• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5504 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۱ خرداد

اخبار

ضرب و شتم تكنسين اورژانس  در ستارخان

 

سرپرست اورژانس استان تهران از ضرب و شتم نيروي اين سازمان در محله ستارخان و هنگام انجام ماموريت خبر داد.
محمد اسماعيل توكلي سرپرست اورژانس استان تهران از ضرب و شتم نيروي اين اورژانس خبر داد و گفت: «حوالي ساعت 6 و 30 دقيقه صبح روز جمعه گزارشي مبني بر حال نامساعد يك شهروند به مركز ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد، بلافاصله كارشناسان اورژانس به محل حادثه در خيابان صالحيان در ستارخان اعزام شدند.» توكلي گفت: «يكي از كارشناسان اورژانس به فوريت راهي خانه شهروند مددجو و كارشناس ديگر نيز مشغول پارك آمبولانس در جاي مناسب مي‌شود تا پس از آن با تجهيزات تكميلي بر بالين مددجو حاضر شود. متاسفانه در اين هنگام پسر جواني كه سرنشين خودروي تيبا بود بدون توجه به اينكه اقدامش مي‌تواند بر مرگ و زندگي شهروند نيازمند اثرگذار باشد مانع از رسيدن اين كارشناس به بالين شهروند مددجو مي‌شود. اين پسر جوان با بهانه‌هاي واهي مانند اينكه چرا آمبولانس بدون پلاك است؟ در اينجا براي چه كاري آمده‌ايد؟ و... با كارشناس درگيري فيزيكي پيدا مي‌كند كه منجر به جراحت شديد او از ناحيه ابرو مي‌شود.» توكلي با بيان اينكه درنهايت درگيري با حضور اهالي محل و عوامل انتظامي خاتمه مي‌يابد و پسر جوان از محل متواري مي‌شود، گفت: «كارشناس حادثه‌ديده تحت مراقبت پزشكي است و اداره حقوقي اورژانس پيگير شكايت از اين فرد است.» سرپرست اورژانس استان تهران گفت: «متاسفانه به دلايل گوناگون مانند عمر بالاي آمبولانس‌ها و عواملي كه مرتبط با زمان خريد آنهاست تا به امروز پلاك‌گذاري به تاخير افتاده اما تمامي اين آمبولانس‌ها داراي كدينگ و آرم و نشانه‌هاي اورژانس ۱۱۵ هستند و هيچ دليلي توجيه‌كننده تعدي به همكاران ما در اورژانس پيش بيمارستاني نيست.»

دستگيري گروگانگير قلابي  در تهران

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، پايتخت، از دستگيري گروگانگير قلابي كه با تقليد صداي دختران خانواده‌ها اقدام به اخاذي از آنان كرده بود، خبر داد.  سرهنگ علي وليپور گودرزي در اين باره گفت: «چندي قبل مرد جواني به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه و اعلام كرد كه چند روز پيش فردي با شماره ناشناس به موبايلش زنگ زده و با تقليد صداي دخترش مدعي شد كه او به گروگان گرفته شده و اگر ۵۰۰ ميليون تومان طلا برايش ارسال نكند دخترش را خواهد كشت. اين فرد كه به گفته خودش بسيار ترسيده بود طلاها را در مدت زماني كوتاهي تهيه و برايش در كرج ارسال كرده اما ساعتي بعد فرزندش به خانه آمد و عنوان كرده كه در طول روز كلاس زبان بوده و به گروگان گرفته نشده است.» رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه گفت: «بنابر حساسيت موضوع كارآگاهان وارد عمل شدند و با بررسي‌هاي خود متوجه شدند كه يك مرد جوان با تقليد صداي دخترانه اقدام به اين اعمال مجرمانه كرده و در اين زمينه سابقه‌دار است. در تحقيقات انجام‌شده مشخص شد كه متهم از چند خانواده ديگر نيز با همين شگرد كلاهبرداري كرده است.» او گفت: «كارآگاهان در نخستين ‌گام با بهره‌گيري از شيوه‌هاي كشف نوين جرم و اقدامات اطلاعاتي هويت اصلي و مخفيگاه متهم را در كرج شناسايي كرده و متوجه شدند كه مرد جوان قصد دارد تا طلاهاي سرقتي را به فروش برساند. كارآگاهان پس از دريافت اين اطلاعات با هماهنگي‌هاي لازم با مرجع قضايي راهي مخفيگاه متهم شده و او را در يك عمليات منسجم دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند.» وليپور گودرزي با اشاره به انجام بازجويي از متهم دستگير شده، گفت: «متهم پس از انتقال به پايگاه يكم پليس آگاهي در تحقيقات ابتدايي به جرم خود مبني بر كلاهبرداري از مالباخته و چند خانواده ديگر در شمال تهران، با شگرد تقليد صداي دخترانه تحت عنوان گروگان گرفته شدن فرزند خانواده اعتراف كرد.» رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اينكه متهم با اجراي نقشه قبلي و دقيق اين اقدام را انجام داده بود، گفت: «اين فرد به تازگي از زندان آزاد شده و دوباره دست به اين اقدام زده بود. در حال حاضر با صدور قرار قانوني از سوي مرجع قضايي متهم براي كشف جرايم احتمالي و شناسايي ساير شكات ديگر دراختيار كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي قرار دارد.»

قتل پسرخاله در جشن عروسي جنوب تهران

مرد جوان توسط پسرخاله‌اش در يك جشن عروسي با ضربه چاقو به قتل رسيد. ساعت 22 چهارشنبه 17 خردادماه صداي نزاع دسته‌جمعي در يك مراسم عروسي در تالار قصر الماس خيابان خاوران جشن را به عزا تبديل كرد و دقايقي بعد وقوع جنايت هولناك به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش داده شد. با اعلام اين خبر، خيلي زود تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي، متخصصان پزشكي قانوني و تيم تشخيص هويت به همراه قاضي محمدمهدي براعه؛ بازپرس ويژه قتل شعبه سوم دادسراي امور جنايي، راهي تالار مورد نظر شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. تيم جنايي در محل حادثه با جسد مرد جوان اهل كشور افغانستان مواجه شدند كه از ناحيه قفسه سينه هدف ضربه چاقو قرار گرفته و توسط پسرخاله‌اش به قتل رسيده بود. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد، قاتل و مقتول كه با يكديگر از گذشته در كشور افغانستان اختلافات شخصي داشتند، هر دو نفر مهمان اين جشن عروسي بودند. تحقيقات ابتدايي حكايت از آن داشت، در پايان مراسم، قاتل با پسرخاله خود درگير شده و با همدستي دو فرد ديگر كه دستان مقتول را از پشت سر گرفته بودند، او را با ضربه چاقو به قتل رسانده و پس از ارتكاب جنايت با متهمان متواري شده است. پس از پايان تحقيقات ميداني در تالار عروسي، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي از سوي قاضي جنايي ماموريت يافتند تا با اقدامات اطلاعاتي و بازبيني دوربين‌هاي مداربسته اطراف تالار مسير تردد عاملان اين جنايت هولناك را شناسايي و آنها را دستگير كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون