• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5642 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۹ آذر

كارشناس‌ واليبال در گفت‌وگو با «اعتماد» از بلاتكليفي فدراسيون مي‌گويد

ناكامي اين مدت محصول مشترك مديريت و كادرفني بود!

تعليقي در كار نيست!

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، به بهانه انتخابات فدراسيون واليبال اختلافات بين اين فدراسيون و وزارت ورزش كم‌كم علني مي‌شود. 

پس از آنكه فدراسيون اعلام كرده انتخاب سرپرست تا زمان معرفي رييس جديد از وظايف مجمع فدراسيون است و به وزارت ورزش ارتباطي ندارد و مي‌خواهد برخلاف رويه مرسوم سرپرست را خودش انتخاب كند سر و صداي ديگر نامزدها بلند شده و از وزارت ورزش درخواست كردند به اين موضوع ورود كند. 
‌سوابق انتخابات فدراسيون‌ها نشان مي‌دهد كه گاهي يك طرف تهديد مي‌كند و طرف ديگر راهكارهاي حقوقي را گوشزد مي‌كند، اما در نهايت وزارت ورزش است كه تصميم اصلي را مي‌گيرد! 
براي بررسي اين موضوع و شرايط نامساعد واليبال و بلاتكليف ماندن تيم ملي با فرهاد نفرزاده يكي از كارشناسان و مربيان واليبال كشورمان تماس گرفتيم. نفرزاده در خصوص روند رو به نزول واليبال ايران و ناكامي در رقابت‌هاي مختلف طي يكي، دو سال گذشته به خبرنگار «اعتماد» گفت: قبل از المپيك توكيو و بعد از پايان المپيك ريو به تدريج واليبال كشورمان به سمت افول محسوسي رفت. اگر خاطرتان باشد آقاي كولاكوويچ را مسوولان واليبال بركنار كردند و آلكنو را آوردند. همان مقطع بحث بر سر انتخاب مربي خارجي و ايراني بود كه در نهايت مربي خارجي آوردند و بعد از المپيك توكيو هم كه آلكنو بركنار شد و مربي ايراني انتخاب كردند رو به نزول رفتيم و اين سير نزولي همچنان ادامه دارد كه تا به اينجا رسيديم كه در آخرين مسابقات، يعني ليگ ملت‌ها و انتخابي المپيك كه سال آينده برگزار مي‌شود، نتايج خوبي نگرفتيم. با اين حال با آن نتايج كه به دست آمد فدراسيون فقط با كادرفني قطع همكاري كرد ولي سرمربي جديد انتخاب نشد. تمام اين مسائل به بحث‌هاي فني ربط نداشته، بلكه به مسائل مديريتي هم برمي‌گردد.يعني محصول مشترك مديريت و‌ كادر فني واليبال كشورمان بود كه ابتدا هم‌ به مديريت برمي‌گردد.
نفرزاده در پاسخ به خبرنگار «اعتماد» در خصوص اينكه مديريت فدراسيون چطور در چندين سال گذشته موفق بوده، اما الان ناكام لقب گرفته، گفت: قطعا خوب كار كردند، اما به چند شكل مي‌شود به مديريت آقاي داورزني نگاه كرد، اول اينكه هر انساني به عنوان يك مدير دوره كارايي دارد كه از آن مديريتش بايد استفاده كند و به آن نقطه اوج رسيده و به صلاحديد دولت محترم با توجه به شايستگي و نتايج خوبي كه ايشان در واليبال كسب كرده بودند به عنوان معاون وزير و در مقطعي هم به عنوان شخص وزير مطرح شد. ايشان در ورزش قهرماني كه معاون بود مهم‌ترين شخص وزارت ورزش بود. خب بعد از آنكه در آن سطح مديريت كرد اولا در آن مقطع تصميم داورزني براي ورود به دستگاه ورزش تصميم اشتباهي بود، چراكه آن تمركز لازم در واليبال را نداشت و بازگشت او به فدراسيون هم كار اشتباهي بود و ايشان نبايد اين اشتباه را انجام مي‌داد و ديديد با بازگشت او وضعيت واليبال نه تنها بهتر نشد، بلكه بدتر هم شد كه اين برمي‌گردد به كاري كه ايشان داشت. ثبات مديريت خوب است، اما در درازمدت سيستم دچار ركود مي‌شود كه اين اتفاق در زمان‌ مديريت داورزني رخ داده است.
مربي با سابقه واليبال در خصوص كشمكش‌هاي فدراسيون با وزارت گفت: اول اين موضوع را عرض كنم كه فدراسيون‌نشين‌ها مثل وحيد مرادي و يكسري از دوستان ‌در بعضي خبرگزاري‌ها به مسائلي دامن مي‌زدند كه فدراسيون واليبال به سمت تعليق پيش مي‌رود. اولا كه اين مساله به هيچ عنوان از جانب فدراسيون جهاني واليبال وجود ندارد. هيچ تهديدي براي تعليق فدراسيون ايران وجود ندارد به جهت اينكه آقاي داورزني دوره ۴ ساله‌اش ۲۹ آبان ماه به پايان رسيده است. از نظر مديريت قانوني و دولتي كار او به پايان رسيده و حالا ايشان‌ يكي از كانديداهاست كه براي فدراسيون واليبال ثبت‌نام كرده، اما قانون وزارت ورزش مي‌گويد ‌كساني كه در انتخابات ذي‌نفع و كانديدا هستند نبايد در سرپرستي فدراسيون حضور داشته باشند. چرا؟ چون ممكن است سمت و‌ سوي انتخابات مهندسي شود. اين چيزي است كه بارها از زبان افراد مختلف شنيديم. تصميم ‌درستي هم‌ هست .
نفرزاده ادامه داد: الان مشكل خاصي وجود ندارد و شخص آقاي وزير و آقاي پولادگر و آقاي فرهاديان بايد زودتر بحث سازماندهي سرپرستي فدراسيون را تعيين كنند. يك سرپرست بگذارند و در اسرع وقت انتخابات را برگزار كنند و هر كسي كه شايسته است را مجمع راي بدهند و‌ انتخاب كنند.
مربي واليبال ايران ‌در پاسخ به اين ‌سوال كه در بين كانديدا فردي هست كه واليبال را به شرايط آرماني برساند يا خير، گفت: همه اينها كه ثبت‌نام كردند از دوستان خوبم ‌هستند و اگر فردي را بگويم ‌ممكن است در تعيين صلاحيت‌ها انتخاب نشود و‌ اسم نمي‌برم وليكن فردي كه از خانواده واليبال باشد و سابقه مديريت را داشته باشد، انتخاب شود به نفع واليبال است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون