• ۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5473 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

اخبار رسمي

همان‌طور كه «حجاب» اهميت دارد، «ربا» هم مورد توجه باشد

خبرگزاري حوزه| آيت‌الله نوري‌همداني، پيش از ظهر ديروز در ديدار با رييس كل دادگستري قم ضمن تشكر از زحمات قوه قضاييه خاطرنشان كردند: اجراي امر به معروف و نهي از منكر با در نظر گرفتن شرايطش لازم و ضروري است. معظم‌له در ادامه با اشاره به مشكلات معشيتي افزودند: بايد توجه داشت بخشي از مشكلات كه‌ در جامعه وجود دارد ريشه در مشكلات اقتصادي دارد و بايد اين مساله و مشكل حل شود. مردم امروز در سختي معيشت هستند و بايد خدمت به مردم و حل مشكلات آنان اولويت كار مسوولان باشد. اين مرجع تقليد در ادامه با بيان اهميت اجراي احكام اسلامي در جامعه گفتند: احكام خدا را نمي‌توان تعطيل و بايد آن را اجرا كرد همان‌طور كه موضوع حجاب اهميت دارد موضوع ربا كه مصيبتي شده و ما هم مكرر گفتيم و نوشتيم ولي همچنان برقرار است بايد مورد توجه باشد. 

بانك‌ها به جاي خريد ملك در توليد سرمايه‌گذاري كنند

«بانك‌ها به جاي خريد ملك، در توليد سرمايه‌گذاري كنند.» اين عباراتي است كه ابراهيم رييسي از آن استفاده مي‌كند تا اهميت سرمايه‌گذاري سيستم بانكي در حوزه توليد را يادآور شود. رييس‌جمهور همچنين با اشاره به اينكه داشتن مسكن براي كارگر و ايجاد آرامش آن بسيار اهميت دارد، گفت: آنچه ما در انتخابات گفتيم بر اساس نياز كشور به مساله مسكن بود و صراحت قانوني هم دارد. اگر در گذشته به نياز مسكن توجه شده بود امروز به مساله تبديل نمي‌شد، اما اين مساله قابل رفع است.
سيد ابراهيم رييسي كه در مراسم روز كارگر در شركت صنعتي مپنا صحبت مي‌كرد، با بيان اينكه امنيت شغلي مساله مهمي است، گفت: كسي كه شاغل است بايد بداند تا چه زماني اين شغل او واقعي است و مي‌تواند درآمد و زندگي او را تامين كند و قابل پيش‌بيني باشد. نسبت به مساله قراردادها كه اشاره كردند برخي چند ماهه بسته مي‌شود اين حتما براي امنيت شغلي كه كارگران به دنبال آن هستند، مشكل ايجاد مي‌كند. من از آقاي وزير مي‌خواهم دنبال كنند. اولين نكته اينكه انعقاد قراردادها را حتما ساماندهي كنند كه هم زندگي كارگر را قابل پيش‌بيني كند و هم نظام كار و كارخانه و مجموعه توليدي را درست بچرخاند. براي ايجاد آرامش و امنيت شغلي ساماندهي قراردادها حتما بايد عملياتي و اجرايي شود. رييس‌جمهور گفت: دوم تامين مسكن، مسكن از ضرورت‌هاست براي كارگر و خانواده او اينكه سرپناهي داشته باشد مايه آرامش است و اين حرف درستي است. در كشور اعلام كرديم نياز به مسكن قطعي است و گفتيم بر اساس نياز كشور يك ميليون مسكن در سال نياز است. آنچه ما در انتخابات گفتيم، اساسش نياز كشور بود و بعد هم مصوبه قانون است. اگر كمتر از اين مسكن در كشور ايجاد شود نياز كشور برطرف نشده است. اگر در سال‌هاي گذشته سالانه يك ميليون مسكن مورد نياز كشور ساخته شده بود، اين ميزان مسكن نياز نداشتيم الان نيازها انباشته شده و موضوع مسكن مساله شده است. آيا قابل رفع است؟ بله. رييسي درباره رفع نياز مسكن در حوزه كارگري هم گفت: واحدهاي توليدي با تشكيل تعاوني‌هاي مسكن مقدمات لازم را فراهم كنند، بخش‌هاي مربوط در دولت هم براي تامين زمين و فراهم كردن تسهيلات لازم براي ساخت مسكن تلاش كنند. رييسي همچنين درباره مشكلات بازنشستگان تصريح كرد: اگر مسائل و مشكلات بازنشستگان كارگري در كنار شاغلين اين قشر تعريف شود، زمينه براي رفع اين مشكلات مساعدتر خواهد شد. رييس‌جمهور با اشاره به موضوع شركت‌هاي پيمانكاري و نارضايتي كارگران از برخي سازوكارهاي مربوط به اين شركت‌ها، وزير كار را مكلف كرد كه ساماندهي سازوكار شركت‌هاي پيمانكاري را در دستور كار قرار دهد . رييسي درباره اصلاح مواد قانون كار و حقوق بازنشستگان كارگري نيز دستور داد، اين دو موضوع در كميسيون كارشناسي دولت با حضور نمايندگان كارگري مورد بحث و بررسي قرار گرفته و نتيجه نهايي آن براي بررسي و تصويب به دولت ارايه شود. 

خروجي اجراي «طرح ۵۰ در ۵۰» ارايه شده به دولت رييسي

تسنيم| سردار سرلشكر حسين سلامي، فرمانده كل سپاه در آيين تكريم و معارفه فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) با اشاره به اينكه تحريم اقتصادي عليه ملت ايران با مقياس جهاني فعال است، افزود: نكته بارز و مشهودي كه در اين مساله وجود دارد حركت بدون توقفي است كه ما در ساختن ايران عزيز داريم و قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) نقطه مركزي و كانوني اين درخشش است. فرمانده كل سپاه خطاب به مديران و مسوولان قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) گفت: شما هم در قلب اين ماجرا حضور داريد. يك تاريخ را مي‌سازيد و براي ساختن يك ايران باشكوه و يك ايران قوي عمل مي‌كنيد. سلامي با اشاره به طرح ۵۰ در ۵۰ كه از سوي قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) به دولت سيزدهم ارايه شد، اظهار داشت: در طرح ۵۰ در ۵۰ قرار بود به مدت يك‌سال، هر هفته، يك طرح بزرگ به همت قرارگاه به بهره‌برداري برسد و تاكنون بيش از ۳۰ طرح در مدت كمتر از يك‌سال گذشته به بهره‌برداري رسيده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون