• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5574 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۴ شهريور

حسن پاجاني، قهرمان ورزش‌هاي الكترونيك جهان در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

در سال ۲۰۲۲ هم قهرمان شدم، اما هنوز پاداشم را در ايران پرداخت نكردند

دوست دارم با علي دايي بازي كنم!

روزبه  دلاور

به گزارش «اعتماد» ديدار پاياني مسابقات جهاني ورزش‌هاي الكترونيك بين «حسن پاجاني» از ايران و «سوباسا ايهاري» حريف ژاپني به ميزباني روماني برگزار شد كه طي آن ملي‌پوش ايران به پيروزي رسيد و عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد. حريف ژاپني يكي از عنوان‌دارهاي مسابقات محسوب مي‌شد كه در سال ۲۰۱۸ مقام اول PES League و مقام سوم مسابقات آزاد جهاني فوتبال ۲۰۲۲ و مقام سوم مسابقات آزاد جهاني فوتبال ۲۰۲۲ را در كارنامه داشت. نكته جالب اينكه ژاپني‌ها سازنده و مالك اين بازي و دستگاه‌ها هستند. اما نماينده كشورمان موفق شد رقيب ژاپني را با  دو گل مقهور كند. 

اين سومين قهرماني حسين پاجاني در جهان بود. او پيش از اين مدال طلاي مسابقات جهاني كره جنوبي در سال ۱۳۹۸ و مسابقات جهاني تركيه در سال ۱۴۰۱ را نيز از آن خود كرده بود. مسابقات جهاني ورزش‌هاي الكترونيك جهان با حضور ۱۱۱ كشور در ۵ رشته به ميزباني شهر روماني برگزار شد و در  رشته Efootball  ۲۰۲۳ كه ۹۷ نفر از ۹۷ كشور حضور داشتند حسن پاجاني بدون باخت به مدال طلا و عنوان  قهرماني  رسيد.
حسن پاجاني، قهرمان جهان در خصوص حضور در اين بازي‌ها به خبرنگار «اعتماد» گفت: اين مسابقات جهاني iesf بود كه در كشور روماني برگزار شد و من هم به عنوان يكي از اعضاي تيم ملي فدراسيون ورزش‌هاي همگاني در اين مسابقات شركت كردم. البته قبل از حضور در اين بازي‌ها در انتخابي تيم ملي كه در مشهد برگزار شد، توانستم نفر اول شوم.  پاجاني در خصوص مدال‌هايي كه تا حالا در اين رشته براي كشورمان به دست آورده به خبرنگار «اعتماد» گفت: در سال ۲۰۱۸ مدال نقره بازي‌هاي آسيايي جاكارتا و در سال‌هاي ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ هم مثل امسال به مدال  طلايي مسابقات  جهاني دست  يافتم.
پاجاني افزود: من‌از ‌بچگي‌ به اين رشته علاقه ‌داشتم و خوشحالم شرايط براي اين رشته در كشورمان روز به روز بهتر مي‌شود كه بايد از آقاي شاوراني، رييس انجمن ورزش‌هاي الكترونيك هم ‌تشكر‌ كنم. به همراه من ارشيا افكاري هم در مسابقات tekken7 شركت كرد و در جمع ۱۶ تيم پاياني قرار گرفت كه ‌متاسفانه به حريف پاكستاني ‌خود كه قهرمان ‌جهان است با نتيجه نزديك دو  بر يك شكست خورد‌  و حذف  شد. 
از پاجاني پرسيديم در فوتبال طرفدار چه تيمي است و دوست دارد مقابل كدام چهره روزي بازي كند؟ وي پاسخ داد: پرسپوليسي هستم و بين هم‌تيمي‌ها با رضا نوبخت هم‌تيمي خودم دوست دارم بازي كنم و بين چهره‌ها با علي دايي.‌
وي درباره پاداشي كه براي قهرماني در اين مسابقات گرفته و همچنين‌ پاداشي كه از ورزش همگاني كشورمان مي‌گيرد، افزود: 10 هزار دلار پاداش قهرمان اين مسابقات بود. او افزود: هنوز ‌به ايران نيامدم‌ تا ‌پاداش به من بدهند، اما قول دادند كه پرداخت كنند. اما سال ۲۰۱۹ كه اول شدم از طرف وزارت ورزش ۱۲۰ ميليون تومان پاداش گرفتم و براي قهرماني در  سال ۲۰۲۲  هنوز  پاداشي  نگرفتم!
وي در پايان با اشاره به اينكه دانشجوي رشته مهندسي نرم‌افزار كامپيوتر است و شغلي ديگر ندارد، افزود: ما در ايران ليگي ‌نداريم، ‌اما اين مسابقات هر چند وقت يك‌بار برگزار مي‌شود  و  رنكينگ  ‌ داريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون