• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5505 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۲ خرداد

درگذشت فخري خوروش در غربت

فخري خوروش بازيگر قديمي تئاتر، سينما و تلويزيون در سن 94 سالگي از دنيا رفت.
به گزارش ايرنا، اين بازيگر سرشناس سينما و تئاتر، روز شنبه 20 خرداد بعد از سال‌ها مهاجرت از ايران در شهر لس‌آنجلس امريكا درگذشت.
او متولد 10 خرداد ۱۳۰۹ خورشيدي در كرمانشاه بود و پس از پايان تحصيلات در دانشسرا، به معلمي و تدريس در مدارس پرداخت اما در سال‌هاي آغازين معلمي براي اولين‌بار با نقش‌آفريني در يكي از اجراهاي «دست‌هاي آلوده» نوشته ژان پل سارتر، تئاتر را آغاز كرد و از سال ۱۳۳۴ خورشيدي نيز با بازي در فيلم سينمايي «براي تو» به كارگرداني صادق بهرامي به فعاليت هنري در سينما رو آورد كه حاصل آن بازي در بيش از چهل فيلم سينمايي است.
فخري خوروش از سال‌ها پيش به دليل سكونت دو فرزندش در امريكا، اقامت ايالات‌متحده را دريافت كرده بود و پس از سال ۱۳۸۴ و نقش‌آفريني در فيلم «يك بوس كوچولو» ساخته بهمن فرمان‌آرا، ديگر فعاليتي در سينماي ايران نداشت و در شهر لس‌آنجلس ايالت كاليفرنيا سكونت داشت.
پرويز پرستويي، بازيگر سينما، در صفحه اينستاگرام خود نوشت كه فخري خوروش «هنرمند پيشكسوت تئاتر و سينما كه سال‌ها در غربت زندگي مي‌كرد روز شنبه ساعت 8:30 صبح به وقت لس‌آنجلس» درگذشت. او همچنين از فخري خوروش به عنوان «هنرمند تكرار ناشدني» نام برد.
او همچنين در فاصله سال‌هاي ۱۳۳۹ تا ۱۳۸۱ در سريال‌هاي تلويزيوني مختلفي نقش‌آفريني كرد كه از مشهورترين آنها «سريال اميركبير» است كه خوروش در آن نقش «مهد عليا» مادر ناصرالدين شاه قاجار را بازي كرد. وي در سريال‌هاي «امام علي» و «پهلوانان نمي‌ميرند» نيز بازي كرده است. خوروش كه در آغاز مدت‌ها در تئاتر در كنار علي نصيريان و عزت‌الله انتظامي به نقش‌آفريني پرداخته بود، در دوران كاري خود در بيش از ۴۰ فيلم سينمايي از جمله «آقاي هالو»، «نفرين»، «شازده احتجاب»، «تاراج»، «سوته دلان»، «بگذار زندگي كنم» و «مردي از جنس بلور» بازي كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون