• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5643 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۱ آذر

روايت ترسناك مربي فجر سپاسي از چاقوكشي در فوتبال اميدها در گفت‌وگو با «اعتماد»:

فرد چاقوكش ليدر باشگاه حريف بود

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، تقريبا مي‌شود گفت هفته‌اي نيست كه فوتبال ما در سطوح مختلف درگير مسائل حاشيه‌اي نباشد. يك روز‌ خبر جادو و جادوگري به گوش مي‌رسد و روز ديگر يا خبر كلاهبرداري و زد و بند يا دعوا و قمه‌كشي! اين‌بار هم در يك اتفاق تلخ مشابه در يكي از بازي‌هاي اميدها در سطح كشوري درگيري‌اي رخ داد كه مي‌توانست منجر به قتل شود كه خوشبختانه به خير گذشت! در هفته ششم رقابت‌هاي ليگ يك اميد، فجرسپاسي مهمان تيم اميد گل‌گهر سيرجان بود و در حالي كه تا دقيقه ۹۰ با نتيجه سه بر صفر از تيم گل‌گهر عقب بود، در دقايق پاياني مسابقه درگيري در ميانه زمين بين بازيكنان رخ داد كه برخي از اعضاي منسوب به كادرفني تيم گل‌گهر سيرجان با چاقو به سمت محسن نيساني و كادرفني تيم اميد فجرسپاسي حمله‌ور شدند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در سمت مقابل كادرفني اميد فجر سپاسي براي جلوگيري از حمله گل‌گهري‌ها وارد زمين مسابقه شدند كه توسط شخصي كه منتسب به باشگاه ميزبان بود مورد ضربه چاقو قرار گرفتند و به‌شدت آسيب ديدند و راهي بيمارستان شدند‌! اتفاق عجيبي كه مي‌توانست حتي منجر به كشته شدن يكي از اعضاي فجرسپاسي شود كه خوشبختانه ‌و با دخالت ماموران حاضر در استاديوم به خير گذشت. براي بررسي اتفاق رخ‌داده با جليل دوران، سرمربي فجرسپاسي گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

 

‌توضيح بدهيد كه چه اتفاقي رخ داد؟

عكس‌هايش موجود است. يك آقايي با تيغ و چاقو وارد زمين شد و زير گردن اعضاي كادر ما گرفت كه كادر ما به زمين مي‌خورد و چاقو آنطور بدنش را آسيب زد. اگر زمين نمي‌خورد رگ گردنش را مي‌زد! اصلا معلوم ‌نبود اين شخص آنجا چه كار مي‌كرد. ‌يك سرهنگ كه مدير اجرايي تيم ما هست را هم زده كه الان در اتاق جراحي است. دست مدير اجرايي ما تكان نمي‌خورد! جناب سرهنگ حسن شاهي، مدير اجرايي تيم‌ ما است.

‌اصلا چه اتفاقي از قبل رخ داد كه منجر به چاقوكشي شد؟

آنها تا دقيقه ۹۲ سه بر هيچ جلو بودند كه گلر ما وقتي مهاجم ‌حريف آمد سمتش دوبار توپ را از روي سر او رد كرد و برگشت. تقريبا مي‌شود گفت حالت مسخره كردن داشت كه مربي تيم حريف گفت بزن پاي دروازه‌بان را بشكن! اين صحنه تمام شد، گلر ما يك توپ را زد كه بازيكن حريف با جفت پا ‌آمد روي ساقش، گلر ما هم با دست به صورتش زد. خب داور به اين دو يا بايد كارت زرد بدهد يا كارت قرمز. اما مربي حريف وارد زمين شد و با مشت توي صورت گلر ما زد و بعد بقيه بازيكنان آن تيم‌ وارد زمين شدند و بازيكنان ما هم براي دفاع كردن از هم‌تيمي‌ها وارد زمين شدند. در همين بين ليدر تيمشان با كارد وارد زمين شد. شانس آورديم كشته نداد! او با شدت هرچه تمام‌تر صورت و سينه و قلب اعضاي ما را هدف قرار مي‌داد.

‌اين فرد متواري است؟

از طريق فرمانده سپاه فجر فارس و كرمان و اطلاعات كرمان همان شب دستگيرش كردند. اما تمام بازيكنان ‌قديمي كرمان و سيرجان به آقاي نيساني زنگ زدند كه او را ببخشد!

‌مربي شما تصميم دارد او را ببخشد؟

نه قربان! نيساني خودش ۱۵، ۱۶ تا بخيه خورد و آن سرهنگ هم در اتاق جراحي است كه معلوم نيست ديگر دستش كار مي‌كند يا نه. رضايت بدهند؟ مي‌گويم فرماندهان سپاه با هم در تماس هستند به اطلاعات و حفاظت و آگاهي گفتند و همان شبانه گرفتند.

‌وضعيت بچه‌هاي تيمتان چطور است؟ بازيكنان آسيب نديدند؟

ما جدا كرديم. اما كارد انداخته بود سمت بازيكن ما كه كل پيراهنش پاره شده. خوشبختانه به بدنش نخورده چون اين بچه خودش را كشيد عقب.

‌ماموران حاضر براي پايان دادن دعوا چه اقدامي كردند؟

پليس دو، سه تا اسپري فلفل خالي كرد اما ديد دعوا تمام نمي‌شود دست به كلت شد! در گزارش پليس ديدم و ناظر هم ‌امضا كرد كه اينها را خودم خواندم.

‌آمبولانس به ‌موقع مصدومان را به بيمارستان رساند؟

اورژانس بي‌معرفت را هرچه فرياد زديم بيايد داخل كه خون در حال فواره زدن است اما درون زمين نمي‌آمد تا ناظر نگفت وارد زمين شو‌ وگرنه نمي‌آمد! بعد بردند بيمارستان كه امكاناتشان كم بود و سعي كردند با هلي كوپتر به شيراز انتقال دهند كه آن هم ‌نبود و در نهايت باشگاه گل‌گهر يك آمبولانس داد كه اين شخص را شبانه با آمبولانس آوردند بيمارستان شيراز. حالا هم از ساعت ۹ صبح در اتاق عمل است! نمي‌دانم قانون اجازه نمي‌داد كه آمبولانس وارد شود يا دليل ديگري داشت، نمي‌دانم.

‌در تصاويري كه منتشر شده و باشگاه شما هم آن را منتشر كرده يك فرد با پيراهن سفيد در وسط درگيري چاقو به دست است.

بله همين پيراهن سفيد است. چاقوي در دستش را ببينيد. چاقو مي‌زند كه به شكم‌ طرف مقابل وارد كند ‌كه عقب مي‌رود و‌ چاقو به دستش مي‌خورد!

‌اين فرد شناسايي شده كه چه كاره باشگاه گل گهر است؟

ليدر باشگاه گل گهر است! او قبلا جزو اراذل و اوباش بوده! اينها چيزي است كه همه مي‌گويند و ما هم شنيديم، نمي‌دانم خدا مي‌داند اما والله هرچه گفتم‌ عين واقعيت است.

‌ناظر بازي چي گفت؟

آقاي ‌عبدي تماس گرفت و گفت هفته گذشته هم يك‌ مورد ديگري بوده كه به ما نگفتند و گويا مي‌خواستند از جدول حذف كنند! حالا چي بوده را نمي‌دانم. عبدي مسوول پايه فدراسيون فيلم هم از هر دو طرف گرفته ‌و ناظر هم ‌كه هست و ‌همه امضا كردند كه عامل درگيري مربي تيم سيرجان‌ بوده. ما اختلافي با تيم مقابل نداشتيم، اصلا آدم‌هاي ديوانه! ببخشيد تيم سه بر هيچ جلو است تا دقيقه ۹۲ اين چه كاري است؟ اگر دو نفر كشته مي‌شدند كي جواب مي‌داد؟ ناظر مي‌گويد ‌اين زمين قابل برگزاري بازي نيست و اصلا سكويي نبوده و دو سمت زمين هم فنس باز است! خوب شد كه‌ بقيه درون زمين‌ نريختند!

‌صحبت خاصي مانده؟

پليس‌هاي سيرجاني مرد بودند! آنها به پليس مي‌گفتند شما بچه سيرجان هستي اما پليس مي‌گفت من صحيح را مي‌گويم ‌چون خدا هست. فقط ان‌شالله كه برخورد مناسبي با افراد خاطي شود كه‌ ديگر شاهد چنين‌ اتفاقاتي ‌نباشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون