• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5643 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۱ آذر

بيژن رفيعي، خالق مجله «دنياي ورزش» درگذشت

بيژن رفيعي، بنيانگذار و سردبير مجله دنياي ورزش از انتشارات موسسه اطلاعات در ۸۸ سالگي و در بستر بيماري چشم از جهان فرو بست. دبير انجمن پيشكسوتان مطبوعات و روزنامه‌نگار باسابقه، اين خبر را تاييد كرده است. به گزارش ايسنا، قوي‌فكر در توضيح ويژگي‌هاي حرفه‌اي و شخصيتي بيژن رفيعي نوشته است: 
او هنگامي كه ۳۱ سال بيشتر نداشت طرح انتشار مجله‌اي ورزشي را به عباس مسعودي موسس روزنامه اطلاعات داد كه با استقبال وي روبه‌رو شد.
اولين شماره دنياي ورزش در۱۶ شهريور سال ۱۳۴۹ با صفحات رنگي منتشر شد. ۱۵ سال پيش از انتشار دنياي ورزش، مجله كيهان ورزشي به ابتكار دكتر صدرالدين الهي و كاظم گيلانپور در موسسه كيهان منتشر شده بود. با اين تفاوت كه دنياي ورزش در سال ۱۳۹۷ تعطيل شد، اما كيهان ورزشي همچنان به عنوان قديمي‌ترين نشريه ورزشي منتشر مي‌شود.
بيژن رفيعي طراح و بنيانگذار دنياي ورزش بعد‌ها به امريكا مهاجرت كرد و روز گذشته در بستر بيماري در حالي كه فرزندان و نوه‌هايش كنارش بودند جان به جان‌آفرين تسليم كرد. يادش گرامي و روحش در آرامش ابدي.
انجمن پيشكسوتان مطبوعات با اندوه فراوان درگذشت استاد بيژن رفيعي را به اهالي رسانه به‌ويژه رسانه‌هاي ورزشي و خانواده وي تسليت مي‌گويد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون