• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5472 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

فراز فاطمي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

استقلال چه با تيم ته جدول و چه صدرنشين بازي كند هميشه اعتراض مي‌كند!

تيم فوتبال استقلال در مرحله يك‌چهارم نهايي جام حذفي به سختي در مقابل‌ پارس جنوبي جم برنده شد و به مرحله بعد صعود كرد. آبي‌پوشان تهراني در نود دقيقه از بازي فرصت‌هاي زيادي را روي دروازه حريف جنوبي خلق كردند كه با بي‌دقتي از دست دادند تا اينكه بازي در وقت‌هاي اضافه پيگيري شد و سرانجام در وقت‌هاي اضافي اول مسابقه يك گل به ثمر رساندند و آبي‌ها با محافظت از همان يك گل در پايان جشن صعود گرفتند! اهالي فن مي‌گويند شكست در دربي و سقوط به رتبه سوم جدول براي استقلال گران تمام شده و حالا اين تيم كه تا قبل از دربي نتايج درخشاني گرفته بود با استرس به مصاف رقبايش مي‌رود.استرس و عدم تمركز هم باعث شد تا در بازي مقابل پارس جنوبي در زدن ضربات نهايي دقت كافي نداشته باشند. به همين بهانه با فراز فاطمي، بازيكن اسبق استقلال و سرپرست سابق تيم ملي اميد گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

   استقلال در مقابل پارس جنوبي برنده شد و به مرحله بعدي صعود كرد. استقلال به لحاظ فني چطور بود؟
استقلال مشخص بود بعد از شكست در دربي آن طراوت هميشگي را نداشت از طرفي بازي‌هاي حذفي هميشه شرايط خاص خودش را دارد و هر تيم با يك اشتباه يك جام را از دست مي‌دهد. اما همين كه استقلال توانست برنده از زمين خارج شود، اتفاق خوبي براي اين تيم بود. به نظرم استقلالي‌ها بايد هر چه سريع‌تر شكست در دربي را فراموش كنند.
  استقلال مقابل پارس جنوبي برنده شد، اما نمي‌توانست همان نود دقيقه كار را تمام كند تا اين همه هوادارانش را زجر ندهد؟‌
نبايد با يك بازي شرايط اين تيم را قضاوت كرد. آنها در طول فصل خوب كار كردند، اما اثر شكست در دربي روي روان بازيكن تاثير گذاشته بود. استقلال بايد زودتر به خودش بيايد، چون با يك شكست جام را از دست مي‌دهد.
  در دو بازي گذشته به خصوص در دربي مهار قايدي از جانب مدافعان رقيب باعث شد قواي تهاجمي استقلال تحليل برود. در اين باره چه نظري داريد؟
تيم‌هايي كه بسته بازي مي‌كنند يك بازيكن خلاق بايد گره بازي را باز كند . بازيكن خلاق استقلال هم قايدي است و هواداران از او توقع زيادي دارند تا بتواند گره دفاعي حريفان را باز كند. كادرفني استقلال تمام برنامه‌هاي تهاجمي‌اش روي قايدي است و همين باعث شده در اين دو بازي بيشتر مورد توجه قرار بگيرد.
  به دربي اشاره كرديد به نظر شما برد حق پرسپوليس بود؟
دربي هم شرايط خاص خودش را دارد و به نظر من پرسپوليس در آن بازي تمركز بهتري داشت و بازيكنان اين تيم از لحاظ روحي و رواني در شرايط بهتري بودند و برنده شدند.
  البته اعتراض به ‌داوري‌ها كه قبل و بعد از بازي‌ها ادامه دارد!
استقلال با تيم ته جدول بازي كند يا صدر جدول هميشه اعتراض مي‌كند! به نظر من اين هياهوي كنار زمين روي ذهن بازيكنان تاثير منفي مي‌گذارد. آرامش را از بيرون به تيم انتقال مي‌دهند، اما برعكس در استقلال از روي نيمكت هيجان كاذب به بازيكنان مي‌دهند، ساپينتو بايد خودش را بيشتر كنترل كند! اتفاقات داوري هميشه وجود دارد يك‌بار به سود تيم است و يك‌بار هم به ضرر‌.
  فكر مي‌كنيد در نهايت كدام تيم قهرمان مي‌شود؟
هنوز هيچ چيزي مشخص نيست و هر سه تيم شانس دارند. هيچ كسي فكرش را نمي‌كرد سپاهان مقابل ملوان امتياز از دست بدهد، اما اين اتفاق افتاد اما در شرايط فعلي، پرسپوليس شرايط قهرماني دست خودش است و دو تيم ديگر نيم نگاهي به وضعيت اين تيم دارند. در اين شرايط تمركز كردن بر مسائل روحي و رواني تاثير دارد.
  صحبت پاياني؟
اميدوارم در ادامه ليگ و حذفي شانس شاهد بازي‌هاي زيبايي باشيم. هر سه تيم مدعي، عالي كار كردند و از بقيه تيم‌ها جلوتر ‌بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون