• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5643 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۱ آذر

گزارش اختصاصي «اعتماد» از اتفاق عجيب در بالاترين سطح ورزش كشور

فردي كه در فوتبال محروم شده در وزارت ورزش پست گرفت؟

علي ولي‌اللهي

يك مبنع آگاه به روزنامه اعتماد اطلاع داد دو فردي كه از تشكيلات فوتبال كنار گذاشته بودند و يكي از آنها در حال گذراندن حكم دو سال محروميتش است در دستگاه وزارت ورزش سمت‌هاي مهمي دريافت كرده‌اند. 

به گزارش روزنامه اعتماد، كنار رفتن حبيب‌الله شيرازي از سمت رياست هيات فوتبال استان تهران باعث شد اعضاي تيم او كه از 16 سال پيش جاي خود را در فوتبال پايتخت و كشور سفت كرده بودند نيز مجبور به كوچ شوند. دو نفر از اين اعضا منصورالسادات هاشمي، معاون زنان شيرازي و شهرزاد نصيري موسوم به ام‌المشاغل فوتبال ايران بودند. 
منصورالسادات هاشمي كه تا لحظه آخر از شيرازي و عملكرد او دفاع مي‌كرد و مي‌گفت او انسان فرهيخته‌اي است بعد از روي كار آمدن ميرشاد ماجدي در هيات فوتبال تهران گفت اگر ماجدي بخواهد تمام‌قد به او كمك مي‌كنم. با اين حال رييس جديد فوتبال تهران تمايلي به همكاري با هاشمي نشان نداد و هاشمي هفته گذشته استعفا داد. نكته جالب در مورد هاشمي اين است كه احمدرضا براتي عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال و سرپرست هيات فوتبال استان تهران يك بار در پاسخ به انتقاد هاشمي كه گفته بود فوتبال زنان تهران در دوره چند ماهه سرپرستي براتي، به دليل كنار گذاشتن ما تعطيل شده بود، جواب داده بود مداركي از دوران فعاليت هاشمي دارم كه در صورت ادامه اين روند آنها را منتشر مي‌كنم و اين براي هيچ كس خوب نيست!
براتي در حاشيه مجمع هيات فوتبال تهران گفت: «هيچ كس كنار گذاشته نشده. بنده رعايت يك‌سري الزامات قانوني و شفافيت در حوزه فوتبال زنان در تهران را خواستار شده بودم كه مستندات و مكاتباتش موجود است و متاسفانه از ناحيه كميته بانوان هيات فوتبال اجابت نشد و هنوز هم نشده است و مادامي كه اين الزامات قانوني و حقوق بانوان تهراني رعايت نشود من با اين تيم كار نمي‌كنم. دوست ندارم بيشتر از اين باز كنم كه چه اتفاقاتي آنجا مي‌افتاده. مكاتباتش، اسنادش و عريضه‌هايي كه از ناحيه زنان استان دست ما رسيده هست. اگر بنا باشد من پاسخ بدهم اسناد و مداركي را ارايه خواهم كرد كه براي هيچ كس جالب نيست. دوستان تصور نكنند من ديگر سرپرست نيستم و از مواضع خود عقب‌نشيني كردم. اگر كسي بخواهد در مقابل اجراي قانون مقاومت كند خواهم ايستاد و در مورد همه حرف‌هايي كه زدم اسناد و مدارك و مكاتبات كافي وجود دارد كه فعلا رعايت مي‌كنم و منتشر نمي‌كنم.»
نفر دوم يعني شهرزاد نصيري است كه سال‌ها معاون هاشمي بود. او مدير اسبق كميته فوتسال زنان بود كه بيش از 14 سال به عنوان مسوول برگزاري مسابقات فوتسال زنان و همچنين معاون نايب‌رييس زنان در هيات فوتبال استان تهران فعاليت كرد. او سال گذشته به عنوان سرپرست تيم ملي فوتسال زنان هم منصوب شد و با توجه به مسووليت‌هاي بالايش لقب ام‌المشاغل فوتبال ايران را به دست آورد. با اين حال شهريور امسال به دليل تخلفات با حكم محروميت دو ساله از سوي كميته اخلاق فدراسيون مواجه شد. او بلافاصله بعد از محروميت در فوتبال به سرپرستي نايب‌رييس زنان فدراسيون كبدي منصوب شد كه تعجب اهالي ورزش را به دنبال داشت. با اين حال آن انتصاب در مورد سمت جديدي كه به نصيري رسيد چندان تعجب‌برانگيز نبود.
يك منبع آگاه به خبرنگار روزنامه اعتماد اطلاع داد نصيري كه با محروميت كميته اخلاق مواجه شده بود و حكمش در كميته استناف هم به تاييد رسيد مدتي است به سمت رييس دفتر مريم كاظمي‌پور معاون زنان وزارت ورزش و جوانان منصوب شده است. نصيري بعد از تصدي اين سمت دوست قديمي خود را هم به وزارت ورزش برد. نصيري چند روز قبل و بعد از استعفاي منصور‌السادات هاشمي از نايب‌رييسي زنان هيات فوتبال تهران، او را پيش خودش برد و حالا هاشمي به سمت مشاور ارشد مريم كاظمي‌پور منصوب شده است!
انتصاب فردي كه در يك بخش مهم ورزش ايران توسط اركان قضايي با محروميت مواجه شده به عنوان رييس دفتر معاون وزير اتفاق بسيار عجيبي است و اين سوال را پيش مي‌آورد كه آيا كاظمي‌پور به عنوان معاون وزير از سوابق نصيري اطلاع داشته؟ آيا اين انتصاب زير سوال بردن اركان قضايي فدراسيون فوتبال نيست؟ از آن مهم‌تر چرا معاون وزير اجازه شكل‌گيري تيم دو نفره نصيري- هاشمي كه در فوتبال ناموفق بوده‌اند و با پرونده‌هايي مواجهند را در بالاترين سطح ورزش كشور يعني وزارت ورزش داده است؟ آيا اين ماجرا با داستان فشار به مهدي تاج براي انتخاب شخص موردنظر مقامات به عنوان نايب‌رييس زنان فدراسيون فوتبال كه با مخالفت رييس فدراسيون مواجه شده ارتباطي دارد؟ آيا دستگاه حاكميتي ورزش كشور تبديل به محلي براي سمت گرفتن مديران ناموفق و بعضا متخلف شده است؟ آيا كيومرث هاشمي به عنوان وزير ورزش و جوانان از اين اتفاقات آگاه است؟
حال بايد ديد در روزهاي آينده معاون وزير ورزش در مورد اين انتصاب‌ها چه توضيحي براي مردم و رسانه‌ها دارد و آيا اصلا قرار هست توضيحي در اين رابطه داده شود يا مثل باقي موارد كه معاون وزير ورزش ترجيح مي‌دهد سكوت كند و مقابل رسانه‌ها قرار نگيرد اين موضوع نيز بي‌پاسخ گذاشته خواهد شد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون