• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5604 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۵ مهر

يك منبع آگاه ضمن اشاره به دستگیری چند متهم به « اعتماد» می گوید

باغبان خانه داریوش مهرجویی دستگير شد

«اعتماد» پس از پنج روز از صحبت‌هاي همسر داريوش مهرجويي پرده برمي‌دارد

بهاره شبانكارئيان

(گفت‌وگوي كامل مرحومه وحيده محمدي‌فر با خبرنگار اعتماد به زودي از سايت اعتماد آنلاين منتشر خواهد شد)

صبح يكشنبه همزمان با انتشار گزارش «دزدان، سنتور علي سنتوري را دزديدند» اتهاماتي عليه روزنامه اعتماد از سوي افكار عمومي و برخي رسانه‌ها مطرح شد .

«اعتماد» در اين دو، سه روز سعي كرد با توضيحاتي ابهامات را برطرف كند، اما برخي رسانه‌ها در اين مدت به روزنامه كم‌لطفي داشتند و ادعا مي‌كردند كه خبرنگار اعتماد با مرحومه وحيده محمدي‌فر گفت‌وگو نكرده است، «اعتماد» در اين گزارش سعي كرده به اين اتهامات و ابهامات پايان دهد.

يك منبع آگاه در همين راستا به «اعتماد» مي‌گويد: «باغبان خانه ، ديروز به همراه چند نفر ديگر دستگير شده است.»

«اعتماد» در اين گزارش لازم دانسته از گفت‌وگويي كه تاكنون آن را فاش نكرده، پرده بردارد. مرحومه وحيده محمدي‌فر در گفت‌وگوي روز پنجشنبه (دو روز قبل از قتل) به «اعتماد» گفت: «قبلا خودمان «باغباني» داشتيم كه از ما سرقت كرد. بعدا متوجه شديم كه هم باغبان ما بوده و هم باغبان همسايه كناري ما. او را تحويل پليس داديم، اما همسايه كناري ما باغبان را بخشيد و او آزاد شد. با توجه به اينكه برادر او دزد و همدستش هم بود به ما اطلاع دادند كه بايد او را پيدا كنيم و تحويل پليس بدهيم. برادر باغبان ما در اين شهرك كار مي‌كند چرا بايد خيلي راحت براي خودش آزاد باشد. ما اينجا از دست اين افراد خيلي مصيبت كشيديم، اما در مورد سنتور و يك‌سري وسايلي كه فقط يك هنرمند ارزش آن را مي‌تواند درك كند، بايد گفت كه به سرقت رفته و سرقت هم كار خودي بوده است. البته وكيل‌مان آقاي سروري پيگير آن است، اما قرار شده ما به طرف نگوييم تا از او بازجويي كنند.»

همچنين مرحومه در مورد پستي كه در اينستاگرام خود منتشر كرد، توضيح داد؛ من احساساتي شدم و آن پست را در صفحه اينستاگرامم منتشر كردم. واقعا نمي‌دانم!...

 

شرحي بر گزارش «دزدان، سنتور علی سنتوري را دزديدند»

روزي كه پست مرحومه محمدي‌فر را در سينما «اعتماد» ديدم به عنوان خبرنگار حوادث خود را موظف دانستم كه به دنبال اين سوژه بروم. در واقع رسالت خبرنگاري‌ام حكم مي‌كرد تا سوژه را پيگيري كنم و صرفا به پست اينستاگرامي وحيده محمدي‌فر اكتفا نكنم چه بسا كه اگر صرفا مي‌خواستم به پست اينستاگرامي ايشان بسنده كنم در همان تاريخ انتشار سينما اعتماد يعني ۱۷ مهر ماه گزارشي را مبني بر اين موضوع تنظيم مي‌كردم. بنابراين طبق روال معمول بايد با وحيده محمدي‌فر گفت‌وگو مي‌كردم و سپس گزارشي تنظيم و منتشر مي‌شد. روند پيگيري براي گفت‌وگو با ايشان به قدري دشوار بود كه دو، سه روزي به طول انجاميد؛ آن‌هم به خاطر تهديد با چاقو كه از سوي فردي ناشناس در اواسط مهر ماه عليه اين خانواده صورت گرفته بود، مرحومه محمدي‌فر حال روحي مساعدي نداشت. در نهايت روز پنجشنبه ۲۰ مهر ماه موفق شدم با ايشان ارتباط برقرار كنم. گزارش در روز شنبه ۲۲ مهر ماه تنظيم و يكشنبه ۲۳ مهرماه در روزنامه اعتماد منتشر مي‌شود؛ همان روزي كه خبر قتل داريوش مهرجويي و همسر او تاييد مي‌شود. از آنجا به بعد اتهامات و ابهامات عليه روزنامه شروع شد... .

بايد گفت موضوع تا قبل از اينكه اين دو زوج به قتل برسند براي اهل رسانه بي‌اهميت به نظر رسيده بود تا حدي كه نسبت به پست اينستاگرامي مرحومه واكنشي نشان ندادند و خبر تهديد با چاقو عليه اين خانواده را پيگيري نكردند، اما پس از انتشار گزارش «اعتماد» و همزماني آن در روز قتل اين دو نفر، افكار عمومي و برخي همكاران ما در رسانه‌ها كم‌لطفي‌هايي از خود نشان دادند و عليه «اعتماد» و گزارش منتشرشده در آن ادعاهايي را مطرح كردند. تا روز به قتل رسيدن ايشان يكي از اهالي رسانه سراغ اين خانواده نرفته تا با ايشان مصاحبه بگيرند و علت تهديد با چاقو را جويا شوند. پس دور از انصاف است به جاي اينكه از «اعتماد» تقدير به عمل‌ آيد عليه آن مطالبي عجيب و خلاف واقع منتشر شود....

 

آخرين اخبار پليس در مورد قتل

داريوش مهرجويي و همسرش

در تازه‌ترين گزارشي كه مركز اطلاع‌رساني پليس به شكل ويديويي از ويلاي شخصي مرحوم مهرجويي در زيبادشت استان البرز تهيه كرده، جزيياتي بيشتر از اين جنايت اعلام شده است. در اين گزارش، حميد هداوند، رييس پليس استان البرز اعلام كرد كه آثار «ضرباتي از برخورد چوب با سر مرحوم مهرجويي» وجود دارد. موضوعي كه نشان مي‌دهد علاوه بر اصابت جسم تيز، قاتل يا قاتلان ضرباتي را نيز با چوب به اين كارگردان سينماي كشورمان وارد كرده‌اند.

همچنين سردار محمد قنبري، رييس پليس آگاهي فراجا هم با حضور در محل وقوع جنايت گزارشي از نتايج تحقيقات اوليه ماموران پليس آگاهي را كه حدود ۳۰ نفر از آنان رسيدگي به موضوع را عهده‌دار شده‌اند، شرح داد و گفت: «كل همكاران من در پليس آگاهي تلاش‌شان بر اين است كه هرچه سريع‌تر به نتيجه مطلوب برسند و قاتل يا قاتلان را شناسايي و دستگير كنند.»

قنبري با بيان اينكه «آثار از خود دست مقتول وجود دارد كه احتمالا براي قاتل است.» گفت: «هيچ تخريبي روي در ورودي ساختمان و همچنين ويلا صورت نگرفته است كه اين نشان مي‌دهد كسي با زور وارد نشده است.»

رييس پليس آگاهي فراجا در ادامه با حضور در قسمت هال ساختمان محل قتل داريوش مهرجويي و وحيده محمدي‌فر گفت: «درگيري اوليه در اين قسمت از ساختمان و مرحوم مهرجویي به صورت دمر بر روي زمين افتاده است.» همچنين بر اساس شواهد به دست آمده ما احتمال مي‌دهيم كه «خانم از اين قسمت (هال) فرار كرده و وارد اتاق خواب شده است، آثار اين‌جور نشان مي‌دهد و در نهايت جسد همسر مرحوم مهرجويي نيز در اتاق خواب و مقابل تخت افتاده است.»

قنبري زمان اعلام وقوع اين حادثه به مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ را ساعت 22 و 30 دقيقه اعلام كرد و گفت: «اين حادثه از سوي دختر مرحوم به پليس اطلاع داده شد. او حوالي ساعت 14 و 30 دقيقه از خانه خارج و گويا به يك گالري رفته بود و وقتي به خانه بازگشته با چنين صحنه‌اي مواجه شده است.»

تصاويري كه از داخل خانه داريوش مهرجويي و همسرش منتشر شده، نشان‌دهنده به‌هم‌ريختگي خانه و جست‌وجو در مدارك و اشيا داخل آن است. موضوعي كه رييس پليس آگاهي فراجا درباره آن اينطور گفت: «به نظر مي‌رسد كه به دنبال پول و مدارك بودند اما اينكه چيزي بردند يا نه تا حالا آماري به ما ندادند و دختر ايشان چيزي در مورد سرقت به ما اعلام نكردند.»

او همچنين درباره اينكه رسيدگي به اين پرونده چه زماني به نتيجه خواهد رسيد نيز گفت: «اعلام زمان رسيدگي به نتيجه در تحقيقات پليسي و جنايي به‌ گونه‌اي نيست كه بتوان زمان دقيق براي آن اعلام كرد. اما كارآگاهان ما عزم خود را جزم كردند و با تمام توان علمي و آزمايشگاهي خود درحال رسيدگي به اين پرونده هستند. ما منتظر نتايج تجزيه و تحليل‌هاي آزمايشگاهي هستيم و تا زماني كه اينها به دست نيايد نمي‌توان زماني را اعلام كرد.»

(اين گزارش در ساعت 4 و 40 دقيقه بعداز ظهر روز گذشته تنظيم شده است.)

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون