• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5523 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۳ تير

افشاگري مربي بيرو در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بيرانوند در يك مسابقه رنگ آبي‌ را انتخاب كرد!

او مرا آنفالو كرد چون به رادوشوويچ بازي دادم

براي تصميم جنجالي عليرضا بيرانوند و فسخ قرارداد اين دروازه‌بان با پرسپوليس سراغ محسن سيدي رفتيم. سيدي هشت سال در نفت و يك نيم فصل در پرسپوليس مربي بيرانوند بود و شناخت كاملي از او دارد. مربي دروازه‌بانان تيم ملي پايه‌هاي كشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» خيلي شفاف و بدون مماشات پاسخگوي سوالات شد كه در ادامه اين گپ و گفت را مي‌خوانيد‌.

  خبري از بيرانوند داريد؟ 
من هم شنيدم كه مي‌خواهد برود استقلال. تمام شده؟ 
  گويا همين‌طور است! شما چي فكر مي‌كنيد؟ 
نمي‌دانم چه بگويم. او غيرقابل پيش‌بيني است و يك‌باره همه را سورپرايز مي‌كند. بايد جنبه سورپرايزهاي او را داشته باشيد! مثلا يكي از سورپرايزهاي او اين بود كه مربي اسبقش كه من بودم را چندين سال است كه آنفالو كرده است.
  چرا آنفالو كرد؟ 
چون رادو را بازي داده و پرسپوليس قهرمان نيم فصل شد. اين آقا ناراحت شده‌ كه چرا بازي نكرده!
  چطور متوجه ناراحتي او شديد؟ 
او تمكين نمي‌كرد. مثلا سر يك بازي كالدرون از من خواست تا كنار رادو گرم كنم و من هم قبول كردم و بيرانوند نيامد به زمين تا گرم كند. ما هم براي ايجاد يك فلسفه از خير يكسري از مسائل گذشتيم. علي غيرقابل پيش‌بيني است.
  زماني كه در نفت با شما تمرين مي‌كرد متوجه شديد او استقلالي هست يا پرسپوليسي؟ 
به يك برنامه تلويزيوني رفته بوديم و مجري گفت فوتبالدستي بازي كنيم به علي گفت قرمز را مي‌گيري يا آبي؟ علي آبي را برداشت! مجري مي‌خواست سر در بياورد او پرسپوليسي است يا استقلالي. البته نمي‌شود سر درآورد چون آن زمان استقلال هم به او پيشنهاد داد اما رفت پرسپوليس! فوتبال حرفه‌اي است و امكان دارد يك روز يك جا باشد و روز ديگر جاي ديگر. خيلي از بازيكنان در اين دو تيم جابه‌جا شدند.
  فكر مي‌كنيد او دل هواداران پرسپوليس را مي‌شكند و براي پول استقلالي مي‌شود؟
از ديشب داشتم فكر مي‌كردم تا الان قلب قرمز روي پيجش مي‌گذاشت حالا بايد قلب آبي بگذارد؟ تفكرات او چيست؟ دنبال ايجاد فلسفه است يا منافع مالي؟ خيلي‌ها ممارست كشيدند اما براي فلسفه خودشان احترام قائل هستند اما شايد او دنبال پول براي سرمايه‌گذاري است و تصميماتي دارد و در دنياي حرفه‌اي نمي‌شود اين موضوع را رد كرد.
  باتوجه به اينكه مربي سابق او بوديد چه راهنمايي براي او داريد؟ 
ما يك جايي بايد ضرر كنيم. وقتي يك اصولي ارايه داديم بايد پايبند باشيم. اگر من به جاي علي بيرانوند بودم با پرسپوليس ده ساله مي‌بستم. جايي كه باعث رشد او شد. آيا بازيكنان قدردان هستند؟ آيا علي نسبت به اين موضوع قدردان هست؟ به نظر من علي اگر قدرشناسي بلد باشد، بداند پرسپوليس و بازيكنان و هوادارانش نقش زيادي در قهرماني‌هايش داشتند و او مي‌توانست با يكسري كارها مثل قرارداد طولاني‌مدت جبران كند، اما اين كار را نكند هم نمي‌شود به او خرده گرفت.
  وقتي با شما در نفت همكاري مي‌كرد براي پيوستن به پرسپوليس با شما مشورت كرد؟ 
منصوريان آن زمان خيلي تلاش كرد تا بيرو استقلالي شود، چون در تيم اميد و نفت هم مربي‌اش بود. آن زمان تمام بازيكنان نفت كيفيت بالايي داشتند و همگي جذب تيم‌هاي ليگ برتري شدند اما پرسپوليس كمال و اميري و بيرانوند را گرفت و چند بازيكن هم مثل رضاوند و غفوري عضو استقلال شدند. آن زمان بهترين تصميم را گرفتند، اما بايد زمان بگذرد تا مشخص شود چه تصميمي درست بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون