• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5660 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۳ دي

روايت سرمربي اميد نفت مسجدسليمان از يك درگيري خونين ديگر در فوتبال كشور:

داور علني مي‌گفت به خاطر جو مجبورم به نفع آنها سوت بزنم

اين بازي بايد كشته مي‌داد!

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» در جريان يك بازي از رقابت‌هاي اميدهاي كشورمان باز هم جنجال و درگيري پيش آمد. دو تيم‌ تراكتور و نفت مسجد سليمان در تبريز به مصاف هم رفتند كه در اواسط بازي تراكتوري‌ها به زمين مسابقه هجوم بردند و به دو بازيكن حريف از ناحيه بيني و دست آسيب رساندند. به همين ‌بهانه با ولي اسدي، سرمربي اميدهاي نفت مسجدسليمان گفت‌وگو كرديم تا ماجرا را از زبان وي بشنويم. ‌

 

از درگيري پيش‌آمده براي‌مان تعريف كنيد!

از لحظه اول كه به آنجا رفتيم يكي از تماشاگران‌شان شروع كرد به توهين كردن. طرف مي‌گفت اينجا چمن مصنوعي دارد و يونجه نيست، يك وقت اين‌ چمن‌ها را نخوريد! بعدش ديدم اعضاي كادرفني رقيب بعضي از اعضاي كادر من را به بعضي‌ها نشان مي‌دهند! بازي كه شروع شد فحش‌ها را مي‌شنيديم. از بازيكن و كادرفني تا به شهرمان.

دليل فحاشي‌ها چي بود؟

مي‌گفتند به مسجدسليمان كه آمديم به ما توهين شده است. خب در همه ورزشگاه‌ها اين اتفاقات رخ مي‌دهد اما اين‌طور نبود كه آنها اين جوری رفتار كنند. آنها شكست خورده بودند و براي رهايي از فشار مي‌گفتند در مسجدسليمان به ما توهين شده است و... بين دو نيمه هم خيلي شلوغ بود و خيلي از بازيكنان و كادرفني و تماشاگران بودند كه ريختند روي سر ما! بعد با اسكورت وارد زمين شديم. داور هم علني به بازيكنان ما مي‌گفت به دليل‌ جو موجود به نفع حریف سوت مي‌زد. اما ديگر اتفاقي رخ نداد! در آن جو كه ما ديديم بايد كشته ‌هم مي‌داد‌ اما با آسيب رساندن به دست و بيني به پايان رسيد. البته بگويم ‌بعضي از اعضاي كادر آنها‌ هم كمك مي‌كردند. هرچه بود به خير گذشت!

تماشاگر زيادي به استاديوم‌ آمده بود؟

نه؛ شايد ۲۰ نفر آمده بودند بيشتر كادر و بازيكنان آنها بودند!

گفتيد جو جوري بود كه داور گفته ناچار است بازي را به سود آنها سوت بزند؟

خدا شاهد است صحنه‌ها از بس واضح بود كه ديگر خودمان هم پذيرفتيم. راضي بوديم گل مساوي را بخوريم تا فشارها كمتر شود! اما بچه‌ها جنگيدند و اين اتفاقات آنها را جنگنده‌تر كرده بود! داور 10 دقيقه وقت تلف‌شده گرفت اما سه دقيقه هم اضافه كرد بدون آنكه وقفه‌اي باشد اما مهم براي ما مسائل جاني بود كه به خير گذشت.

نيروهاي امنيتي نبودند؟

زد و خورد بين دو نيمه بود يعني تا بچه‌هاي نيروي انتظامي بيايند و جدا كنند مدتی گذشت. يكي از بچه‌هاي ما در حال فيلمبرداري بود كه او را زدند تا فيلم‌ نگيرد. داور هم سوت پايان نيمه اول را زد و رفتيم رختكن كه اين اتفاقات رخ داد. ما فقط حالت دفاعي داشتيم چون مي‌دانستيم قرار است اين اتفاقات رخ بدهد! بيني يكي از بچه‌ها شكسته و دست يكي از آنها دچار مشكل شد. خيلي‌ها توصيه كردند برويم‌ شكايت كنيم اما چون پرواز داشتيم،‌ نمانديم و سپرديم به باشگاه. به ما گفتند ‌سريع برويد تا مشكل ديگري به وجود نيامده!

در ليگ پايه‌ها همين امسال چند بار ديگر دعوا و درگيري بود. چرا اين اتفاقات در آنجا زياد رخ مي‌دهد؟

نظارت كم است و فيلمبرداري نمي‌شود. وگرنه در سطح بزرگسالان هم چندين هزار نفر فحاشي مي‌كنند اما اين اتفاقات رخ نمي‌دهد. بازي‌ها را با يك ناظر برگزار مي‌كنند و اگر دوربين باشد قطعا اين اتفاقات كمتر رخ مي‌دهد. حالا ما بايد از كجا ثابت كنيم؟ ما يك بر هيچ جلو بوديم و‌ اين درگيري بعدش شروع شد پس مشخص است ما شروع‌كننده دعوا نبوديم. اگر دوربين باشد مشخص مي‌شود كدام‌يك شروع‌كننده دعوا هستند و اين مسائل رخ‌ نمي‌دهد.

ضارب بازيكن تيم‌تان مشخص شد؟

نه، اما هم از كادر فني و‌ هم از بازيكنان آنها در درگيري فيزيكي حضور داشتند و تماشاگر هم بودند. سرمربي آنها را در دعوا نديدم!

اميدوار باشيم كه تراكتوري‌ها به مسجد سليمان آمدند اين درگيري‌ها ادامه‌دار نباشد؟

ما مربي هستيم بايد الگو باشيم. زشت است. آنها تيم خوبي هستند نياز به اين مسائل نيست. بعدش همه ما ايراني هستيم اين كارها زشت است. اگر در پايه‌ها اين مسائل را درست كنيم ديگر در سطوح پرسپوليس و استقلال اين اتفاقات رخ نمي‌دهد. بازيكنان نبايد وارد قضايا مي‌شدند اگر تراكتوري‌ها مديريت مي‌كردند امكان نداشت اين اتفاقات رخ بدهد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون