• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۲ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5622 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۶ آبان

رييسي در نشست مطبوعاتي با نخست‌وزير عراق:

اقدامات امريكايي‌ها دست صهيونيست‌ها را براي جنايت بازتر مي‌كند

گروه  سياسي

نخست‌وزير عراق روز گذشته در جريان سفر به ايران ضمن ديدار با رهبر انقلاب با رييس‌جمهور ايران هم در نشست مطبوعاتي شركت كرد. سيد ابراهيم رييسي ديروز در نشست مطبوعاتي مشترك با «محمد شياع السوداني» نخست‌وزير عراق با بيان اينكه در حوزه مسائل سياسي روابط بين دو كشور روز به روز در حال ارتقاست، تصريح كرد: يكي ديگر از عرصه‌هاي همكاري ميان دو كشور در حوزه مسائل امنيتي بوده و بايد از همت و تلاش آقاي السوداني براي اجراي قرارداد امنيتي في‌مابين قدرداني كنم. رييس‌جمهور با قدرداني از تلاش‌هاي نخست‌وزير و دولت عراق در مسير اجراي اين قرارداد در راستاي خلع سلاح كامل معاندين و ضدانقلاب و امن شدن مناطق مرزي ميان دو كشور افزود: اميدواريم اين قرارداد به صورت كامل اجرايي و عملياتي شود.
رييسي با بيان اينكه دو كشور در زمينه همكاري‌هاي اقتصادي نيز اقدامات خوبي براي گسترش و ارتقاي سطح تعاملات و تبادلات تجاري داشته‌اند، اظهار داشت: گام‌هاي خوبي براي توسعه روابط تجاري به‌ويژه در زمينه شهرك‌هاي صنعتي در مرز دو كشور و همكاري در عرصه توليد مشترك برداشته‌اند. همچنين بايد از تلاش‌هاي آقاي السوداني و دولت عراق براي تكميل خط ريلي شلمچه- بصره كه يكي از مسيرهاي بسيار مهم است و راه‌اندازي آن براي دو كشور منافع بسياري دارد، قدرداني كنم.
رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به مواضع مشترك ايران و عراق درباره جنايات رژيم صهيونيستي نسبت به مردم فلسطين و غزه گفت: هر دو كشور تاكيد صريح دارند كه حملات رژيم صهيونيستي به غزه بايد هر‌چه سريع‌تر متوقف شده و با رفع محاصره، امدادرساني به مردم مظلوم و مقتدر غزه انجام شود.
رييسي حملات هولناك رژيم صهيونيستي را جنايت عليه بشريت و مصداق نسل‌كشي و كودك‌كشي گسترده توصيف كرد كه با حمايت امريكايي‌ها و تعدادي از كشورهاي اروپايي انجام مي‌شود و خاطرنشان كرد: متاسفانه كمك‌هاي تسليحاتي، اطلاعاتي و مالي امريكايي‌ها به رژيم صهيونيستي، آنها را براي قتل و كشتار و اقدامات بي‌رحمانه نسبت به مردم فلسطين تشويق مي‌كند. رييس‌جمهور با بيان اينكه ادعاي امريكايي‌ها مبني بر اينكه به دنبال كمك به غزه و برقراري آتش‌بس هستند، دروغ بوده و با عمل آنها سازگاري ندارد، گفت: آنچه در عمل از امريكايي‌ها مي‌بينيم اين است كه قطعنامه‌هاي پيشنهادي در شوراي امنيت را وتو مي‌كنند و عملا دست رژيم صهيونيستي را براي قتل و كشتار باز و بازتر مي‌كنند و بايد اين جنايات را به حساب امريكا و كشورهاي حامي رژيم صهيونيستي نيز بگذاريم.
رييسي افزود: حقيقت آن است كه بعد از مجاهدت و ايستادگي جريان مقاومت در مقابل رژيم صهيونيستي و شكستي كه به آنها وارد كردند، اين رژيم فرو ريخته است، امريكايي‌ها مي‌خواهند اين رژيم را سرپا نگه دارند. برآورد همه جهان آن است كه ملت فلسطين پيروز شده و كشتن كودك و زن و خراب كردن خانه‌هاي مردم براي رژيم صهيونيستي پيروزي تلقي نمي‌شود؛ به عبارت ديگر جنايت عليه بشريت و نسل‌كشي نمي‌تواند شكست مفتضحانه رژيم صهيونيستي را جبران كند.
رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه امروز كشورهاي اسلامي و منطقه و جهان و هر كس كه به خدا، وجدان بشري و قضاوت تاريخ باور دارد، بايد بدانند كه نمي‌توانند نسبت به سكوت در برابر اين جنايات در محضر الهي، وجدان بشري و تاريخ پاسخگو باشند، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران آماده هرگونه همكاري با هر اقدامي در سطح كشورهاي اسلامي، كشورهاي منطقه و در عرصه بين‌الملل براي جلوگيري از تداوم جنايات رژيم صهيونيستي و هيات حاكمه امريكا براي قتل و كشتار مردم بي‌گناه و مظلوم و مقتدر غزه است.
رييسي در پايان از مواضع سازنده و به‌حق آقاي السوداني نسبت به مساله فلسطين و اعلام موضع دولت عراق از ابتداي اين بحران قدرداني و اظهاراميدواري كرد كه ديدگاه‌ها و تلاش‌هاي دو كشور در مسير اقدامات موثر براي توقف جنايات رژيم صهيونيستي موثر و راهگشا باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها