• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5642 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۹ آذر

اميرعبداللهيان در بيان چرايي لغو سفر رييسي به آنكارا:

نشست شوراي امنيت سازمان ملل باعث لغو سفر شد

در شرايطي كه قرار بود رييس‌جمهور كشورمان روز گذشته راهي تركيه شود، اما در آخرين لحظات رسانه‌ها از لغو اين سفر خبر دادند. همزمان با لغو اين سفر اما شايعاتي درخصوص چرايي اين موضوع مطرح شد. ديروز اما وزير امور خارجه كشورمان دلايل لغو سفر رييسي به آنكارا را تشريح كرد و از ويزاي ديرهنگام امريكا به خود و لغو حضورش در نشست  امروز شوراي امنيت سازمان ملل خبر داد.
حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه كشورمان در پايان جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد لغو سفر رييسي به تركيه گفت: قرار بود كه اين هفته سفر رسمي جناب آقاي رييسي به آنكارا را داشته باشيم و همه‌چيز هم هماهنگ بود اما به دليل اينكه چهارشنبه نشست شوراي امنيت سازمان ملل درخصوص وضعيت غزه و ادامه آتش‌بس را داشتيم وزراي خارجه عضو و برخي كشورها به‌ طور خاص ازجمله ايران دعوت شده بودند.
وي افزود: در همين راستا در تماس تلفني يكشنبه شب رييسي با اردوغان دو رييس‌جمهور توافق كردند كه چون هم آقاي هاكان بايد نيويورك باشد و هم من قرار بود امروز در نيويورك باشم، اين سفر را چند روز ديگر برگزار كنيم و اولويت اول را به مساله نشست شوراي امنيت بدهيم.
وزير امور خارجه كشورمان يادآور شد: امريكايي‌ها هم به من و همراهانم تقريبا به وقت ايران ساعت يك بامداد امروز ويزا دادند كه عملا امكان حضورم در نشست امروز كه از ۹ و نيم صبح تا ۱۲ در نيويورك برگزار مي‌شود، فراهم نشد اما تمام تلاش‌ها براي استمرار آتش‌بس ادامه دارد.
وي تاكيد كرد: طبعا حماس بايد تصميم بگيرد چه بكند. آنها بايد به ابتكارات پاسخ دهند. ابتكاري روي ميز هست كه چگونه مي‌توانند در ازاي آزادي و تبادل همه اسراي فلسطيني در مقابل اسراي رژيم اسراييل به يك آتش‌بس پايدار برسند. با همكارم، نخست‌وزير و وزير خارجه قطر هم كه واسطه اين كار است به ‌طور مستمر در تماس هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون