• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5512 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۰ خرداد

درباره حواشی كنسرت گروه « لیان»

شب جنجالی تالار وحدت

هفته‌اي كه گذشت باز هم موسيقي و حاشيه‌هايش خبرساز شدند. يكي از سوژه‌هاي روزهاي اخير حواشي برگزاري كنسرت موسيقي ليان بود كه چندبار هدف رسانه‌ها و فضاي مجازي شد. كنسرت گروه موسيقي بوشهري «ليان» به سرپرستي محسن شريفيان طي چهار شب در تالار وحدت برگزار شد. ايرنا گزارش داده بود كه اين كنسرت ميزبان دو هزار و هشتصد نفر بوده است. در روزهاي گذشته ويديويي از سالن اجراي اين گروه منتشر شد كه بسيار خبرساز شد و انتشار اين ويديو در شبكه‌هاي اجتماعي واكنش‌هاي مختلفي را برانگيخت. محسن شريفيان سرپرست گروه ليان، با انتشار پيامي در صفحه شخصي خود نسبت به حاشيه‌هاي اين اجرا واكنش نشان داد و در بخشي از متن خود نوشت: «متاسفانه گاهي در كنسرت‌هاي ما اتفاقاتي مي‌افتد كه كنترل آن از دست من يا اعضاي گروه يا سالن برگزار‌كننده خارج است و در اغلب مواقع به سبب تاريكي سالن و نورپردازي صحنه، بعد از پايان اجرا خبردار مي‌شويم. شادي و حال خوب از مهم‌ترين اهداف كنسرت‌هاي ماست اما عزيزان معمولا سالن‌هاي كنسرت و تئاتر در همه جاي دنيا صرفا براي تماشاي اجراها طراحي و ساخته شده است و مردم براي شنيدن و ديدن موسيقي بليت كنسرت مي‌خرند. شما هزينه مي‌كنيد زمان مي‌گذاريد حالا تصور كنيد چند نفر يا يك و چند رديف بلند شوند و شروع به رقصيدن كنند! شما از ديدن صحنه محروم مي‌شويد، قطعا نارضايتي پيدا مي‌كنيد و احتمالا اعتراض مي‌كنيد! با همه اين توضيحات وظيفه خود مي‌دانم بابت آن دسته از مردم كه احساسات‌شان جريحه‌دار شده است، پوزش بطلبم.» اما ماجراي اين كنسرت به اينجا ختم نشد و در ادامه در روز آخر اجرا اين كنسرت مورد حمله گروهي قرار گرفت كه قصد بر هم زدن برنامه را داشتند. ايرنا در گزارشي به اين موضوع پرداخته و نوشته «عده‌اي ناشناس در تلاشي ناموفق براي ورود به سالن و برهم زدن نظم عمومي، با واكنش سريع حراست بنياد رودكي و عوامل انتظامي مستقر در بنياد روبه‌رو شدند و هر پنج نفر بلافاصله دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند. آشوب و بي‌نظمي به وجود آمده براي برخي حاضران در محل، صحنه‌هاي دلخراشي را باعث شد و همين حواشي به گوش محسن شريفيان رسيد تا او از حاضران در سالن بخواهد هنگام خروج مواظب خود و خانواده خود باشند.» ايرنا حضور حراست و نيروي انتظامي را بجا و مقتدر توصيف و عنوان كرده كه باتوجه به اين موضوع خيلي زود ماجراي اين درگيري‌هاي عجيب پايان يافته تا شب جنجالي «ليان»، به يكي از عجيب‌ترين شب‌هاي بنياد رودكي تبديل شود.
به ‌طور مشخص چنين حركاتي اولين‌بار نيست كه اتفاق مي‌افتد و براي هنرمندان و كنسرت‌هاي مختلف چنين موضوعاتي ناآشنا نيست چنانكه محسن شريفيان ساعاتي پس از برگزاري اين كنسرت نيز در صفحه شخصي خود به اين موضوع واكنش نشان داد و نوشت: «همان قدري كه به ناعدالتي‌ها هميشه معترض بوده و هستم و بارها دادگاهي شدم اما امشب باز مثل ماجراي كنسرت ۱۳۹۳ بوشهر، به من ثابت شد افرادي هستند كه علي‌رغم تمام فشارها، جلوي بي‌قانوني مي‌ايستند و دم‌شان گرم. سپاسگزارم از تلاش بي‌منت عوامل انتظامي تالار وحدت و حراست بنياد كه محكم در برابر اين بي‌قانوني و حمله ناكام عوامل خودسر و ناشناس ايستادند. براي گروه سي ساله‌ ما زياد اين اتفاق‌ها افتاده... از تهديدهاي بسيار تا حمله و زد و خورد و در بهترين حالت قطع صدا و برق و خدا مي‌داند 
هر بار با چه حال و اعصابي روي صحنه مي‌روم! و با چه اضطرابي كنسرتم را تمام مي‌كنم...»
اما آنچه در اين گزارش و ديگر گزارش‌هاي مشابه به‌طور مشترك مورد توجه بايد قرار گيرد اين است كه حواشي برگزاري كنسرت‌ها بيش از خود اجراها مهم مي‌شوند؛ پيش از اين هم بارها چنين موضوعاتي خبرساز شده و به نظر مي‌رسد تماشاچيان و برگزار‌كنندگان كنسرت هميشه بايد علاوه بر بيم لغو كنسرت در آستانه اجرا، نگران تحركات داخلي و بيروني سالن نيز باشند. 
29 خرداد ماه نيز ايسنا به نقل از قوه قضاييه، نوشت: «در پي ايجاد برخي وقايع در تالار وحدت و اقدامات هنجارشكنانه و غيرمتعارف در جريان برگزاري يك كنسرت موسيقي در اين مجموعه فرهنگي، بلافاصله پرونده قضايي در دادسراي تهران تشكيل شد. اين پرونده هم‌اكنون از سوي دادستاني تهران در حال بررسي است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون