• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5522 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۲ تير

گزارش روز چهارم جشنواره تئاتر عروسكي «تهران- مبارك»

از «شازده كوچولو» تا «بارگاه سليم‌خان»

گروه هنر و ادبيات

در چهارمين روز از برگزاري نوزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش عروسكي تهران- مبارك ۱۱ اثر نمايشي روي صحنه رفت. به گزارش ايسنا «گربه نره و روباه مكار» بعد از آخرين اجراي خود، سالن اصلي تئاتر شهر را ترك كرد.

در چهارمين روز از برگزاري نوزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش عروسكي تهران-  مبارك (يكشنبه 11 تير) 6 نمايش در بخش صحنه‌اي و 5 اثر در بخش فضاي باز اجرا شد.

نمايش‌هاي صحنه‌اي
«درباره رقص» نوشته ياسين فرخي با كارگرداني پريناز خسروي از تهران با مدت‌زمان ۴۰ دقيقه در ساعت‌هاي ۱۷ و ۱۹ در سالن قشقايي اجرا مي‌شود. «ميرزا محمد» به نويسندگي عقيل جماعتي با كارگرداني قاسم تنگسيرنژاد از بوشهر با مدت‌زمان ۶۰ دقيقه در ساعت‌هاي ۱۸ و ۲۰ در سالن سايه روي صحنه رفت. همچنين «مهرنگ» به نويسندگي و كارگرداني راضيه حسين‌پور از سراوان به مدت ۲۰ دقيقه در ساعت‌هاي ۱۷ و ۱۹ در كارگاه نمايش اجرا شد. نمايش «گربه نره و روباه مكار» به نويسندگي و كارگرداني اوشان محمودي از تهران براي ۷۵ دقيقه در ساعت 30: 19 در سالن اصلي مجموعه تئاتر شهر اجرا شد كه اين اجرا آخرين اجراي اين نمايش بود و اين اثر نمايشي كه اجراي عمومي آن از يك ماه پيش در تالار اصلي مجموعه تئاتر شهر آغاز شده بود، ديشب اين تالار را ترك كرد. نمايش «سومين روز تابستان» به نويسندگي و كارگرداني محسن پورقاسمي از همدان به مدت ۴۷ دقيقه ديگر نمايشي بود كه در قالب اجراهاي جشنواره عروسكي تهران در ساعت‌هاي ۱۷ و ۱۹ در سالن كوچك تالار مولوي روي صحنه رفت. «شازده‌كوچولو» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپري با كارگرداني مرضيه درخشان‌نيا از همدان هم در مدت‌زمان ۳۵ دقيقه در ساعت‌هاي ۱۷ و ۱۹ در تالار هنر اجرا شد.

نمايش‌هاي فضاي باز
در بخش نمايش‌هاي فضاي باز نوزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش عروسكي تهران- مبارك هم پنج نمايش «بارگاه سليم‌خان» به نويسندگي و كارگرداني زهرا اميني علويجه از تهران در ساعت 30: 18، نمايش «ماجراي گله من» به نويسندگي و كارگرداني اميرحسين انصافي از تهران در ساعت ۱۹، «شكارچي» به نويسندگي و كارگرداني ليلا بيگوند از تهران در ساعت 19:30، نمايش «نوازندگان غول‌پيكر بختياري» به نويسندگي و كارگرداني محسن اكرمي ابرقويي از يزد در ساعت ۲۰ و نمايش «زاده قوس فلك است اصفهان...» به نويسندگي و كارگرداني عاطفه نقوي از اصفهان در ساعت 20:30 در محوطه مجموعه تئاتر شهر ميزبان علاقه‌مندان بود. نوزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش عروسكي تهران-  مبارك به دبيري هادي حجازي‌فر،  از 8 تا 17 تير در حال برگزاري است.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون