تامين سوخت در شرايط كنوني بسيار دشوار است
رييس صنف جايگاهداران كشور گفت: كسي منكر كنترل مصرف نيست ولي مصرفكننده واقعي و جايگاههاي سوخت نبايد در سراسر كشور قرباني راهكارهاي سلبي و محدوديتها شوند. اسدالله قليزاده در گفتوگو با ايلنا، درباره ايجاد صفهاي طولاني در پمپبنزينها اظهار داشت: خودروهاي پرمصرف و افزايش تقاضا براي مصرف در ايام گرم سال باعث ايجاد صفهاي طولاني ميشود، البته محدوديتهاي سوختگيري و عوامل ديگري هم تاثيرگذار است، فعلا اولويت اصلي، تامين بهموقع بنزين و گازوييل جايگاههاست، در هر حال قطعا مشكلاتي وجود دارد و لزوم پاسخگويي شفاف مديران تصميمساز به مردم در مورد محدوديتهاي موجود احساس ميشود و با تحقق مصوبه مجلس در مورد استفاده از كارت سوخت شخصي فاصله داريم. وي گفت: در ارايه راهكارها و سياستهاي غيرقيمتي عدم مشورت با مجموعه صنفي جايگاهداران كه اصليترين مرجع تخصصي آگاه به فرآيند توزيع سوخت در سطح جايگاههاست موجب ميشود اكثر طرحها سلبي باشد و به دليل مشكلات زيرساختي به اهداف نرسد و ايجاد نارضايتي كند. رييس صنف جايگاهداران كشور ادامه داد: سياستهاي غيرقيمتي اگر درست لحاظ نشود و با مجوز قطعي مقامات ارشد كشور نباشد يا تصميمات محلي متنوع تصميمات كشوري را تحتالشعاع قرار دهد، آسيبهاي خاص خود را دارد، كسي منكر كنترل مصرف نيست ولي مصرفكننده واقعي و جايگاههاي سوخت نبايد در سراسر كشور قرباني راهكارهاي سلبي و محدوديتها شوند.
وي بيان داشت: اصولا هر جايگاه بايد حداقل يك كارت آزاد داشته باشد، البته فعلا در مورد تعداد كارتهاي آزاد جايگاهها و مشكلات موجود روند فعلي سوختگيري سكوت كردهايم و تمام تلاشمان براي كاهش مشكلات است ولي مردم بدانند كه جايگاهداران نه تنها هيچ نقشي در اين تصميمات ندارند بلكه بيشترين آسيبها و زيانهاي مادي و معنوي متوجه آنهاست بنابراين در شرايط فعلي همدلي بين كاركنان جايگاهها و مردم ميتواند مشكلات را كمتر كند و توصيه ما اين است افرادي كه كارت سوخت شخصي دارند و اكثريت هستند حتما از آن استفاده كنند و به اميد كارت آزاد جايگاه به پمپ بنزين نروند چراكه كارتهاي جايگاهها هم محدوديتهاي خاص خود را دارد، البته ميزان استفاده مردم از كارت سوخت شخصي افزايش چشمگير داشته ولي براي تحقق مصوبه مجلس كافي نيست. قليزاده با بيان اينكه درخواست كاهش مصرف از جانب مردم در حالي كه خودروها پرمصرفند راه به جايي نميبرد، خاطرنشان كرد: تامين سوخت براي كشوري كه هر روز ميزان توزيع نرمالش در حال افزايش است كاري بسيار دشوار است ولي بهرغم مشكلات زياد؛ تلاش بر اين است كه سوخت به موقع به جايگاهها برسد و توجه به استانهاي مرزي، رعايت عدالت بين جايگاهها در اجراي طرحهايي مثل كدينگ و جبران زيان آنها و جلوگيري از تحتالشعاع قرار گرفتن رساندن سوخت به مصرفكننده واقعي بايد به دقت انجام شود.