• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5472 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

محمد كاظم آل‌صادق، سفير ايران در بغداد:

حجم تبادلات تجاري ايران و عراق كافي نيست

سفير ايران در بغداد با مثبت ارزيابي كردن سفر روز شنبه رييس‌جمهور عراق به تهران گفت: در اين سفر آقاي «عبداللطيف رشيد» رييس‌جمهور عراق از آقاي رييسي براي سفر به بغداد دعوت به عمل آورد كه اين موضوع موردپذيرش رييس‌جمهور ايران قرار گرفت. محمد‌كاظم آل‌صادق در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا در ارتباط با نتايج سفر اخير رييس‌جمهور عراق به تهران افزود: روز گذشته آقاي عبداللطيف رشيد به دعوت آقاي رييسي همتاي ايراني خود جهت انجام سفري يك‌روزه به تهران آمد. رييس‌جمهور عراق را در اين سفر يك هيات بلندپايه از مقامات سياسي، امنيتي و اقتصادي اين كشور همسايه همراهي مي‌كردند. در جريان رايزني‌هاي صورت‌گرفته بين مقامات دو كشور بر موضوع تقويت و گسترش روابط دو كشور در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي و امنيتي تاكيد شد. تركيب هيات همراه رييس‌جمهور عراق، نشان‌دهنده اهميت ابعاد مختلف اين سفر بود. رييس‌جمهور عراق در اين سفر با مقام معظم رهبري، رييس‌جمهور و همچنين رييس مجلس شوراي اسلامي ايران ديدار و رايزني كرد و طرفين در اين ديدارها بر اهميت تقويت و توسعه روابط دو كشور تاكيد كردند. عراق در حال تلاش است كه خود را نيز از درون بازسازي كند و رويكرد دولت عراق در امر بازسازي زيرساخت‌هاي اين كشور در اين راستا است كه جهشي در اين زمينه ايجاد كند. در اين ديدارها بار ديگر تاكيد شد كه ايران، امنيت عراق را امنيت خود مي‌داند. مقامات دو كشور همچنين بر اين موضوع تاكيد داشتند كه در حجم تبادلات تجاري دو كشور كه اكنون بالغ بر ۱۰ ميليارد دلار است بايد جهش ايجاد شود و رقم موجود با توجه به توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي دوكشور مناسب و كافي نيست.
 آل‌صادق همچنين با تاكيد بر اينكه يكي ديگر از محورهاي رايزني مقامات دو كشور ايران و عراق در جريان سفر روز گذشته رييس‌جمهور عراق به تهران، مسائل مرتبط با «آب» بوده است، افزود: اين موضوع داراي ابعاد حقوقي، فني و مديريتي است و ما در همين چارچوب به دولت عراق اعلام كرديم آمادگي داريم كه تجربيات خود را در ارتباط با مديريت آب و مسائل مرتبط با آن در اختيار آنها قرار دهيم. وي با بيان اينكه همچنين در جريان اين سفر مقامات عراق گزارشي از اقدامات اين كشور جهت ايجاد امنيت در مرزهاي مشترك دو كشور و جلوگيري از فعاليت‌هاي گروه‌هاي تروريستي در مرز ايران و عراق ارايه دادند، تاكيد كرد: سفر صورت‌گرفته هر چند كوتاه بود ولي مثبت و سازنده بود. 
آل‌صادق در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه در اين ديدارها در ارتباط با مسائل منطقه نيز رايزني و گفت‌وگو شد، افزود: در همين چارچوب ابراز اميدواري شد كه دولت عراق بتواند نقش مثبت و سازنده‌اي را در روند بازگشت سوريه به اتحاديه عرب ايفا كند. در اين سفر رييس‌جمهور عراق از آقاي رييسي براي سفر به بغداد دعوت به عمل آورد كه اين موضوع مورد پذيرش رييس‌جمهور ايران قرار گرفت و قرار است در جريان رايزني‌ها بين دو كشور تاريخ اين سفر مشخص شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون