختند. او گفت: «دزدان نقابدار، اسلحه و چاقو همراه‌شان بود كه يكي از آنها لوله اسلحه‌اش را به سمت دخترم نشانه گرفت و رو به من گفت اگر رمز گاوصندوق را به او نگويم، شليك مي‌كند و جان دخترم را مي‌گيرد. از ترس اينكه مبادا بلايي سر دخترم بيايد رمز را به او گفتم و سارق نقابدار در گاوصندوق را باز كرده و هرچه محتويات آن بود را داخل كيف كوله‌اش خالي كرد.» او گفت: «اموال داخل گاوصندوق كه دزدان سرقت كردند شامل؛ يك ساعت رولكس 700 ميليون توماني، حدود 4 ميليارد تومان طلا و جواهر. 4400 دلار و 8 سكه طلا بود و آنها دست و پاي همه ما را بستند و در يكي از اتاق‌ها زنداني كردند و پس از دقايقي جست‌وجو در داخل خانه فرار كردند.» او در ادامه گفت: «به تنها فردي كه مشكوك هستم، ‌سرايدار برج است. او به مواد‌مخدر اعتياد دارد و از 2 روز قبل همسر و بچه‌هايش را به شهرستان فرستاده بود. از طرفي فقط او از وضعيت زندگي من و وجود گاوصندوق در خانه‌ام خبر داشت.» با شكايت اين زن پرونده‌اي تشكيل و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه 34 تهران سرايدار برج بازداشت شد. او اما دست داشتن در ماجراي سرقت را كتمان كرد و گفت كه دزدان نقابدار او را تهديد كرده بودند.  او گفت: «آن شب در اتاق سرايداري نشسته بودم كه متوجه شدم 4 نفر از آسانسور پياده شدند. آنها از طبقات بالا به پايين آمده بودند و به ‌نظر مي‌رسيد مهمان هستند اما وقتي سر و وضع ظاهري‌شان را ديدم ترسيدم. آنها صورت‌شان را با ماسك و نقاب پوشانده و كلاه به سر داشتند. پس از بيرون آمدن از آسانسور هم به سمت من آمدند و درحالي كه اسلحه و چاقو به دست داشتند از من پرسيدند كه خانم مهندس در كدام واحد زندگي مي‌كند. بعد اسلحه را روي شقيقه‌ام گذاشتند و با تهديد از من خواستند تا همراه‌شان به مقابل واحد خانم مهندس بروم و به بهانه‌اي از او بخواهم در خانه‌اش را باز كند تا آنها نقشه سرقت خود را عملي كنند. من نه آنها را مي‌شناختم و نه نقشي در سرقت دارم. اگرچه او سرقت را انكار مي‌كند اما به دستور بازپرس پرونده بازداشت شد و براي انجام تحقيقات بيشتر دراختيار ماموران اداره آگاهي تهران قرار گرفت.»


مرگ هولناك جوان بهشهري بر اثر گازگرفتگي
يك نفر در منطقه هزارجريب شهرستان بهشهر بر اثر نشت گاز جان داد. علي نژاد رييس اداره گاز شهرستان بهشهر گفت: «يك نفر در روستاي كوا از بخش يانسر هزارجريب بهشهر بر اثر نشت گاز جان داد.» او با بيان اينكه متاسفانه در اين حادثه يك نفر هم به كما رفت، گفت: «علت حادثه در حال بررسي است.»


زلزله ۴.۲ ريشتري فين هرمزگان را لرزاند
زلزله‌اي به بزرگي ۴.۲ ريشتر فين در شمال بندرعباس را لرزاند. 24 آبان ماه زمين لرزه‌اي به قدرت ۴.۲ ريشتر ساعت 18 و 32 دقيقه فين در ۲۳ كيلومتري شمال بندرعباس را لرزاند. كانون اين زمين لرزه جنوب روستاي سرزه در بخش فين بوده است. اين زمين لرزه در بندرعباس نيز احساس شد.


اعضاي باند سرقت مسلحانه در گتوند دستگير شدند
فرمانده انتظامي شهرستان گتوند گفت: «اعضاي باند چهار نفره سارقان مسلح خودرو و موتوسيكلت در اين شهرستان شناسايي و دستگير شدند.» سرهنگ نصير ابدالي فرد گفت: «در پي وقوع چند فقره سرقت مسلحانه خودرو و موتوسيكلت در برخي مناطق، دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس شهرستان آبادان قرار گرفت.» او گفت: «ماموران با انجام اقدامات تخصصي و كار اطلاعاتي موفق شدند اعضاي باند چهار نفره سارقان مسلح را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي در عملياتي منسجم و ضربتي در مخفيگاه‌شان دستگير كنند.» سرهنگ ابدالي فرد با بيان اينكه متهمان در تحقيقات پليس به ۱۲ فقره سرقت مسلحانه خودرو و موتوسيكلت اعتراف كردند، گفت: «در بازرسي به‌عمل آمده از مخفيگاه متهمان يك دستگاه خودرو پژو ۴۰۵، يك دستگاه موتوسيكلت و يك قبضه سلاح كلاشنيكف كشف و ضبط شد.» فرمانده انتظامي گتوند گفت: «متهمان پس از تشكيل پرونده به مرجع قضايي تحويل داده شدند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها