• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5528 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۹ تير

كارشناس فوتبال در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

آقاي ماجدي برود يك تيم محلات بياورد تا با تيم ملي بازي كند!

قيمت بيرانوند بايد ۲ تا ۳ ميليارد باشد

به گزارش «اعتماد»، بازي‌هاي دوستانه تيم ملي جهت آماده‌سازي براي حضور در جام ملت‌هاي آسيا كه قرار است دي ماه سال جاري برگزار شود يك به يك لغو مي‌شوند. ميرشاد ماجدي يكي از اعضاي تصميم‌گيرنده در فدراسيون هم در تازه‌ترين اظهارنظر خود آب پاكي را روي دست علاقه‌مندان به تيم ملي ريخت و گفت خبري از بازي با تيم‌هاي قدرتمند نيست! 
مسعود اقبالي يكي از كارشناسان نام آشناي فوتبال كشورمان در واكنش به اين اظهارنظر ماجدي به خبرنگار «اعتماد» گفت: آقاي ماجدي برود يك تيم محلات بياورد تا با تيم ملي بازي كند! اما اين وضعيت اقتصادي و سياسي و اجتماعي ما اجازه نمي‌دهد تا با تيم‌هاي بزرگ بازي كنيم. ما در كيفيت فوتبال هم خيلي افت كرديم و در قياس با كشورهاي آسيايي هم وضعيت اسفناكي داريم. تيم ملي تا دي ماه كه جام ملت‌ها برگزار مي‌شود نياز به بازي دوستانه دارد اما وقتي تيمي با ما بازي نمي‌كند نهايتا بايد برويم با تيم‌هايي مثل قرقيزستان و تاجيكستان بازي كنيم. 
اقبالي افزود: خب مسلما كيفيت تيم ملي روز به روز نزول پيدا خواهد كرد و شرايط بدي خواهيم داشت‌‌. اگر هم شانسي اتفاقي بيفتد و بچه‌ها با خلاقيت فردي نتيجه بگيرند بايد بدانيم ما هيچ‌وقت مقابل تيم‌هاي بزرگ آسيايي مثل ژاپن و كره و عربستان و استراليا حرفي براي گفتن نداريم در نتيجه اميدي به اين مسابقات نيست. اگر هم قهرمان شديم بايد از خودمان بپرسيم اين براساس طرح و برنامه ما است؟ قهرماني احتمالي فقط جنبه تبليغاتي پيدا مي‌كند و آقايان هم بادي توي غبغب مي‌اندازند نسبت به اينكه ما آمديم و قهرمان آسيا شديم! اينها مشكلي از فوتبال ما حل نمي‌كند‌.
اقبالي درباره عدم تمايل تيم‌هايي مثل آذربايجان و ونزوئلا براي انجام بازي دوستانه با ايران گفت: چون دنيا با منطق پيش مي‌رود. دنياي فوتبال دنياي بزرگي است و حالا علم شده و در كنار هنر قرار گرفته. وقتي علمش را نداريم هنري در زمين پياده نمي‌شود‌. ما به باشگاه‌ها نگاه مي‌كنيم. بازيكني كه به درد تيم ‌ملي بخورد، نداريم. شما نقل و انتقالات را ببينيد كه يكسري بازيكن و مربي جابه‌جا مي‌شوند كه ارزش‌گذاري نمي‌شوند و منطقي بر اين جابه‌جايي‌ها نيست. اين يعني بي‌قانوني در فوتبال ما قانون شده است. 
كارشناس نام آشناي فوتبال درباره اظهارنظر علي پروين درباره اينكه بازيكنان بزرگي كه به عربستان مي‌روند كمكي به تيم ملي اين كشور نمي‌كنند، افزود: يادم مي‌آيد قبل از سال ۵۸ كه در امريكا بودم آن زمان امريكا تلاش مي‌كرد فوتبالش را گسترده كند و سراغ امثال پله و بكن باوئر رفتند و اين بازيكنان پا به سن گذاشته الگويي شدند براي نسل جوان و انگيزه بالايي به آنها داد‌. همين رونالدو كه آمده عربستان شما از بعد تبليغاتي ببين چقدر به نفع جوانان عربستاني شده. ما هم دوست داريم اين كار را انجام دهيم اما توانش را نداريم. اين همه پول هزينه ليگ مي‌كنيم اگر خرج پايه‌ها مي‌كرديم حداقل ده سال ديگر در سطح ملي تيم خوبي داشتيم اما اين پول مي‌رود جيب يك مشت دلال و بلانسبت شما رسانه‌هايي كه در جهت اين مسائل تبليغ مي‌كنند. شما ببينيد تبليغ مي‌كنند به بيرانوند ۱۰۰ ميليارد مي‌خواهند بدهند اما بيرانوند با اين فوتبال ما ۲ تا ۳ ميليارد برايش كافي است. اگر سقف مي‌گذارند بايد نظارت كنند تا زيرميزي ندهند‌. 
او در ادامه با اشاره به شرايط استقلال يادآور شد: آقايي مي‌آيد مي‌شود مدير استقلال بعد از سه ماه مي‌رود. اين اصلا كي بوده؟ كجا بوده؟ چرا رفته؟ يعني تعهدي يا مسووليت‌پذيري در ورزش ما نيست. 
اقبالي در پايان صحبت‌هايش به خبرنگار «اعتماد» گفت: براي اين فوتبال كه ميخ آخرش را به تابوت دارند مي‌زنند آرزوي موفقيت مي‌كنم‌ چون ديگر چيزي از آن نمانده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون