• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5578 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۱ شهريور

ايران و جهان

بازداشت عامل قطعي برق و تلفن در غرب تهران

فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر از دستگيري يك سارق كابل برق و ‌تجهيزات مخابراتي با 30 فقره سرقت خبر داد. محمدرضا عليزاده در تشريح جزييات اين خبر گفت: «به دنبال وقوع چند فقره سرقت كابل و تجهيزات مخابراتي در محله باغ فيض شهرستان اسلامشهر، رسيدگي به موضوع و اقدامات براي شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستوركار ماموران پليس قرار گرفت.» فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر با اشاره به نتايج بررسي‌هاي انجام‌شده از سوي ماموران پليس، گفت: «ماموران كلانتري 15 امامزاده عقيل با بررسي‌ دوربين‌هاي مداربسته و انجام اقدامات پليسي و بررسي سوابق سارقان سابقه‌دار موفق شدند سارق كابل و تجهيزات مخابراتي در اين محدوده را مورد شناسايي قراردهند. در ادامه نيز هماهنگي با مقام قضايي انجام و مجوزهاي لازم اخذ شد و سرانجام اين فرد طي عملياتي پليسي در اسلامشهر دستگير و به مقر انتظامي منتقل شد.» او با اشاره به انجام بازجويي از متهم دستگيرشده در مقر انتظامي گفت: «اين فرد كه داراي سابقه دستگيري بود، در جريان بازجويي‌هاي انجام‌شده به جرم خود و مجموعا 30 فقره سرقت كابل برق و تجهيزات مخابراتي در شهرستان اسلامشهر اعتراف كرد.» عليزاده با بيان اينكه اقدام اين فرد سارق موجب قطع شدن موقت برق و تلفن در برخي محدوده‌ها شده بود، گفت: «براي اين فرد پرونده‌اي تشكيل شد و در ادامه به همراه پرونده متشكله براي سير مراحل قانوني و ادامه روند رسيدگي به جرم روانه دادسرا شد.»


قربانيان زلزله مراكش از مرز 2400  نفر گذشت

وزارت كشور مراكش اعلام كرد: «تلفات زلزله ۶.۸ ريشتري در مركز اين كشور به ۲۴۹۷نفر افزايش يافته و تعداد زخمي‌ها نيز به ۲۴۷۶ نفر رسيده است.» به گزارش شبكه الجزيره، مقامات اين كشور مي‌گويند كه با تمام توان و تجهيزات موجود به تلاش‌ براي پيدا كردن زيرآوارماندگان ادامه مي‌دهند. وزير دادگستري اين كشور نيز پيش‌تر گفت: «در حال حاضر اولويت در عمليات تجسس، نجات زير آوارماندگان است.» او گفت: «در شرايط فعلي از بالگرد براي رساندن غذا و لوازم ضروري به آسيب‌ديدگان در مناطق ناهموار استفاده مي‌كنيم.» معاون سخنگوي دبيركل سازمان ملل متحد نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد كه نياز مبرم به تيم‌هاي جست‌وجو و نجات و همچنين تيم‌هاي پزشكي وجود دارد.


دست‌كم 25 كشته بر اثر توفان در ليبي

خبرگزاري رويترز به نقل از منابع پزشكي اعلام كرد: «يك توفان قدرتمند مديترانه‌اي در مناطق شرقي ليبي خسارات قابل توجهي به خانه‌ها و جاده‌ها وارد كرده و تاكنون دست‌كم ۲۵ كشته بر جاي گذاشته است.» مقامات ليبي روز گذشته اعلام كردند كه توفان دانيل در چندين شهر مختلف در نواحي شرقي اين كشور منجر به بارش شديد باران و وقوع سيل شده است. يك مقام رسمي همچنين به خبرگزاري فرانسه گفته است كه مجموع قربانيان سيل در روزهاي اخير در سراسر اين كشور دست‌كم به ۱۵۰ نفر رسيده است. تصاويري كه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است نشان مي‌دهد، افرادي كه در ميان سيل‌ شديد روي سقف خودروهاي خود گير افتاده‌اند با تلاش فراوان درخواست كمك مي‌كنند. تلويزيون ملي چين نيز گزارش كرده است: «در پي وقوع اين توفان در روزهاي يكشنبه و دوشنبه مقامات اين كشور وضعيت اضطراري اعلام كردند، مدارس و فروشگاه‌ها تعطيل شدند و منع تردد در نواحي توفان‌زده اعلام شده است.» همچنين وزير دولت وحدت ملي ليبي به شركت‌هاي خدماتي و نهادهاي امنيتي دستور داد تا تيم‌هاي خود را به منطقه شرق منتقل كنند و حمايت و هماهنگي لازم را با مقامات مربوطه انجام دهند. اين در حالي است كه مناطق مختلف طرابلس، پايتخت ليبي نيز چند روز پيش شاهد بارش شديد باران و آبگرفتگي خيابان‌ها بوده است. اين توفان طي هفته‌هاي اخير چندين كشور ديگر از جمله تركيه و يونان را نيز درنورديده و منجر به وقوع سيل شده و خسارات قابل ملاحظه و تلفاتي نيز بر جاي گذاشته است.


مرگ همزمان پدر و دختر اراكي در آبشار عباس‌آباد مازندران

رييس جمعيت هلال احمر عباس‌آباد از غرق شدن ۲ نفر از اعضاي خانواده اهل اراك در منطقه گردشگري آبشار حوالي روستاي سي بن از توابع اين شهرستان خبر داد. مهدي محسني گفت: «اين ۲ نفر، پدر و دختر بودند كه به عنوان مسافر و گردشگر براي ديدن و بهره‌مندي اين آبشار به اين منطقه آمده بودند كه متاسفانه به علت عدم آشنايي، بي‌احتياطي و عمق زياد آبشار غرق شدند.» او گفت: «اين حادثه حوالي ساعت ۱۴ روز گذشته به وقوع پيوست و به علت سخت گذر بودن مسير با اينكه امداد گران و كادر فوريت‌هاي پزشكي اورژانس هم به محل حادثه اعزام شدند و حضور يافتند متاسفانه عمليات احيا تاثيري نداشت.»  رييس جمعيت هلال‌احمر عباس‌آباد گفت: «پدر ۴۳ سال و دختر هم ۱۰ سال سن داشت كه متاسفانه هر ۲ نفر جان خود را ازدست دادند.» آبشار سوتراش يا سوته راش در استان مازندران، شهرستان عباس‌آباد و روستاي سي‌بن واقع شده است. اين آبشار در ميان جنگل‌هاي هميشه سبز لنگاي مازندران قرار دارد. پوشش گياهي خاص و زيبا، گونه‌هاي جانوري مختلف و وجود تفريحاتي چون پياده‌روي، شنا در رودخانه و عكاسي مواردي هستند كه باعث جذابيت اين منطقه بكر مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون