• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5578 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۱ شهريور

رفيق‌كشي در بوستان ولي‌عصر به خاطر يك شوخي

مرد جواني كه در يكي از پارك‌هاي جنوب تهران دوست خود را به قتل رسانده بود، دستگير شد. روز پنجشنبه چهاردهم ارديبهشت ‌ماه امسال، ماموران كلانتري 159 بيسيم در تماس تلفني با بازپرس كشيك قتل، مرگ مرد 22 ساله‌اي را با ضربه چاقو روي تخت بخش اورژانس بيمارستان سوم شعبان گزارش كردند. با اعلام اين خبر، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي، متخصصان پزشكي قانوني و كارشناسان تيم تشخيص هويت به همراه قاضي جنايي پاي در سردخانه بيمارستان گذاشتند و با جسد مرد حدودا 22 ساله‌اي مواجه شدند كه از ناحيه قلب هدف يك ضربه چاقو قرار گرفته بود. گزارش اوليه امدادگران اورژانس كه مقتول را به بيمارستان منتقل كردند حكايت از آن داشت، مرد جوان كه در ناحيه قفسه سينه زخمي شده از بوستان ولي‌عصر با آمبولانس به بيمارستان سوم شعبان آورده شده اما اقدامات درماني نداشته و او به كام مرگ فرو رفته است. بدين‌ترتيب تيم جنايي راهي بوستان ولي‌عصر شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. در جريان بررسي‌ها فردي كه شاهد جنايت بود، گفت: مقتول به همراه دوستانش در پارك نشسته بودند و در حال شوخي با يكديگر بودند اما ناگهان درگيري ميان آنها رخ داد و در جريان اين نزاع، قاتل يك ضربه چاقو به قفسه سينه مقتول وارد كرد و از مهلكه گريخت! پس از پايان تجسس‌هاي ميداني در صحنه وقوع قتل، كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي ماموريت يافتند تا با بازبيني دوربين‌هاي مداربسته و اقدامات اطلاعاتي مسير تردد مرد جنايتكار را شناسايي و او را دستگير كنند. تحقيقات ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان اداره دهم ابتدا هويت قاتل را شناسايي و سپس با اقدامات اطلاعاتي گسترده مخفيگاه او را در يكي از استان‌هاي غربي ايران رديابي كردند كه متهم خيلي زود با دستور قضايي طي يك عمليات غافلگيرانه بازداشت شد. صبح روز گذشته متهم به شعبه دهم دادسراي امور جنايي منتقل شد و هنگامي كه مقابل قاضي اميرحسين عليمردان قرار گرفت در جريان تحقيقات مقدماتي به قتل مرد 22 ساله اعتراف و عنوان كرد به دليل مصرف مشروبات الكلي دست به اين جنايت هولناك زده است. او در پاسخ به سوالاتي كه از او پرسيده شده به شرح زير پاسخ داده است.

مقتول را مي‌شناختي؟

بله از دوران كودكي با يكديگر دوست بوديم و مدرسه مي‌رفتيم.

با مقتول اختلاف داشتي؟

نه، اصلا خيلي با هم دوست بوديم؛ حتي من خيلي زياد به خانه او مي‌رفتم.

پس چرا دوست خود را به قتل رساندي؟

همه‌چيز از يك شوخي ساده شروع شد، البته ناگفته نماند كه مشروب الكلي نيز مصرف كرده بودم.

روز حادثه چه اتفاقي افتاد؟

داخل پارك حضور داشتيم كه سر يك شوخي با مقتول درگير شدم و به دليل اينكه در حالت طبيعي نبودم او را هدف ضربه چاقو قرار دادم.

پس از جنايت كجا رفتي؟

شبانه به يكي از استان‌هاي غربي ايران رفتم و مخفيانه زندگي مي‌كردم كه ناگهان توسط پليس دستگير شدم.

پشيماني؟

بله خيلي پشيمانم، من قصد نداشتم تا دوستم را به قتل برسانم و از احساس شرمندگي نمي‌توانم با مادرش روبه‌رو شوم و شرمنده او هستم. با دستور قاضي عليمردان از شعبه دهم دادسراي امور جنايي، متهم براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده دراختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت و تحقيقات همچنان ادامه دارد.

 


كلاهبرداري كه خود را قاتل سريالي معرفي مي‌كرد، دستگير شد

رييس پليس فتاي پايتخت از شناسايي و دستگيري عامل تهديد شهروندان در شبكه‌هاي اجتماعي خبر داد و گفت: «متهم با معرفي خود به عنوان قاتل سريالي و تهديد كاربران با ايجاد رعب و وحشت در فضاي مجازي اخاذي مي‌كرده است.» سرهنگ داود معظمي گودرزي؛ رييس پليس فتا پايتخت گفت: «يكي از شهروندان به پليس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعي شد فردي ناشناس در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي او را تهديد كرده كه اگر ظرف 48 ساعت مبلغ مورد نظر او را به او پرداخت نكند، او را به قتل مي‌رساند.» او با اشاره به افزايش تعداد شكات در روند رسيدگي پرونده گفت: «كارشناسان پليس فتا تحقيقات سايبري خود را آغاز كردند و با مطالعه اظهارات شكات و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند مدتي است فردي در فضاي مجازي با ايجاد يك صفحه اينستاگرامي و استفاده از تصاوير قتل‌هاي سريالي موجود در اينترنت شهروندان را تهديد و از آنان اخاذي مي‌كند.» سرهنگ معظمي گودرزي با اشاره به اينكه متهم در يكي از مناطق جنوبي تهران دستگير و به پليس فتا منتقل شد، گفت: «در فضاي مجازي به افرادي كه با شگردهاي مختلف قصد برقراري ارتباطات اجتماعي با شما را دارند اعتماد نكرده و اطلاعات و تصاوير شخصي خود را براي آنها ارسال نكنيد، چراكه شيادان سايبري با همين اطلاعات اقدام به تهديد و اخاذي از شما مي‌كنند.» او با اشاره به اينكه متهمي كه خود را قاتل سريالي معرفي كرده بود حتي يك سابقه درگيري نيز نداشته گفت: «متهم مرتكب قتل نشده و صرفا با استفاده از تصاوير آرشيوي موتورهاي جست‌وجوگر دست به تهديد و اخاذي از شهروندان زده بود كه پس از حضور در پليس فتا به جرم خود معترف شد و گفت قصد داشتم از اين راه پول خوبي به دست بياورم و گمان نمي‌كردم موجب ترس و وحشت مردم شوم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون