خودروهاي چيني در تعميرگاهها زمينگير شدهاند
رييس اتحاديه تعميركاران خودروي تهران با تاكيد براينكه بعضا در خودروهاي چيني مشكل رادياتور، توربو شارژ و قطعات اصلي موتور براي مردم بحرانهايي را به وجود آورده است، افزود: نميدانيم چرا هيچ توجهي به خدمات پس از فروش خودروهاي چيني نميشود. عليرضا نيكآيين در گفتوگو با تسنيم با اشاره به بحران خريد قطعات خودروهاي چيني براي خريداران اين محصولات، گفت: متاسفانه هر روز شاهد حضور انواع خودروهاي چيني در سطح بازار هستيم غافل از اينكه هيچ توجهي به تامين قطعات اين خودروها نميشود و خريداران اين محصولات درصورت بروز مشكل مجبورند در تعميرگاهها زمينگير باشند. وي با اعلام اينكه در بازار قطعات يدكي خودروهاي چيني هيچ توجهي به انتقال دانش فني و واردات قطعات مورد نياز اين خودروها نميشود، افزود: واردكنندگان به صورت سليقهاي اقدام به واردات قطعات خودروهاي چيني ميكنند كه براي آنها ۲۰۰ تا ۳۰۰درصد سود دارد در اين ميان واحدهاي نظارتي رسيدگي لازم را به بازار ندارند و قطعات يدكي خودروهاي چيني در بلاتكليفي مطلق قرار دارند. رييس اتحاديه تعميركاران خودروي تهران با تاكيد براينكه بعضا در خودروهاي چيني مشكل رادياتور، توربو شارژ و قطعات اصلي موتور براي مردم بحرانهايي را به وجود آورده است، افزود: نميدانيم چرا هيچ توجهي به خدمات پس از فروش خودروهاي چيني نميشود. وزارت صنعت نيز به اين موضوع ورود پيدا نميكند و درنهايت اين مصرف كننده است كه بايد در بازار براي خريد قطعات سرگردان باشد. به گفته وي در خودروهاي چيني قطعات ريز بسيار كمياب هستند و حتي در نصب يك گلگير نيز ما مشكل تامين قطعه داريم. حال تصور كنيد يك تاجر خلأ نبود آينه و سپر را در بازار متوجه و اقدام به واردات اين كالا ميكند درنهايت بازار پر از آينه و سپر ميشود ولي خبري از تامين ساير قطعات خودروهاي چيني نيست. اين موضوع نشان ميدهد هيچ ضابطه خاصي براي تامين قطعات وجود ندارد و همه سليقهاي عمل ميكنند.